Atskleidė, kokia dabar pati madingiausia lėkščių spalva

Oras, dangus, ramybė, pasitikėjimas, kilnumas – tokios asociacijos kyla žvelgiant į  mėlyną spalvą. Tačiau ką ji reiškia stalo serviruotėje? Ką simbolizuoja mėlyna lėkštė, kurioje patiekiame rudenį taip mėgstamą moliūgų sriubą?

Tarptautinėje svetingumo verslų parodoje „Host Milano“ mėlynai spalvai teko išties daug dėmesio.<br>Asmeninis albumas.
Tarptautinėje svetingumo verslų parodoje „Host Milano“ mėlynai spalvai teko išties daug dėmesio.<br>Asmeninis albumas.
Tarptautinėje svetingumo verslų parodoje „Host Milano“ mėlynai spalvai teko išties daug dėmesio.<br>Asmeninis albumas.
Tarptautinėje svetingumo verslų parodoje „Host Milano“ mėlynai spalvai teko išties daug dėmesio.<br>Asmeninis albumas.
Tarptautinėje svetingumo verslų parodoje „Host Milano“ mėlynai spalvai teko išties daug dėmesio.<br>Asmeninis albumas.
Tarptautinėje svetingumo verslų parodoje „Host Milano“ mėlynai spalvai teko išties daug dėmesio.<br>Asmeninis albumas.
Tarptautinėje svetingumo verslų parodoje „Host Milano“ mėlynai spalvai teko išties daug dėmesio.<br>Asmeninis albumas.
Tarptautinėje svetingumo verslų parodoje „Host Milano“ mėlynai spalvai teko išties daug dėmesio.<br>Asmeninis albumas.
Tarptautinėje svetingumo verslų parodoje „Host Milano“ mėlynai spalvai teko išties daug dėmesio.<br>Asmeninis albumas.
Tarptautinėje svetingumo verslų parodoje „Host Milano“ mėlynai spalvai teko išties daug dėmesio.<br>Asmeninis albumas.
Tarptautinėje svetingumo verslų parodoje „Host Milano“ mėlynai spalvai teko išties daug dėmesio.<br>Asmeninis albumas.
Tarptautinėje svetingumo verslų parodoje „Host Milano“ mėlynai spalvai teko išties daug dėmesio.<br>Asmeninis albumas.
I.Vaičiūnaitė ir J.Viltrakienė.<br>Asmeninis albumas.
I.Vaičiūnaitė ir J.Viltrakienė.<br>Asmeninis albumas.
I.Vaičiūnaitė ir J.Viltrakienė.<br>Asmeninis albumas.
I.Vaičiūnaitė ir J.Viltrakienė.<br>Asmeninis albumas.
I.Vaičiūnaitė ir J.Viltrakienė.<br>Asmeninis albumas.
I.Vaičiūnaitė ir J.Viltrakienė.<br>Asmeninis albumas.
Daugiau nuotraukų (9)

Lrytas.lt

Nov 2, 2021, 1:04 PM

„Kai prieš 20 metų pradėjau savo gastronominę kelionę, mėlyna, pilka ir jų atspalviai buvo tiesiog draudžiami, – sako gastronomijos agentūros „kitchen Rules“ rinkodaros konsultantė Ieva Vaičiūnaitė. – Tuo metu tai buvo priskirta ne maisto spalvų kategorijai, kurioje nebuvo tokios spalvos netgi  servetėlių, jau nekalbant apie pagrindinius patiekalus ar fotografavimą tokiuose induose.“

Pasak I.Vaičiūnaitės, vyravo nuomonė, jog mėlyni atspalviai emociškai siejasi su šaltumu ir nekuria skanaus patiekalo asociacijos, nežadina skonio receptorių nei žiūrint į patiekalą gyvai, nei nuotraukoje. Bet dabar situacija – kitokia.

Mėlyna – iš karantininio ilgesio

Spalio pabaigoje vykusioje tarptautinėje svetingumo verslų parodoje „Host Milano“ mėlynai spalvai teko išties daug dėmesio.

Ji vyravo didžiausių indų gamintojų paletėse: nuo šaltų iki sodriai mėlynų atspalvių, nuo keramikos, porceliano iki stiklo, nuo faktūrinio iki lygaus paviršiaus, nuo aukštų iki plokščių indų – visur, kur tik įmanoma įmaišyti pagrindinę 2022 metų spalvą.

Gamintojų paletėse ji atsirado natūraliai: pastaraisiais metais buvome suvaržyti ir negalėjome nuvykti ten, kur atsipalaiduoti geidžia dažno širdis: prie jūros, ežero ar vandenyno. Todėl vandens telkinių atspalviai ir faktūros persikėlė į naujas indų kolekcijas.

Ši tendencija netgi privertė pasitraukti klasika vadinamą baltą spalvą, vis dažniau tampančią bendru aplinkos fonu, kuris išryškina kitas spalvas. Ypač vandenyno mėlį.

„Apžiūrinėdamos „Host Milano“ ekspozicijas, iš daugelio indų gamintojų girdėjome tą patį: spalvos ir dar kartą spalvos – tai, ko ieško tiek profesionalūs, tiek namų virtuvių šefai. Jei gera pradžia – pusė darbo, tai gera lėkštė – pusė stilingo serviravimo. Todėl gastronomijos entuziastai, norintys sukurti restorano atmosferą namuose, patiekalus deda į spalvingesnes skirtingų faktūrų lėkštes“, – parodos įspūdžiais dalijasi agentūros „kitchen Rules“ konsultantės I. Vaičiūnaitė ir Jurgita Viltrakienė.

Mašinos atkartoja rankų darbo gaminius

Autentiški, asmeniškumo ir nuoširdumo kupini rankų darbo indai vertinami vis labiau. Tai pastebėję, didieji gamintojai stengiasi sudaryti vienetinių gaminių įspūdį, siūlydami išskirtinių, specialia technologija kuriamų lėkščių kolekcijas.

Dviejų mėlynų atspalvių, skirtingų faktūrų, kontrastuojančių spalvų ar mozaikinių piešinių motyvai – deriniai, atsikartojantys šių metų kolekcijose. Gamintojai kaip niekad dažnai žongliruoja posakiais apie tai, kad nerasime dviejų identiškų lėkščių, nes jie taiko unikalią, rankų darbą atkartojančią technologiją.

„Užsakovui leidžiama suprasti, kad kiekvienam bus sukurta vis kitokia, specialiai jiems atrinktų lėkščių kolekcija. Be abejo, išskirtinė serviruotė verslui suteikia pridėtinės vertės, o pasirinkus stambų gamintoją, investicija nebus tokia didelė, kaip užsisakius tiesiogiai iš keramiko“, – pabrėžia konsultantė I. Vaičiūnaitė.

Derinimas: improvizuokite!

Indų madose, kaip ir interjere, šiais metais dominuoja natūralių medžiagų – metalo, medžio ir stiklo deriniai. Pasirinkę keraminę pietų lėkštę, šalia priderinę stiklinę salotinę ir duoną pateikę metaliniame indelyje, sukursite faktūrų žaismą. O kitąsyk tuos pačius indus galėsite panaudoti jau visai kitokių patiekalų ir ne tik, pateikimui ––taigi, sėkmingai išspręsite dar vieną gastronominę užduotį.

Keičiantis patiekalų formoms bei kiekiams, atitinkamai adaptuojami ir indai. Siekiant išsirinkti ką nors universalaus, labiausiai vertinamos plokščios lėkštės, kurios gali būti transformuojamos tiek į netradicinius arbatos serviruotės ar čekio su vietos aprašymu padėklus, tiek į sriubos polėkštes ir duonos pateikimo variantą.

Renkantis serviruotę, agentūros „kitchen Rules“ atstovės ragina išlaisvinti fantaziją: „Dirbdamos su klientais visų pirma įvertiname indų universalumą – tarkim, ar lėkštė galės tikti kam nors daugiau nei tik karštajam patiekalui. Taip galima atviriau improvizuoti ir pateikti valgį kitaip, nei tai daro tos pačios rinkos žaidėjai – konkukrentai iš dešinės ir kairės.“

Netoksiški indai

Indų pramonė yra viena didžiausių masinės gamybos sričių. Todėl šių metų tarptautinėje svetingumo verslų parodoje „Host Milano“ daug kalbėta tvarumo, ilgalaiškiškumo temomis: aptartas perdirbtos keramikos, stiklo, netoksiškų dažų naudojimas. Šios temos atsispindėjo ir pačiuose induose: dažna keramikos ar stiklo kolekcija buvo pažymėta perdirbto gaminio ženklu.

Prie etiškai pagamintų indų priskiriami ir populiarėjantys akmens gaminiai. Jie ypač patvarūs, ilgalaikiai, dažniausiai nedažomi, todėl jų gamybos procese nenaudojama toksiškų medžiagų. Tokio tipo indai – gana sunkūs, tad dažniausiai derinami prie lengvesnių medžiagų: keramikos, stiklo.

Indai iš perdirbto stiklo – dar viena nauja Milane pastebėta tendencija. Prognozuojama, kad perdirbto stiklo populiarumas neilgaitrukus įgaus pagreitį, ir tokį sprendimą bus galima dažnai aptikti atsakingų gastronominių verslų indaujose ir aplinkosaugines vertybes puoselėjančiuose namuose.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.