Deja, bet dauguma žmonių renkasi pirmąjį variantą. Ir pasirodo, vairuojamo automobilio vertė gali prognozuoti elgesį tokiose situacijose.
Mokslininkai iš Nevados universiteto (JAV) neseniai išanalizavo beveik 500 vairuotojų veiksmus situacijose, panašiose į nurodytą aukščiau. Paaiškėjo, kad tik 28 procentai vairuotojų sulėtindavo greitį ir praleisdavo pėsčiuosius per gatvę. Dar įdomiau yra tai, kad tikimybė, jog vairuotojas sustos, sumažėdavo papildomais 3 procentais sulig kiekvienu 1000 JAV dolerių atsižvelgiant į automobilio vertę. Kitaip tariant, jeigu automobilis brangesnis 3000 JAV dolerių, tikimybė, kad jo vairuotojas praleis pėsčiąjį, sumažėja 9 procentais.
Tyrimo autorė Courtney Coughenour sako, kad tyrimo rezultatai rodo, jog pėstieji susiduria su rimtais saugumo iššūkiais, kurie neramina.
Vairuotojų įprotis nepraleisti pėsčiųjų gali baigtis tragiškai – net jeigu jie važiuoja mažu greičiu.
Mokslininkai pažymi, kad vidutinė rizika patirti rimtus sužeidimus, kai automobilis partrenkia pėsčiąjį, yra 10 procentų, jei automobilis važiuoja 25 kilometrų per valandą greičiu. Tokia tikimybė padidėja iki 25 procentų automobiliui judant 37 kilometrų per valandą greičiu ir iki 50 procentų, automobiliui judant 50 kilometrų per valandą greičiu. Tuo tarpu greičiui padidėjus iki 63 kilometrų per valandą, sunkių sužeidimų rizika padidėja 75 procentais, o automobiliui judant 74 kilometrų per valandą greičiu – net 90 procentų.
Mokslininkė pažymi, kad vairuotojai turėtų žinoti, jog teisiškai privaloma praleisti pėsčiąjį. Anot jos, sunku pasakyti, ar vairuotojai pėsčiųjų nepraleidžia dėl to, kad nežino taisyklių, ar dėl to, kad tiesiog nenori praleisti. Norint išsiaiškinti tikslias priežastis, reikėtų atlikti daugiau tyrimų. O iki tol prioritetas turėtų būti skirtas vairuotojų švietimui.
Šis tyrimas buvo publikuojamas leidinyje „Journal of Transport & Health“.