Miestas, kuriame žiemomis liepsnoja traukinių bėgiai

Čikagos kompanija „Metra“ socialiniuose tinkluose vėl parodė degančius bėgius ir per juos riedančius metro traukinius. Aišku, tokios priemonės yra reikalingos norint kovoti su ledu ir sniegu, tačiau Čikaga nėra vienintelis miestas, kuriame žiemos būna šaltos. Kodėl šios priemonės reikalingos ne visada ir ne visur?

 Nors atrodo kaip nuotraukos iš kokio nelaimingo atsitikimo vietos, iš tikrųjų tai, kas vyksta, yra kontroliuojamas degimas.<br>  „Metra“ nuotr.
 Nors atrodo kaip nuotraukos iš kokio nelaimingo atsitikimo vietos, iš tikrųjų tai, kas vyksta, yra kontroliuojamas degimas.<br>  „Metra“ nuotr.
 Nors atrodo kaip nuotraukos iš kokio nelaimingo atsitikimo vietos, iš tikrųjų tai, kas vyksta, yra kontroliuojamas degimas.<br>  „Metra“ nuotr.
 Nors atrodo kaip nuotraukos iš kokio nelaimingo atsitikimo vietos, iš tikrųjų tai, kas vyksta, yra kontroliuojamas degimas.<br>  „Metra“ nuotr.
 Nors atrodo kaip nuotraukos iš kokio nelaimingo atsitikimo vietos, iš tikrųjų tai, kas vyksta, yra kontroliuojamas degimas.<br>  „Metra“ nuotr.
 Nors atrodo kaip nuotraukos iš kokio nelaimingo atsitikimo vietos, iš tikrųjų tai, kas vyksta, yra kontroliuojamas degimas.<br>  „Metra“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Feb 5, 2021, 5:07 PM

Nors atrodo kaip nuotraukos iš kokio nelaimingo atsitikimo vietos, iš tikrųjų tai, kas vyksta, yra kontroliuojamas degimas. Šalia metro bėgių yra dujų linijos, kurios leidžia kontroliuoti liepsnas. A-2 jungtyje degantys bėgiai dega kone kiekvieną žiemą, tačiau nesklandumų tai nesukelia. Metro traukiniai rieda per šias liepsnas, o šį vaizdą matantys žmonės skuba jį užfiksuoti telefonais.

Tos liepsnos – tai ledo kontrolės priemonė. Apledėję bėgiai patys savaimė gali būti problema, tačiau šiuo atveju nuo sustingimo saugomi iešmai. Tai – judantys mechanizmai, leidžiantys traukiniams pervažiuoti iš vienų bėgių į kitus. A-2 mazge, kurį kasdien kerta apie 350 traukinių, yra visa eilė tokių iešmų – ir juos būtina apsaugoti nuo sustingimo, kad eismas vyktų sklandžiai ir saugiai.

Tačiau kodėl tokios priemonės nėra taikomos plačiau? Iešmai dega ir kitur – bet ne taip jau dažnai, nors šaltų žiemų pasitaiko tikrai ne tik Čikagoje.

Iš tikrųjų taip yra dėl to, kad A-2 mazgo iešmai yra labai seni – jie buvo pagaminti dar ketvirtajame praeito amžiaus dešimtmetyje, dar prieš Antrąjį pasaulinį karą. Jie vis dar veikia gerai, tačiau juose lengvai kaupiasi ledas. Be to, šiuos iešmus sunku atitirpdyti įprastomis priemonėmis (daug kur naudojamas karštas oras). Taigi, kadangi iešmai seni, naudojami ir seni jų priežiūros metodai.

Tiesa, „Metra“ norėtų pakeisti tuos senus iešmus ne tik dėl jų priežiūros žiemą. Kaskart kam nors sulūžus, tenka gaminti detales, nes gamintojo jau seniai nebėra. Be to, jiems sunku pritaikyti šiuolaikinius valdymo mechanizmus. O ir ta liepsnojanti apsauga nuo ledo kasmet reikalauja nemažai priežiūros.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.