Labiausiai Lietuvą pasaulyje garsinantis gėrimas – alus

​Lietuvos gyventojai mano, kad labiausiai garsinti Lietuvą užsienyje kaip lietuviškas nacionalinis gėrimas tiktų alus, kuris apklausoje nurungė midų bei girą. Tai rodo rugpjūčio mėnesį atlikta „Baltijos tyrimų“ Lietuvos gyventojų apklausa.

​Lietuvos gyventojai mano, kad labiausiai garsinti Lietuvą užsienyje kaip lietuviškas nacionalinis gėrimas tiktų alus.<br>123rf.com asociatyvi nuotr.
​Lietuvos gyventojai mano, kad labiausiai garsinti Lietuvą užsienyje kaip lietuviškas nacionalinis gėrimas tiktų alus.<br>123rf.com asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Oct 13, 2021, 11:22 AM

Tarp dviejų galimų pasirinkimų alų pasirinko beveik pusė (45 proc.) respondentų. Tarp dažniausiai paminėtų nacionalinių gėrimų taip pat pateko midus (37 proc.) bei gira (28 proc.).

Anot šalies turizmo atstovų, tai turėtų būti išnaudota ir šalies rinkodaros strategijoje.

„Kiekviena šalis turi savo virtuvės ar gėrimų kultūrą, kuri yra neatsiejama jos turizmo rinkodaros dalis. Italija garsėja vynu, Prancūzija šampanu. Manau, kad tai galėtų išnaudoti ir Lietuva. Tuo tiki patys žmonės, ką parodė tyrimas“, – teigia kelionių organizatoriaus „Tiketa Tour“ vadovas Gvidas Aukštuolis

Maždaug penktadalio gyventojų palaikymo nacionalinio gėrimo rinkimuose susilaukė samanė (22 proc.) bei trauktinės (19 proc.).

Iš bendro pateikto gėrimų sąrašo mažiausio apklaustųjų palaikymo susilaukė uogų arba vaisių vynas (6 proc.) ir degtinė (3 proc.). 8 proc. neturėjo nuomonės šiuo klausimu.

„Alus yra vienas seniausių nacionalinių gėrimų, kurio ištakos siekia pagonybės laikus. Lietuvos dvaruose jis buvo toks populiarus, jog didikų diena buvo sunkiai įsivaizduojama be alaus – iš jo net gaminta sriuba“, – sako Arūnas Tarnauskas, kurio įkurtame didikų tradicijas puoselėjančiame restorane „Kuchmistrai“ dar ir šiandien pagal autentišką receptūrą gaminamas šis patiekalas.

Alų apklausoje dažniau nurodė vyrai (55 proc.), nei moterys (38 proc.), 30–49 metų žmonės, mažesnių miestų ir kaimo gyventojai, respondentai su vidutinėmis šeimos pajamomis per mėnesį (800–1400 eurų), vadovai bei specialistai ir tarnautojai, dažniau lietuviai (47 proc.), nei kitų tautybių gyventojai (37 proc.).

Midų dažniau minėjo vyresni nei 50 metų žmonės, didmiesčių gyventojai, respondentai su aukštuoju išsilavinimu bei su didžiausiomis šeimos pajamomis per mėnesį.

Girą – moterys, jaunimas iki 30 metų, respondentai su aukštesniu nei vidurinis išsilavinimu, specialistai ir tarnautojai bei besimokantis jaunimas.

Samanę dažniau rinkosi vyrai, vyresni nei 50 metų žmonės, gyvenantys kaime, respondentai su nebaigtu viduriniu išsilavinimu, bedarbiai ir pensininkai, lietuviai.

Trauktines – didmiesčių gyventojai, respondentai su aukštuoju išsilavinimu, kitų tautybių gyventojai (nelietuviai).

Bendra Lietuvos ir Didžiosios Britanijos rinkos ir visuomenės nuomonės tyrimų kompanija „Baltijos tyrimai“ apklausą apie lietuviškus nacionalinius patiekalus, produktus ir gėrimus atliko 2021 m. rugpjūčio 20–31 dienomis.

Iš viso apklausti 1006 Lietuvos gyventojai (nuo 18 metų ir vyresni).

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.