Šauniausiai Lietuvos mokytojai šis titulas nuolat primena: pedagogo darbas – geriausias pasaulyje

„Mokytojas – tai žmogus, kuris išaugina sparnus kitam. Tikiuosi, kad mano požiūris niekada ir nesikeis“, – Rugsėjo 1-osios išvakarėse kalbėjo pradinių klasių mokytoja Gertrūda Bagdonienė. Šauniausios mokytojos titulą prieš kelerius metus gavusi pedagogė įsitikinusi, kad sėkmė aplanko tuos, kurie savo darbą myli iš visos širdies.

Mokytoja Gertrūda Bagdonienė.<br>T.Bauro nuotr.
Mokytoja Gertrūda Bagdonienė.<br>T.Bauro nuotr.
 Mokytoja Gertrūda Bagdonienė.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Mokytoja Gertrūda Bagdonienė.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Mokytoja Gertrūda Bagdonienė.<br>T.Bauro nuotr.
Mokytoja Gertrūda Bagdonienė.<br>T.Bauro nuotr.
Mokytoja Gertrūda Bagdonienė.<br>T.Bauro nuotr.
Mokytoja Gertrūda Bagdonienė.<br>T.Bauro nuotr.
Mokytoja Gertrūda Bagdonienė.<br>T.Bauro nuotr.
Mokytoja Gertrūda Bagdonienė.<br>T.Bauro nuotr.
Mokytoja Gertrūda Bagdonienė.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Mokytoja Gertrūda Bagdonienė.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Mokytoja Gertrūda Bagdonienė.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Mokytoja Gertrūda Bagdonienė.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Sep 6, 2021, 10:07 AM, atnaujinta Sep 6, 2021, 11:42 AM

Apie Vilniaus Ąžuolyno progimnazijos pradinių klasių mokytoją Gertrūdą Bagdonienę (36 m.) naujienų portalas lrytas.lt rašė jau ne kartą – būtent ši pedagogė buvo pirmoji, 2019 metais laimėjusi lrytas.lt rengiamą „Šauniausio mokytojo konkursą“.

„Aš įsitikinusi, kad visi mokytojai yra šaunūs, jei jau pasirinko šią profesiją. Tiesiog žmonės, kurie neturi jokio noro dirbti su vaikais, tikrai tokio specialybės nesirinks“, – tąkart sakė G.Bagdonienė.

Kaip šiandien teigia pati mokytoja – nors titulas jos nepakeitė, jis tik įrodė, kad už sunkų darbą, atsidavimą ir pastangas visada bus atlyginta.

Su mokytoja G.Bagdoniene kalbamės ir šiemet, kai šauniausiais mokytojais sieks tapti jau kiti šalies pedagogai.

Nuotolinis mokymas – misija įmanoma

Kalbėdama apie nuotolinius mokslo metus G.Bagdonienė svarstė, kad antrasis karantinas jai jau nebebuvo toks baisus ir netikėtas, tačiau prisitaikyti lengva nebuvo.

„Žinoma, kad teko pakeisti bendravimo aplinką, įvaldyti naujas technologijas, kurios pravers, manau, ir ateityje. Nerimo tikrai buvo ir aš stebiuosi, kiek mes daug darbų visi kartu nuveikėme“, – sakė mokytoja.

Pasak jos, nuotolines pamokas palengvindavo ir tai, kad į užsiėmimus neretai įsitraukdavo ir mokinių tėvai.

„Jie dalijosi savo sukaupta patirtimi, žiniomis, išmintimi. Viena iš tokių bendradarbiavimo formų yra pamokos, kurias veda mokinių tėveliai. Tokios pamokos mokiniams tampa tikra švente. Tėvų vedama pamoka – galimybė tėvams artimiau susipažinti su klasės mokiniais, patiems patirti, ką reiškia būti mokytoju.

Nuotolinis mokymas, pasirodo, misija – įmanoma. Mūsų mokykloje daug dėmesio skiriama kompiuteriniam raštingumui, tad nei mokytojams, nei vaikams didesnių problemų nekilo. Vienintelis liūdesys buvo tai, kad negali prieiti prie mokinio, negali matyti gyvų jo akių, gyvos emocijos“, – prisiminė G.Bagdonienė.

Pradinių klasių mokytoja įsitikinusi, kad kiekvienam pedagogui ypač svarbu sulaukti grįžtamojo ryšio, todėl ji stengėsi išgirsti ir padėti, o ne apkrauti moksleivius užduotimis.

„Aš daug dėmesio skyriau individualiams pokalbiams su mokiniais ir jų tėveliais. Prisijungus prie videopamokos ne mažiau svarbu pradžioje išgirsti mokinius, su jais pasikalbėti, o ne pulti su testais.

Man labai smagu, kad pagaliau vaikai, kurie visą laiką technologijas ir kompiuterius matydavo kaip priemones pramogoms ir laisvalaikiui, dabar jas gali naudoti mokymuisi ir kūrybai“, – kalbėjo G.Bagdonienė.

Mėgsta jaustis reikalinga

Nors karantininiai mokslo metai buvo nelengvi, ji vis dar teigia, jog mokytojo darbas – geriausias pasaulyje.

„Manyčiau, kad pedagogo darbas – nuolatinis judėjimas, vis nauji ir nauji iššūkiai. Mokant pradinukus tenka ne tik mokyti, bet ir paguosti, padrąsinti, pasirūpinti kasdienėmis smulkmenomis. Mokytojo darbas nėra lengvas, bet tai – geriausias darbas pasaulyje.

Man patinka tai, ką dirbu, patinka būti tarp vaikų, patinka jaustis reikalinga. Spindinčios mokinių akys, apsikabinimai, nuoširdūs pokalbiai, matoma pažanga bei rezultatai ir yra ta kibirkštėlė, kuri neleidžia nuleisti rankų ir skatina džiaugtis savo pasirinkimu.

Mokytojas – tai žmogus, kuris išaugina sparnus kitam. Tikiuosi, kad mano požiūris niekada ir nesikeis“, – kalbėjo G.Bagdonienė.

Ši mokytoja 2019 metais tapo ir pirmąja portalo lrytas.lt organizuojamo „Šauniausio mokytojo konkurso“ nugalėtoja. Kaip pati sako, šis titulas jos nepakeitė, tačiau dar kartą įrodė, kad sėkmė aplanko tada, kai išties myli savo darbą.

„Pelniusi šį titulą aš kitokia netapau, tad ir pasikeitimų nedaug – ir toliau dirbu savo mylimą mokytojos darbą, susitinku su vaikais. Tačiau šis apdovanojimas man reiškia labai daug – mano darbo, pastangų, atsidavimo įvertinimas. Tai pajusti labai svarbu kiekvienam žmogui.

Sako, kad sėkmė aplanko tuos, kurie dirba tai, ką mėgsta. Esu labai dėkinga likimui, kad jis man leido pasirinkti mokytojo profesiją, kad savo kelyje sutikau žmones, kurie man padėjo. Mokytojo darbas tikrai nėra lengvas, bet tikrai žinau, kad jis to vertas.

Malonu būti įvertintai, malonu auginti mažą žmogų, būti šalia jo, diegti tas vertybes, kurias perdavė tėvai ir mokytojai“, – kalbėjo G.Bagdonienė.

Mokslo metus pasitinka pozityviai

Paklausta, koks šiandien turėtų būti mokytojas, ji svarstė, kad mokytojas pirmiausia turi būti mokinio draugu.

„Manau, kad nesvarbu, kokio dalyko specialistas jis bebūtų – mokytojas pirmiausia privalo mokėti puikiai bendrauti su savo mokiniais, turi mylėti savo darbą ir stengtis būti geriausiu mokyklinukų draugu. Svarbu ne tik mokyti vaikus raštingumo, bet ir skatinti būti juos kūrybingais.

Manyčiau, be meilės vaikams neišeina šio darbo dirbti. Šiandieninis mokytojas turi būti labai įvairiapusiškas: kūrybingas, besidomintis pasauliu, naujovėmis, teisingas ir reiklus, bet tuo pačiu supratingas, kantrus ir nuoširdus“, – teigė G.Bagdonienė.

Ji taip pat neslėpė, kad naujus mokslo metus pasitinka itin džiugiomis nuotaikomis.

„Pagaliau! Po kupinos įspūdžių vasaros visi grįžtame į mokyklas pilni naujų siekių ir tikslų. Po gražios Rugsėjo 1-osios šventės jau kitą rytą pradedame gyvenimą klasėse. Labai laukiu šio momento. Man, kaip mokytojai, didžiausias tikslas yra gera mokinių savijauta mokykloje“, – kalbėjo pradinių klasių mokytoja.

G.Bagdonienės teigimu, vaikas mokykloje turi gerai jaustis, nebijoti bendrauti su mokytoja, klasės draugais. Pasak jos, svarbiausias tikslas – kad kiekvienas mokinys pajustų mokymosi sėkmę ir džiaugsmą.

„Vadovaujuosi principu: mokytojas, kaip ir mokinys, turi nuolat mokytis, jis visada turi būti atviras naujovėms, nebijoti jas taikyti savo kasdieniame darbe. Svarbiausia nebijoti ir pasitikėti savo jėgomis. Tai, ko mokome vaikus, taikyti ir sau.

Pasinaudodama proga, labai norėčiau padėkoti savo mokyklos administracijai už profesionalumą, tvarką, pasitikėjimą ir rezultatą“, – portalui lrytas.lt sakė pedagogė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.