Rusų turtuolių šventės neapsieina be prašmatnių detalių

Rusai atranda progų švęsti mažiausiai du kartus per savaitę. Artėjant šventėms: Metalurgo, Statybininkų, Naftininkų, Dujininkų, Tatjanos, šv.Valentino dienoms, Helovinui ir, suprantama, Naujiesiems metams užsakymų šou verslo atstovams padaugėja iki 5–6 per savaitę. Daugiausia pelningų užsakymų sulaukia ne tik populiarūs, bet ir nepriekaištingos reputacijos dainininkai ir atlikėjai.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

2013-12-11 12:05, atnaujinta 2018-02-19 21:21

1990 metų pabaigoje pradėtos rengti įvairių įmonių, kompanijų ir tiesiog privačios šventės – tai paprastai būdavo pobūviai su koncertu. Svečiai sėdėdavo prie stalų, keldavo taures, sakydavo tostus. Žvaigždei užlipus ant scenos, dauguma pašokdavo nuo kėdžių ir puldavo šokti. Kuo daugiau žvaigždžių dainuodavo vienos įmonės šventėje, tuo kompanija buvo laikoma „kietesne“.

Bet ilgainiui ta mada išblėso. Mat įprastas įmonių švenčių formatas „mes šokame pagal žvaigždės dainą“ tapo prieinamas daugeliui. Net ir toms įmonėms, kurios anksčiau negalėdavo apie tai net pagalvoti.

Todėl 2001–2003 metais pradėtos rengti režisuotos šventės. Pavyzdžiui, „Lukoil“ kompanija surengė šventę „Vienas už visus ir visi už Naujuosius metus“ pagal A.Diuma knygą „Trys muškietininkai“. Solidžios kompanijos vadovybė pasipuošė muškietininkų apsiaustais, o darbuotojos – XVIII amžiaus apdarais su vėduoklėmis. Kompanijos vadovas Vagitas Alekperovas pasidabino Liudviko kostiumu, o viceprezidentai – kardinolų mantijomis, rašo forbes.ru.

Buvo režisuotų švenčių ir pagal filmų scenarijus arba istorinius įvykius. Neatsiliko nuo „Lukoil“ ir „Gazprom“. Vieno iš kompanijos valdybos narių jubiliejus buvo pavadintas „Kleopatros gimimo diena“. Iš Maskvos Didžiojo teatro buvo pasiskolintos dekoracijos ir operos „Aida“ atlikėjų kostiumai.

Rengiant šventinius didelių įmonių renginius jų organizatoriai iš muziejų skolinosi senovinius automobilius, o Tomsono automatus atsivežė net iš Ispanijos. Tada gana dažnai vakarėliuose aidėdavo gangsterių, piratų šūviai. Pasirodžius filmui „Avataras“, pagrindine privačių švenčių tema tapo kinematografas. Tačiau ypač didelę paklausą turi šou formatas „Šlovės minutė“ – nepriekaištingai surengtas saviveiklos koncertas. Todėl iš anksto surengiama itin kruopšti atranka. Per tokias atrankas paaiškėja, kad buhalterė puikiai dainuoja operos solistės balsu, o logistikoje dirbantis vaikinas yra talentingas pantomimas.

Privačiose šventėse sutinka dalyvauti net ir labai populiarūs artistai. Anksčiau kai kurie žvaigždžių vadybininkai reikalaudavo 100 proc. avanso. Dabar tik 50 proc. honoraro į priekį.

Honoraras prasideda vidutiniškai nuo 10 tūkst. eurų. Pavyzdžiui, toks užmokestis mokamas jaunimo mėgstamai grupei „Ranetki“ arba dainininkei Niušai. Tarp populiariausių ir dažniausiai užsakomų atlikėjų – dainininkai Stasas Michailovas ir Grigorijus Liepsas. Jiems mokama iki 100 tūkst. eurų už pasirodymą. Todėl, skirtingai nei kiti, šie du artistai išvengė krizės. Priešingai – jų honorarai dar labiau išaugo.

Dažnai užsakovai mėgina susisiekti su artistais be tarpininkų, galvodami, kad tai kainuos pigiau. Kai kurios žvaigždės sutinka dainuoti ir su 20 proc. nuolaida.

Iki krizės užsakovai su malonumu leisdavo pinigus ne žvaigždėms, o rekvizitui ir kostiumams. Aišku, kviesdavo ir žvaigždžių, tačiau tai būdavo ne 3–4 аrtistų programa, o vienos žvaigždės pasirodymas.

Pastaruosius pora metų solidžios kompanijos ir šiaip rusų turtuoliai privačioms šventėms kviečiasi užsienio žvaigždes. Sunkiausia jas patyliukais atsivežti nusileidusias Domodedovo ar Šeremetjevo oro uostuose. Nes gerbėjų minia, sužinojusi, kas atskrido, nusiaubtų oro uostą. Kažkada visoje Maskvoje kabėjo plakatai „Pirmasis Madonnos koncertas Rusijoje“. O iš tikrųjų iki tol ji jau ne kartą vaikštinėjo po Raudonąją aikštę! Privačiuose rusų vakarėliuose dainavo ir Jon Bonas Jovi, ir „Aerosmith“, ir „Rolling Stones“, ir net Lady Gaga, šiaip Rusijoje nekoncertuojanti. Beje, dabar populiarumo viršūnėse esančios Vakarų žvaigždės pirmenybę teikia tik privatiems vakarėliams. Be to, rusams labai patinka ir legendinės grupės bei atlikėjai. Todėl vis dar paklausios grupės „Boney M“, „Baccara“, Тоto Cutugno ir kiti.

Anot privačių renginių organizatorių, galima tikėtis sėkmingos ir linksmos šventės, žinant, kuri muzika klientams pakelia nuotaiką, o kuri nelabai. Mat pasitaiko ir netikėtumų. Pavyzdžiui, vyresnių kaip 35–45 žmonių kolektyvas netikėtai susidomi kuria nors jaunimo muzikos grupe, o jauni sėkmingai besiplečiančios įmonės darbuotojai užsisako pobūvį XIX amžiaus stiliumi.

Parengė Sniegė Pilypienė

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.