Barmenas R. Janovskis: „Lietuva jau nebe juoda dėmė pasaulio barų industrijoje“

Profesionalaus barmeno (35 m.) Roberto Janovskio kurtas kokteilis sulaukė ypač daug dėmesio Puerto Rike vykusiame pasauliniame kokteilių čempionate. Net jei prizo Lietuvai neparvežė, barmenas papildė savo žinių bagažą ir dar geriau pažino geografinius gėrimų kultūros panašumus ir skirtumus.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

May 23, 2013, 3:38 PM, atnaujinta Mar 6, 2018, 9:05 AM

R. Janovskis, atstovaudamas Lietuvai Puerto Riko čempionate, susirungė su dalyviais iš JAV ir Europos, Azijos ir Afrikos. Pusfinalyje vienas garsiausių D. Britanijos gėrimų žinovų Simon Difford Roberto darbą įvertino ypač gerai, tačiau po likusių žiuri narių verdikto, Roberto kokteilis „Lithuania Daiquiri” į finalinį aštuonetuką nepateko. Vis dėlto Robertas tvirtina, kad tokie pasauliniai čempionatai atveria daugelį durų. Patekus į jį plečiamas pažįstamų ratas, dalinamasi profesinėmis idėjomis.

„Džiugu, kad Lietuva – jau nebe dėmė pasaulio barų industrijoje. Dalyvavimas „Bacardi Legacy“ čempionate yra didžiulis įvertinimas ir atveria dar didesnes galimybes augti ir tobulėti. Pernai metų laimėtojas turėjo galimybę geriausiuose pasaulio baruose pristatyti savo kokteilį nugalėtoją bei vesti seminarus. Keliauti po pasaulį ir daryti tai, kas labiausiai patinka – kiekvieno svajonė”, – atviravo pašnekovas.

Pasaulinis kokteilių renesansas

„Mohito“ ir „Cuba libre” žinomi visame pasaulyje ir jų populiarumas neblėsta jau daug metų. O štai pavyzdžiui, „Batida” gėrimai mėgiami tik Brazilijoje. „Martini” kokteiliai itin populiarūs Vakarų pasaulyje, tačiau rečiau geriami Baltijos šalyse”, – geografinius gėrimų vartojimų ypatumus atskleidžia R. Janovskis.

Anot barmeno R. Janovskio, kokteilių populiarumą lemia ne tik skonis. Nėra taip, kad vienus metus populiarūs žali, o kitais metais mėlyni kokteiliai, tiesiog, kai kurie regionai turi savitų, specifinių ingridientų, kuriuos noriai vartoja, patikslina jis. Paskutinius du dešimtmečius pastebimas klasikinių, senų kokteilių, sukurtų prieš šimtą ar daugiau metų, renesansas. Gaivinami seni receptai, jų skoniai pildomi ir tobulinami naujais ingridientais. Be to, pastarąjį dešimtmetį vyravusią madą kokteilio skonį gerinti sirupais, išstumia šviežių produktų naudojimas.

„Net jei Lietuvoje pasirinkimas – atitinka užsienio barų standartus, mūsų šalies barų lankytojai dažniau renkasi ilgai geriamus kokteilius, kuriuose yra daug ledo, sulčių ar limonado, o kalbant barmenų žargonu, vyrauja „kompotų“ mada. Tuo tarpu Vakarų valstybėse populiariau gerti nedidelio kiekio stiprius kokteilius“, – skirtumus pabrėžia R. Janovskis.

Šiemet „Bacardi Legacy” čempionatą laimėjo Jelizaveta Jevdokimova atstovaujanti Rusijai, sukūrusi „The Knight Cup” (Riterio taurė) kokteilį. Šis konkursas – vienas svarbiausių barmenų profesijoje, mat nugalėtojui užtikrinama visapusišką vienerių metų pagalba. Tai galimybė parodyti savo talentą visam pasauliui ir prisidėti kuriant kokteilių paveldą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.