Kokteilių barai: kodėl jie klesti Amerikoje, o Lietuvoje - ne?

Vilniuje pastaraisiais metais duris atvėrę keli nišiniai viskio ir kokteilių barai rodo, jog lankytojai vis labiau domisi gėrimų vartojimo kultūra. Nors tokiuose baruose lankytojai nesistumdo alkūnėmis, specialistai sako, kad tai ne vienadieniai projektai – tokios vietos turi perspektyvų išpopuliarėti ir išsaugoti savo vardą kelis dešimtmečius, kaip yra JAV.

„Glory Bar by Stikliai" skaičiuoja jau antrus metus.<br>T.Bauro nuotr.
„Glory Bar by Stikliai" skaičiuoja jau antrus metus.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Dec 12, 2014, 4:17 PM, atnaujinta Jan 19, 2018, 7:49 AM

Rugsėjį į Stiklių gatvėje atidarytą kokteilių barą „Dream Bar“ suplūdo visas šalies elitas. O šią vasarą Aušros Vartų gatvėje atidarytas „Sweet & Sour” baras, kuriame kokteilių pasirinkimas nedidelis – tik klasikiniai „Old Fashioned“ , „Manhattan“ ir panašūs. Gėrimai kuriami lėtai, bare vietų nedaug – vos per 30.

Tačiau profesionalūs barmenai vieningai tvirtina, kad tai tikrieji nišiniai kokteilių barai, atitinkantys tai, ką galima rasti ir JAV.

Jau dešimt metų barmenu dirbantis Antanas Samkus ketverius metus praleido Niujorke, kur kokteilių barų kultūra klesti.

„Visus tuos ketverius metus dirbau pagal profesiją – barmenu. JAV barų kultūra skiriasi nuo Lietuvos. Žmonės eina į barus patirti naujų įspūdžių, atrasti skonių. Žinoma, yra visko, bet kokteilių kultūra ten labai pažengusi.

Lietuvoje mes tai atrandame tik dabar – kad į barą galima eiti kultūringai praleisti laiką. Kokteilių barai Vilniuje nėra dideli, jų dar nedaug, bet, žinoma, smagu, kad yra entuziastų, kurie tai pradėjo daryti“, – pasakojo Antanas.

Vien tai, kad ir Lietuvoje barmeno specialybė jau laikoma rimta ir ne mažiau reikšminga, nei virtuvės šefo, rodo pasikeitusį požiūrį.

Lentynose daugėja butelių

JAV irgi nestovi vietoje. Per ketverius metus, kuriuos ten praleido A. Samkus, permainos palietė ir barus. Kiekvienas baras stengiasi išsiskirti unikaliais kokteiliais, kurie turi būti kuo natūralesni.

„Niujorkiečius nustebinti sunku. Ką tikrai mačiau per tuos ketverius metus - baro lentynose daugėja butelių. Barai ne tik ieško unikalių nišinių alkoholinių gėrimų gamintojų, bet ir iš natūralių ingredientų kuria savo likerius, sirupus, skirtus maišyti į kokteilius. Geras kokteilis suprantamas kaip sumaišytas iš natūralių sulčių, sirupų, nenaudojant masinių produktų“, – pasakojo A. Samkus.

JAV baruose savo nišą yra atradę ir lietuviškų alkoholinių gėrimų gamintojai. Neturėtų stebinti, kad Teksaso ar Nevados valstijų baruose klasikinis „Martini“ kokteilis maišomas su iš Lietuvos atvežta degtine „Ozone Vodka“. Jos pardavimai JAV 2014 metais išaugo 50 proc.

„Lietuviai tik 10 proc. alkoholio suvartoja baruose, dažniausiai perka gėrimus į namus. Tuo tarpu beveik pusė JAV suvartojamo alkoholio išpilstoma baruose. Be to, amerikiečiai dažniausiai geria maišytus gėrimus – kokteilius“, – pasakojo bendrovės „Stumbras“ eksporto direktorius Nerijus Raudonis.

Anot jo, amerikiečiams ne tiek svarbu gėrimo kilmė, nors, žinoma, gera degtinė turėtų būti pagaminta kuo arčiau Rytų Europos. Svarbiau - išsiskiriančios, drąsios, kartais net provokuojančios akcijos, kurios padeda pritraukti vartotojų.

Žinoma, ne mažiau svarbi ir kokybė.

Nišinius barus kuria entuziastai

Vilnius savo barų kultūra dar neprimena JAV, tačiau jau ir čia yra barų, kur kokteiliai plakami tik iš natūralių produktų.

„Lietuviai vis daugiau pakeliauja po užsienius, pamato unikalių barų ir ieško tokių vietų grįžę į Lietuvą. Į kokteilių barus žmonės eina ragauti, pažinti.

Lietuvoje dar nedaug tikrų patyrusių barmenų. Dauguma, galima sakyti, yra padavėjai, kuriems vieta už baro yra laikina. Jie gali suplakti keletą „popsinių“ kokteilių, kuriuos visi geria. Bet tikras barmenas pats kuria ir turi galių įtikinti užsisakyti originalų gėrimą ir nustebinti klientą. Tai prestižinė profesija“, – teigė miksologas Robertas Janovskis.

Jis pripažino, kad nišiniai kokteilių ar viskio barai nėra perpildyti, juose nėra pompastikos, minios besigrūdančių žmonių ir šėlionių. Tai nedideli barai, kurių apyvarta per savaitę gali būti tokia, kokia populiariausiuose miesto baruose – per dieną.

„Ekonomiškai, suprantama, apsimoka atidaryti populiarų masiniam skoniui tinkantį barą. Bet tokie taškai anksčiau ar vėliau pasmerkti numirti. O nišiniai barai, jeigu jie randa savo vartotoją, turi pridėtinę vertę. Jie gali vis dar būti čia po 20 ar 30 metų. Tokius barus kuria entuziastai, norintys pasidalinti su klientais jiems įdomia patirtimi ir kultūra“, – įsitikinęs R. Janovskis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.