Kaip 28 gramai gali padėti sutaupyti dideles sumas pinigų

Ką gali lemti 28 gramai? Jeigu kalbame apie lėktuvus, tada reikšmė gali būti didžiulė. Sakysite, kad lėktuvas sveria šimtus tonų, todėl 28 gramai yra nereikšmingi? Bet tokiai kompanijai kaip „United Airlines“, kuri vykdo 4500 skrydžių per dieną (bent jau vykdė iki pandemijos pradžios), net ir toks nedidelis svoris gali turėti lemiamos įtakos.

 Anot „Boeing“, orlaivis „787 Dreamliner“ buvo pirmasis komercinis lėktuvas, pagamintas ne iš aliuminio, o iš anglies pluošto – todėl yra 20 procentų ekonomiškesnis nei senesnės kartos modelis.<br> Imago / Scanpix nuotr.
 Anot „Boeing“, orlaivis „787 Dreamliner“ buvo pirmasis komercinis lėktuvas, pagamintas ne iš aliuminio, o iš anglies pluošto – todėl yra 20 procentų ekonomiškesnis nei senesnės kartos modelis.<br> Imago / Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 27, 2020, 2:49 PM

Čikagoje įsikūrusi oro linijų bendrovė prieš kelerius metus ėmė spausdinti savo lėktuvuose dalijamą žurnalą „Hemisphere“ ant lengvesnio popieriaus, dėl ko vienas žurnalas tapo 28 gramais lengvesnis – ir dabar sveria vos 194 gramus.

„United Airlines“ valdo 744 orlaivius, kurių dydis skiriasi – kiekvienas jų gali skraidinti nuo 50 iki 366 keleivių. Įprastas „Boeing 737“ skraidina 179 keleivius, todėl 28 gramais sumažėjęs žurnalo svoris reiškia, kad toks lėktuvas vieno skrydžio metu tampa lengvesnis 5 kilogramais.

Oro linijos teigia, kad toks nedidelis žurnalio svorio sumažėjimas padeda sutaupyti net 643 000 litrų degalų per metus – arba net 290 000 JAV dolerių metinių kuro išlaidų.

2017 metais „United Airlines“ sustabdė bemuičių prekių – tokių kaip kvepalai, šokoladas ar alkoholis – prekybą skrydžių metu. Dėl šios priežasties kompanijai pavyksta sutaupyti 5,2 milijonus litrų kuro per metus – arba 2,3 milijonus JAV dolerių kurui, kasmet.

Taip pat oro linijos nuo 2014 metų ėmė naudoti taupesnius „Boeing 787 Dreamliner“ lėktuvus, kurių užsakė 49. Anot „Boeing“, orlaivis „787 Dreamliner“ buvo pirmasis komercinis lėktuvas, pagamintas ne iš aliuminio, o iš anglies pluošto – todėl yra 20 procentų ekonomiškesnis nei senesnės kartos modelis.

„United Airlines“ naujuosius „Boeing 787 Dreamliner“ lėktuvus ėmė naudoti skrydžiams iš JAV į Australiją. Štai skrydis iš Sidnėjaus (Australija) į Hiustoną (JAV) trunka 15 valandų ir 40 minučių, o atgal – 17,5 valandų. Šio skrydžio metu įveikiamas atstumas sudaro 13850 kilometrų ir 2018 metais buvo ketvirtas ilgiausias pagal įveikiamą atstumą komercinis skrydis pasaulyje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.