Naujienų portalo Lrytas organizuotame didžiausiame švietimo forume „Švietimo kodas“ pranešimą „Tėvų bendruomenė: mistinė pasakų būtybė ar būtinybė?“ pristačiusi „Erudito“ licėjaus tarptautinio bakalaureato pradinio ugdymo programos koordinatorė, pradinių klasių mokytoja Giedrė Vilkaitė-Gursoy dalijosi įžvalgomis apie tėvų ir visos mokyklos bendruomenės įsitraukimo svarbą bei akcentavo, kad ugdymo sėkmei būtina palaikanti aplinka tiek mokiniams, tiek pedagogams.
„Šiais metais „Erudito“ licėjuje mokslo metus pradėjome su tikslu būti drąsiais, atvirais, mylinčiais, palaikančiais ir ieškančiais išminties.
Į šią kelionę pakvietėme ne tik mūsų mokinius, bet ir visą mokyklos bendruomenę, kuri nėra tik mokytojai. Tai ir virtuvės šefai, valytojos, nuotaiką pakeliantis kaimynystėje esančios kavinės barista.
Bendruomenė esame mes visi kartu. Mokytojai puikiai supranta, kad reikia daug drąsos ir išminties, o norint įveikti šiame kelyje pasitaikančias kliūtis – komandos“, – kalbėjo G. Vilkaitė-Gursoy.
Nors ugdymo įstaigose pasijusti vienišiems – natūralu, stipri bendruomenė atsiranda, kai visi dirba kartu.
„Dažnai mokyklose naudojame terminą „tėvelių susirinkimas“. Iš tiesų – tai bendruomenė. Tėtis, mama, vyresnis ar jaunesnis brolis, sesė, močiutė, senelis, net ir kaimynas – visi jie bendruomenė.
„Erudito“ licėjuje turime daug praktikos, kai savo mokymosi kelyje kviečiame šeimas prisijungti švenčiant mokymosi rezultatus. Mokydamiesi keliaujame per kelių savaičių ciklą, kurį vėliau švenčiame įvairiais projektų pristatymais.
Į pristatymus mes kviečiame ne tik mamas ir tėvelius, kviečiame šeimas. Nuostabu, kai vaikai patys šeimą ne tik įpareigoja ateiti, bet ir paprašo gražiai apsirengti, pakviečia brolius ir seseris – nes jie nori pasidžiaugti, tuo, kas pavyko. Šeima ir jų palaikymas – labai svarbu“, – konferencijoje patirtimi dalijosi pradinių klasių mokytoja.
Visgi, bendruomenė ne tik mokiniai. Nors vaikams sukurti saugią bendruomenę itin reikšminga, ne ką mažiau svarbu, kad ugdymo įstaigose gerai jaustųsi ir pedagogai.
„Jūs, mokytojai, neturite būti ir nesate vieni. Mokymosi procesas vyksta visoje mokykloje – greta esančios klasės mokytojai, direktorius, pavaduotojai – visa tai mokyklos bendruomenė.
Tada, kai mokiniai jaučiasi, jog gali su jumis tartis, klausti, organizuoti sau svarbius renginius – tada esate palaikančioji bendruomenės dalis“, – pabrėžė mokytoja.
Tačiau viso to nebūtų be pagrindinių mokymosi proceso dalyvių – mokinių. Konferencijos metu G. Vilkaitė-Gursoy svarstė – o kas nutiktų, jei neliktų vienos bendruomenės dalies atstovų?
„Labai svarbu suvokti, kad visų šių trijų elementų – šeimos, mokinių, mokytojų – bendravimas, bendradarbiavimas veikia vaikų savijautą, gerina jų mokymosi procesą. Tik palaikomi, mylimi, matydami, kad mokytojai ir šeima bendrauja vaikai patiria sėkmę“, – receptu dalijosi pedagogė.
Mokyklos bendruomenė nesikurs savaime – tokios minties laikėsi G. Vilkaitė-Gursoy pridėjusi, jog kiekvieno jos nario iniciatyva yra svarbi.
„Turime įsitraukti visi – atvira širdimi. „Erudito“ licėjuje mums pavyko sukurti tam tikrą stebuklą. Tai nutiko tuomet, kai tėvelių susirinkimo skaidrėse drąsiai nubraukiau pastarąjį pavadinimą ir jį pakeičiau kitu – pavadinau tai bendruomenės susitikimu.
Pakeitėme formalaus susitikimo formatą, kurio metu mokytojas pasakoja, o paklausę tėveliai vykdo nurodymus. Atvykusieji pasijuto bendruomene – pradėjo dalintis įvairiausiomis patirtimis.
Išsikalbėję nusprendėme ir sutarėme, kad reikia palaikyti, priimti vaikus ir leisti procesui vykti.
Šiemet tėvelius pavyko pakviesti ir į įvairias provokacijas – taip mes vadiname mokymosi patirtis, kuriose bandome įžiebti smalsumą tema, kurią tyrinėsime. Tėveliams tapus bendruomenės dalimi, atėjus pasidalinti savo patirtimi, mokinių įsitraukimas pasidarė nepaprastas“, – dalijosi mokytoja.
G. Vilkaitė-Gursoy pridėjo, kad dabar tėveliai patys noriai vaikams pasakoja apie išmanomas temas – tai sveikintinas pavyzdys, padedantis pasiekti norimų rezultatų.
„Mokyklos bendruomenė – ne mistinė pasakų būtybė, o realus ir svarbus veiksnys mokinių sėkmei. Be mūsų vykdomų projektinių veiklų, be įsitraukimo į pamokas, bendruomenę stengiamės kurti ir kitais įvairiais būdais.
Tėveliai yra kviečiami į kavos rytmečius, kuriuose jie neprivalo bendrauti su mokytojais. Jiems sukurta erdvė pabūti ir pasikalbėti, dalintis savo patirtimi tarpusavyje ir taip jungtis prie bendruomenės.
Taip pat turime tėvelių susirinkimus šeštadieniais. Tai nėra skirta tik „Erudito“ licėjaus tėveliams – kviečiame visus. Esame mokymosi bendruomenė, kuri mėgsta dalintis savo patirtimi, išmintimi, meile ir drąsa“, – pasiteisinusias iniciatyvas vardijo pedagogė.
G. Vilkaitė-Gursoy linkėjo įsiklausyti į mokinius, į tai, kas jiems svarbu, leisti pakviesti svarbius žmones. Pasak jos, skatinant aplankyti ir palaikyti vieni kitus, bendruomenė tik stiprės.