Harvardas mano, kad atrado naująjį Einšteiną

Harvardo universitetas mano, kad atrado naująjį Einšteiną. Būdama 23 metų amžiaus, Sabrina Gonzalez Pasterski jau yra viena žinomiausių ir labiausiai nusipelniusių fizikių JAV.

Sulaukusi 16 metų S.G.Pasterski pati pilotavo savo sukonstruotą lėktuvą virš Mičigano ežero, tokiu būdu tapdama jauniausiu žmogumi, pilotavusiu savo sukonstruotą lėktuvą.<br>Second Nexus nuotr.

Oct 2, 2017, 6:18 PM, atnaujinta Oct 3, 2017, 4:37 PM

Amerikos kubietė iš Čikagos pabaigė Masačiusetso technologijų universitetą vos per trejus metus su 5 balų vidurkiu – aukščiausiu įmanomu vidurkiu, kadangi šiame universitete taikoma penkiabalė sistema. Šiuo metu mergina yra kandidatė stoti į doktorantūros studijas.

S.G.Pasterski pirmą kartą patraukė mokslo ir akademinės bendruomenės dėmesį po to, kai 2008 metais pati be niekieno pagalbos sukonstravo vieno variklio lėktuvą. Tuo metu jai buvo vos 14 metų ir visą procesą ji įrašė, o vėliau pasidalino YouTube svetainėje.

Šį vaizdo įrašą pamatė Masačiusetso universiteto profesoriai Allenas Haggerty ir Earllas Murmanas, kuriems tiesiog atvipo žandikauliai. Jie merginoje įžvelgė didžiulį potencialą.

Pirmą kartą amerikietė lėktuvu skrido būdama 9 metų amžiaus, o šia savo patirtimi pasidalino su savo matematikos mokytoju. Tąkart jis atsakė: „Tai šaunu, bet ką tu gero nuveikei paskutiniu metu?“ S.G.Pasterski sako, kad nuo to laiko šis pasakymas „Bet ką turi gero nuveikei paskutiniu metu“ tapo jos gyvenimo šūkiu.

Vienturtė šeimoje, mergina sako, kad, priešingai nei jos bendraamžiai, nėra užsiregistravusi socialiniuose tinkluose, niekada nėra turėjusi vaikino, rūkiusi ar ragavusi alkoholio. Vietoje to, laisvalaikiu ji domisi kvantinės gravitacijos koncepcijomis, juodosiomis skylėmis ir kosminiu laiku (matematinis modelis, kuris apima kosmosą ir laiką viename kontinuume.

Ji jau spėjo parašyti ne vieną mokslinį straipsnį, ir dėl to sulaukė ne vieno darbo pasiūlymo iš tokių kompanijų kaip „Amazon“, kosminių erdvėlaivių gamintojo „Blue Origin“, NASA ir kitų.

Nors pati S.G.Pasterski yra išskirtinė, iš tiesų ji yra ir naujos tendencijos dalis – pastaruoju metu vis daugiau moterų baigia fizikos mokslus. 1999 metais fizikos absolventų skaičius buvo mažiausias per keturių dešimtmečių laikotarpį. Tačiau anot Amerikos Fizikos Instituto, 2015 metais fizikos bakalauro laipsnius gavo 8081 absolventas – tai yra didžiausias kada nors pasiektas rodiklis. Kai kurie mano, kad šio skaičiaus padidėjimas yra nulemtas didesnio fizikos mokslus studijuojančių moterų skaičiaus.

Pati S.G.Pasterski sako, kad reikia labiau tikėti tuo, ką darai. Anot jos, būdami maži daug kalbame apie svajones, ką ketiname daryti užaugę. Merginos nuomone, svarbu yra neprarasti šių svajonių net ir užaugus.