Geležinkelių technikos tyrimų instituto atstovai sako, kad trijų sekundžių trukmės elnio prunkštimo garsas atkreipia gyvūnų dėmesį, o 20 sekundžių trukmės šuns lojimo garsas yra pakankamas, kad jie pabėgtų.
Instituto mokslininkai sako, kad vėlyvo vakaro metu, kai elniai renkasi aplink geležinkelio bėgius, atlikti bandymai ženkliai sumažino lūkuriuojančių elnių skaičių. Ateityje planuojama įrengti stacionarius garsą skleidžiančius garsiakalbius vietose, kuriose elniai matomi dažniausiai. Tiesa, šie garsiakalbiai nebus įrenginėjami ten, kur gyvena žmonės.
Elnius geležinkelio bėgiai traukia todėl, kad jų mityboje itin trūksta geležies. Jie laižo bėgius ir ant jų esančias metalo drožles, kurios susidaro iš bėgių ir traukinių ratų trinties.
Beje, garso įrašai nebuvo pirma pasiūlyta idėja. Iš pradžių norėta su reiškiniu kovoti ant bėgių užpilant liūtų išmatas – tačiau šie planai žlugo pamačius, kad lietus juos itin greitai nuplauna.
Dar viena priemonė kovai su elniais ant bėgių buvo pasiūlyta darbuotojo, kuris vėliau už tai gavo Japonijos dizaino apdovanojimą. Buvo pasiūlyta elnius atgrasinti ultragarso bangomis, kurios leistų elniams artintis prie bėgių, kai traunkiai jau nevažiuoja. Atlikus bandymus, išradėjo idėja pasiteisino ir gyvūnų žūčių skaičius sumažėjo drastiškai.
Japonijos transporto ministerija teigia, kad 2016 metais šalyje užfiksuota 613 traukinių ir gyvūnų susidūrimų. Dėl to traukiniai vėlavo 30 ar daugiau minučių.