Aptarnavimo kultūra Lietuvos baruose lygiuojasi į Vakarus

Profesionaliai atliekantis savo darbą ir įgudęs personalas – daugelio sėkmingų įmonių veiklos paslaptis. Ne išimtis ir barai, kuriuos šiuo metu neatpažįstamai keičia Lietuvoje besiformuojanti alaus kultūra, vis daugiau dėmesio skiriama ne vien taurės turiniui, bet ir visam aptarnavimo procesui.

Organizatorių nuotr.
Organizatorių nuotr.
Organizatorių nuotr.
Organizatorių nuotr.
Organizatorių nuotr.
Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2016-02-08 14:14, atnaujinta 2017-06-08 19:56

Visame pasaulyje vertinama „Heineken Star Serve“ barų mokymo programa pamažu prigyja ir Lietuvoje, o jos teikiamą naudą jau spėjo įvertinti tiek patys barų savininkai, tiek į juos užsukę klientai.

Klientų reiklumas verčia pasitempti

Pasak „Heineken“ atstovo Baltijos šalyse ir kvalifikuoto someljė Stanislavo Smolskij, aptarnavimo kultūros augimas yra natūralus ir neišvengiamas procesas, o pati gėrimų eksperto sąvoka yra labai plati ir reikalaujanti įvairiapusiškos patirties.

„Aptarnavimo kultūros pokyčius skatina ir kasmet didėjantis keliaujančių lietuvių skaičius. Pamatę pasaulio įvairovę ir aptarnavimo kokybę svetur tautiečiai tampa vis reiklesni, Vakarų šalims prilygstantį aptarnavimo lygį nori matyti ir Lietuvoje, o to negavę – nusivilia“, – sakė gėrimų ekspertas.

„Heineken Star Serve“ barų mokymų programa padeda barmenams įsisavinti pagrindines taisykles, kaip patiekti pilstomą alų, kad šis ilgiau išliktų šaltas, skonis intensyvus, o susiformavusi standi alaus puta išduotų apie alaus kokybę ir teisingai atliktus patiekimo žingsnius.

Klaidos taisomos mokymų metu

Mokymuose dalyvaujantys barmenai pripažįsta, kad savo darbą išmanantis barmenas privalo nusimanyti ne tik apie skirtingų gėrimų savybes ir aptarnavimo etiketą bendrai, bet ir apie baro įrangos priežiūrą, taures, būti susipažinęs su visomis gėrimų kategorijomis.

Net ir aukščiausios kokybės gėrimas gali nuvilti, jei bus patiektas neteisingai. Pavyzdžiui, iš tos pačios statinės, tačiau skirtingais būdais įpiltas alus gali skirtis tiek savo išvaizda taurėje, tiek skoniu. Todėl mokymu metu didžiausias dėmesys skiriamas praktiniam barmenų įgūdžių tobulinimui.

„Pasitaiko atvejų, kai alus pilamas į neatvėsintą taurę, dar blogiau, jei pylimo metu ji nepakreipiama 45 laipsnių kampu. Taip pat ne mažiau svarbu, kad susidaręs putos perteklius būtų šalinamas specialiu įrankiu, alus patiekiamas tik jam pritaikytoje firminėje taurėje ir ant padėkliuko, – sakė ekspertas. – Todėl pagrindinis „Heineken Star Serve“ mokymų tikslas – užtikrinti šių klaidų prevenciją ir suteikti personalui daugiau žinių siekiant profesionalumo.“

Darbuotojų tobulinimas – atsiperkanti investicija

Ankščiau daugelio barų ir restoranų vizitine kortele buvo laikomas išskirtinai tik vyno someljė, tačiau besiplečianti alaus rūšių įvairovė rodo, kad žinios alaus srityje tampa vis svarbesnės, auga profesionaliai aptarnaujančių baro darbuotojų poreikis.

„Pasitaiko labai reiklių ir išlavintą skonį turinčių klientų, todėl barmeno užduotis – jiems įtikti ir užtikrinti kokybišką aptarnavimą, – tikino S. Smolskij. – Galutinis produktas ir jo kokybė labiausiai priklauso nuo barmeno įdirbio.“

Šiuo metu barų ir kavinių savininkai Lietuvoje vis daugiau investuoja į darbuotojų įgūdžių tobulinimą, taip keldami aptarnavimo kartelę sau ir konkurentams. Teigiamus aptarnavimo kultūros pokyčius rodo ir vykstantys profesionalių barmenų čempionatai, taip pat ryškėja tendencija, kad kasmet norą prisijungti prie „Heineken Star Serve“ mokymų programos išreiškia vis daugiau barų, tarp kurių – tarp klientų jau spėjusios išpopuliarėti ir gausiai lankomos vietos.

„Yra barų, kurių savininkai mokymus organizuoja kiekvienais metais, kiti prisijungia naujai. Daugelis jau spėjo pajusti teigiamus pokyčius keliant klientų aptarnavimo kokybę, todėl rūpinasi, kad naujai priimti darbuotojai nuo pat pradžių būtų mokomi klientų aptarnavimo kultūros pagrindų“, – teigė S. Smolskij.

Taip pat programos pabaigoje geriausiai įvertintas baras turės galimybę išsiųsti barmeną į Amsterdamą varžytis su kitais geriausiais pasaulio barmenais ir garsinti baro vardą pasaulyje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.