Tyrimas atskleidė, kokie du produktai ar patiekalai labiausiai garsina Lietuvą

Lietuvos gyventojai išskyrė lietuviškus nacionalinius patiekalus ar produktus, kurie labiausiai tiktų garsinti Lietuvą užsienyje: juodą ruginę duoną ir cepelinus (didžkukulius). Tai parodė šių metų rugpjūtį atlikta „Baltijos tyrimų“ Lietuvos gyventojų apklausa.

Cepelinai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Cepelinai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Juoda duona.<br>123rf nuotr.
Juoda duona.<br>123rf nuotr.
Šaltibarščiai.<br>123rf nuotr.
Šaltibarščiai.<br>123rf nuotr.
Cepelinai.<br>V.
Cepelinai.<br>V.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Oct 2, 2021, 11:33 AM

Juodą ruginę duoną tarp trijų galimų pasirinkimų paminėjo kas antras (50 proc.), o cepelinus (didžkukulius) – beveik kas antras (49 proc.) respondentas.

Trečioje vietoje yra šakotis (39 proc.), ketvirtas  - skilandis (31 proc.), penkti šaltibarščiai (24 proc.).

Iš bendro pateikto 11 patiekalų bei produktų sąrašo mažiausio gyventojų palaikymo susilaukė raugintų kopūstų sriuba (4 proc.), o 3 proc. apklaustųjų neturėjo nuomonės šiuo klausimu.

Juodą ruginę duoną dažniau nurodė moterys, vyresni nei 50 metų žmonės, mažesnių miestų ir kaimo gyventojai, respondentai su aukštuoju išsilavinimu arba su nebaigtu viduriniu išsilavinimu, pensininkai, dažniau lietuviai (52 proc.), nei kitų tautybių gyventojai (33 proc.).

Cepelinus (didžkukulius) dažniau minėjo vyrai, jaunesni nei 50 metų žmonės, didmiesčių gyventojai, respondentai su vidutinėmis (800 – 1400 eurų) ar  su didžiausiomis (virš 1400 eurų) šeimos pajamomis per mėnesį, besimokantis jaunimas bei darbininkai ir ūkininkai, kitų tautybių gyventojai (šeši iš dešimties).

Šakotį (39 proc.) dažniau rinkosi miestų gyventojai, respondentai su didžiausiomis šeimos pajamomis per mėnesį (virš 1400 eurų) bei su viduriniu ar profesiniu išsilavinimu, vadovai, specialistai ir tarnautojai bei besimokantis jaunimas.

Skilandis (31 proc.) tinkamiausias atrodo vyresniems nei 50 metų žmonėms, gyvenantiems, respondentams su aukštuoju išsilavinimu, pensininkams, lietuviams.

Šaltibarščius (24 proc.) dažniau rinkosi jaunimas iki 30 metų, respondentai su vidutinėmis ar didžiausiomis šeimos pajamomis per mėnesį, vadovai bei besimokantis jaunimas.

Bendra Lietuvos ir Didžiosios Britanijos rinkos ir visuomenės nuomonės tyrimų kompanija „Baltijos tyrimai“ apklausą apie lietuviškus nacionalinius patiekalus, produktus ir gėrimus atliko 2021 m. rugpjūčio 20 – 31 dienomis. Iš viso apklausti 1006 Lietuvos gyventojai (nuo 18 metų ir vyresni).

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.