Vegane pabuvusi Namibijos gražuolė sugrįžo į visavalgių gretas

Ilka Adams (32 m.) išmėgino vegetarinę ir veganinę mitybą, tačiau vis tiek sugrįžo į visavalgių gretas. Pirmieji du maitinimosi būdai nepasiteisino išvykus atostogų ir per šventes, todėl dešimtmetį Vilniuje gyvenanti tituluota Namibijos gražuolė I.Adams valgo kone viską. Tik ji dažniausiai renkasi ekologiškus, sveikatai naudingus produktus.

 Ilka su vyru A.Pauliukevičium anksti pradėjo kepsnių sezoną.<br> Nuotr. iš asmeninio albumo.
 Ilka su vyru A.Pauliukevičium anksti pradėjo kepsnių sezoną.<br> Nuotr. iš asmeninio albumo.
 Ilka su vyru A.Pauliukevičium anksti pradėjo kepsnių sezoną.<br> Nuotr. iš asmeninio albumo.
 Ilka su vyru A.Pauliukevičium anksti pradėjo kepsnių sezoną.<br> Nuotr. iš asmeninio albumo.
 Lašiša su smidrais.<br> 123rf.com nuotr.
 Lašiša su smidrais.<br> 123rf.com nuotr.
 Ilka su vyru A.Pauliukevičium anksti pradėjo kepsnių sezoną.<br> Nuotr. iš asmeninio albumo.
 Ilka su vyru A.Pauliukevičium anksti pradėjo kepsnių sezoną.<br> Nuotr. iš asmeninio albumo.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Apr 28, 2018, 7:17 PM

Aktyvus sportas, sveika mityba I.Adams tapo gyvenimo būdu, kuriuo ją uždegė sutuoktinis, Europos kultūrizmo čempionas, pasaulio kūno rengybos čempionatų prizininkas, populiarios knygos „Tobulas kūnas“ autorius Andrius Pauliukevičius (36 m.), dar vadinamas Lietuvos Tarzanu.

2014-ųjų rudenį susituokusi pora gyvena vienu ritmu – drauge sportuoja, veda asmenines treniruotes, konsultuoja mitybos klausimais ir rašo knygas. Jie abu mėgsta suktis virtuvėje, kartu gamina valgį, todėl ir poros skonis tapo panašus.

Andrius kasdien valgo mėsą, be jos vyrui trūktų energijos sportuoti. Tačiau Ilka galėtų maitintis vien salotomis ir žuvimi. Nors moteriai norisi mažiau mėsos, jai sunku būtų atsispirti lauko kepsniams.

Kepsninėje sutuoktiniai dažnai kepa vištienos filė, kalakuto šlauneles, jautienos faršo kukulius, lašišą. Pora renkasi tik vištų, kurios buvo augintos be hormonų, mėsą, o jautieną – iš ūkių, kuriuose jaučiai buvo šeriami žole, šienu.

Prie kepsnių Ilka ir Andrius ruošia daržovių salotas, tačiau atsižvelgia į sezoną.

Kadangi šiuo metu prasidėjo smidrų sezonas, šias daržoves Ilka mėgsta kepti kartu su lašiša folijoje. Žaliųjų smidrų moteris dažnai įpjausto į salotas su agurkais, pomidorais, paprikomis.

Prieš tai tereikia nupjaustyti smidrų galus, o pačius stiebus sukapoti gabalėliais, ir jie suteiks naują skonį daržovių mozaikai, pagardintai alyvuogių aliejumi.

„Pavasarį į valgiaraštį įtraukiu kuo daugiau šviežių daržovių, vaisių, o vasarą – uogas. Jas valgau ne tik vienas, bet ir gardinu graikišką jogurtą, beriu į kokteilius.

Pavasarį ir vasarą mėsa man skanesnė kepta ant laužo ar kepsninėje negu keptuvėje“, – patikino titulo „Mis Namibija 2007“ laimėtoja I.Adams.

Dabar ji nemažai laiko skiria kūno rengybai ir neseniai konkurse „Fit Model Lietuva“ iškovojo trečiąją vietą.

Išlaikyti šimtu procentų vegetarišką ir veganišką mitybą iš Afrikos kilusiai I.Adams buvo sudėtinga, jeigu ji valgydavo ne namuose.

„Daugelio patiekalų receptuose pasitaiko kiaušinių, pieno, todėl būdama vegane jų negalėdavau valgyti nei svečiuose, nei kavinėse. Nesunku būti vegane tik tada, kai pati gaminu“, – tikino mitybos nuodėmių neišvengusi I.Adams.

Vegetariškus ir veganiškus patiekalus Ilka gamindavo tik sau, bet kai ką pritaikė ir Andriaus valgiaraščiui. Vyrui ir dabar kartais patinka pasimėgauti daržovių troškiniais su ryžiais ar batatais (saldžiosiomis bulvėmis), salotomis.

Tačiau dažniausiai sutuoktinis atskirai dar pasigamina mėsos patiekalą, o tai užima daugiau laiko, nei Ilkai paruošti daržovių valgius. Andrius mėsą įprastai kepa orkaitėje ar keptuvėje, verda garuose.

I.Adams mylimajam ne kartą gamino ir Namibijoje įprastą patiekalą – daržovių ir mėsos troškinį, kuris patiekiamas su iš pirmo žvilgsnio nesuderinamais produktais.

Į jautienos arba avienos troškinį kartu su kitomis daržovėmis dedamos bulvės, o paruoštas troškinys patiekiamas dar ir su virtais ryžiais.

Lietuviai derinti bulvių su ryžiais nepratę, bet Ilkos sutuoktinis įsitikino, kad tai – gardus valgis.

Tirštas troškinys pilamas į didelę lėkštę ant ryžių, prie jo galima patiekti šviežių salotų. Tai – pietų, o ne vakarienės patiekalas, nes labai sočiai prieš naktį prisivalgius gali sapnuotis košmarai.

Mat į mėsos troškinį dedama ne tik bulvių, bet ir morkų, svogūno, česnako, pupelių arba kukurūzų. Visa tai – nemenka kalorijų bomba.

Prieš dešimtmetį į Vilnių studijuoti atvykusiai I.Adams nereikėjo labai taikytis prie lietuviškos virtuvės, nes jai patinka daugelis patiekalų.

„Maitinimasis, kai iš Namibijos persikėliau į Lietuvą, beveik niekuo nepasikeitė, išskyrus tai, kad pradėjau valgyti daugiau pieno produktų.

Namibijoje nebuvo didelio pieno produktų pasirinkimo, todėl ir namuose, šaldytuve, nebūdavo jogurto, varškės ar kefyro“, – lietuviškai pasakojo I.Adams.

Vilniaus Gedimino technikos universitete verslo vadybos ir rinkodaros bakalauro studijas baigusi, Vilniaus dailės akademijoje kultūros vadybos magistro laipsnį įgijusi I.Adams studijų metais pradėjo valgyti pieno produktus ir patyrė nemalonumų.

Afrikietė įsitikino, kad jos organizmas netoleruoja laktozės, todėl jai buvo palanku tapti vegane ir vietoj karvės pieno naudoti migdolų, kokosų.

Tačiau kava, baltinta augaliniu pienu, Ilkai neskani, todėl ji perka pieną be laktozės. Trenerė iš jogurtų gali valgyti tik graikišką, bet ir tai mažais kiekiais. Jeigu moteris tik daugiau suvalgo graikiško jogurto, jai pasidaro bloga, nes organizmas iškart primena negalavimus.

Asmeniniais treneriais dirbančių ir knygų apie sportą bei sveiką mitybą parašiusių sutuoktinių namuose retai kada būna desertų.

Tik kartais Ilka kepa sveikuoliškus pyragus ir sausainius. Skanėstai dažniausiai būna paruošti iš avižinių dribsnių, riešutų sviesto, sėklų, riešutų, džiovintų vaisių.

O gurkšnodama kavą moteris mėgsta pasmaguriauti nekeptais saldumynais, kurių kartais turi šaldytuve. Juos Ilka ruošia iš džiovintų vaisių, sėklų ir kokosų drožlių.

Natūraliai džiovintus vaisius ir sėklas moteris susmulkina trintuvu, iš šios masės formuoja rutuliukus ir apvolioja kokosų drožlėse. Po to rutuliukus galima dėti į šaldytuvą ir vėliau valgyti kada panorėjus.

Jeigu likimas Ilkos nebūtų suvedęs su sportininku, vargu ar pati dabar tiek daug sportuotų ir laikytųsi sveikos mitybos.

„Su Andriumi susipažinau sporto salėje, kurioje lankiausi. Sportavau ir iki pažinties, bet taip intensyviai – pradėjusi su juo draugauti. Andrius buvo mano asmeninis treneris, po to tapo sutuoktiniu“, – pasakojo keturias arba penkias dienas per savaitę sportuojanti ir naują knygą apie moterų mitybą bei kūno rengybą rašanti I.Adams.

Nors susipažinusi su lietuviu afrikietė pradėjo dažniau lankytis sporto klube ir sveikiau valgyti, jos kūno svoris nenukrito, o šoktelėjo.

„Sveriu daugiau negu anksčiau, bet kūno formos tapo dailesnės. Atrodau lieknesnė, nors padidėjo kai kurie raumenys“, – pabrėžė I.Adams.

Kol ji profesionaliai nesitreniravo, svėrė 58–60 kilogramų, o treniruotėmis padailinus figūrą ir prisiauginus raumenų kūno svoris šoktelėjo iki 65 kilogramų.

Tačiau I.Adams tuo džiaugiasi, nes šį balandį tapo kūno rengybos modelių konkurso Lietuvoje prizininke.

Pavasaris leidžia mėgautis sveikais ir lengvais patiekalais, paruoštais iš sezoninių daržovių. Šiuo metu virtuvėje karaliauja gardieji smidrai.

Lašiša su smidrais

Reikės:

4 lašišos kepsnių po 125 gramus,

4 porcijų smidrų po 100–120 gramų,

vidutinio dydžio žaliosios citrinos,

česnako skiltelės,

šaukšto smulkintų šviežių petražolių.

Česnaką ir petražoles sutrinkite virtuviniu kombainu arba smulkiai supjaustykite. Sudėkite žuvį ir smidrus ant aliuminio folijos. Apšlakstykite alyvuogių aliejumi, pabarstykite šiek tiek druskos, ant viršaus paskleiskite česnako ir petražolių mišinį.

Patiekalą uždenkite folija taip sandariai, kad neliktų tarpelių. Kepkite 25 minutes orkaitėje, įkaitintoje iki 200 laipsnių.

Prieš patiekdami lašišos kepsnius apšlakstykite žaliosios citrinos sultimis. Jeigu norite valgyti sočiau, prieš tai galite paruošti virtų ryžių, bulvių ar batatų.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.
Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.