„Lidl“ privačių prekės ženklų mėsos gaminiuose atsisako mechaniškai atskirtos mėsos

Daug dėmesio savo privačių prekės ženklų produktų receptūroms ir kokybei skiriantis prekybos tinklas „Lidl“ pirmasis Lietuvoje atsisako naudoti mechaniškai atskirtą mėsą savo privačių prekės ženklų mėsos gaminiuose.

Prekybos tinklas „Lidl“ pirmasis Lietuvoje atsisako naudoti mechaniškai atskirtą mėsą savo privačių prekės ženklų mėsos gaminiuose.
Prekybos tinklas „Lidl“ pirmasis Lietuvoje atsisako naudoti mechaniškai atskirtą mėsą savo privačių prekės ženklų mėsos gaminiuose.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Aug 5, 2022, 1:42 PM

„Nuolat siekiame gerinti savo produktų kokybę, todėl ir idėja atsisakyti mechaniškai atskirtos mėsos kilo neatsitiktinai. Esame pirmasis šalies prekybos tinklas, atsisakantis tokios mėsos naudojimo privačių prekės ženklų mėsos gaminiuose. Todėl atnaujindami savo mėsos produktų sudėtis, mes tampame pozityvių pokyčių mėsos gaminių rinkoje iniciatoriais Lietuvoje“, – pasakoja „Lidl Lietuva“ mėsos ir jos gaminių pirkimų vadovas Stasys Gineitis.

Mechaniškai atskirta mėsa – kas tai?

Įmonės atstovo teigimu, mechaniškai atskirta mėsa nėra tai, kuo visuomenė paprastai įsivaizduoja esant šią žaliavą.

Nepaisant to, kad mėsos perdirbimo įmonėse mėsą nuo kaulų iš tiesų išpjausto robotai ar kiti įrenginiai, išpjaustytos gabalinės mėsos nereikėtų maišyti su mechaniškai atskirta mėsa. Pastaroji yra prastesnės kokybės, todėl negali būti naudojama aukščiausios rūšies gaminiuose.

„Mechaniškai atskirta mėsa yra tai, kas lieka po įprasto mėsos išpjaustymo: gyvūnų kaulai, kremzlės, riebalai, oda ir dalis mėsos likučių. Šie likučiai paprastai būna sumalami ir perspaudžiami per sietus, kol lieka tik mechaniškai atskirtos mėsos, dažniausiai paukštienos, masė. Iš jos dažniausiai gaminami antros rūšies mėsos produktai: virtos dešros, dešrelės, paštetai, kepsneliai“, – pažymi S.Gineitis.

Lidl Lietuva“ mėsos ir jos gaminių pirkimų vadovas teigia, jog mechaniškai atskirta mėsa buvo naudojama nedidelėje pigesnių mėsos produktų asortimento dalyje, jau šiuo metu dalies produktų sudėtys yra atnaujintos, o iš likusių gaminių mechaniškai atskirta mėsa bus išimta netrukus.

Ji yra keičiama aukštesnės rūšies gabaline mėsa, siekiant ir toliau išlaikyti patrauklias šių produktų kainas.

Sveikatai palankesnių produktų yra ir daugiau

Vadovaudamasi savo sveikatai palankesnių produktų kūrimo strategija, „Lidl Lietuva“ nuolatos tobulina privačių prekės ženklų sudėtis.

Prekybos tinklas yra sudaręs nepageidaujamų naudoti konservantų bei dažiklių sąrašus ir kontroliuoja jų naudojimą.

Ypatingai daug dėmesio skiriama ir pridėtinio cukraus bei druskos mažinimui: įmonė siekia įvairių kategorijų privačių prekės ženklų gaminiuose sumažinti pridėtinio cukraus ir pridėtinės druskos kiekį bent 20 proc. iki 2025 metų pabaigos.

Pirmiausia atnaujinamos populiariausių kasdienio vartojimo prekių receptūros – pridėtinio cukraus bei druskos kiekis yra mažinamas įvairių gėrimų, pieno produktų, sausų pusryčių, dešrų bei duonos gaminių sudėtyse.

Ypatingas dėmesys skiriamas ir tiems produktams, kuriuos itin dažnai vartoja vaikai: tai – „Pilos“ geriamieji jogurtai, sūreliai, fasuota sumuštinių duona skrudinimui, bandelės, „Freeway“ gira, „Solevita“ įvairių vaisių gaivieji gėrimai ir kt.

Be to, formuodami sveikatai palankesnį nuolatinį prekybos tinklo asortimentą, kartu „Lidl“ palaipsniui didina ir alternatyvių produktų, kuriuose pridėtinio cukraus yra mažiau arba iš viso nėra, pasirinkimą.

Pavyzdžiui, vietoj įvairių saldžių gėrimų siūlome klientams įsigyti „Saguaro“ žaliųjų citrinų skonio gazuoto stalo vandens be cukraus.

Mažindami cukraus ar druskos kiekį maisto produktuose, „Lidl Lietuva“ kartu su tiekėjais siekia, kad vartotojai nepajustų skonio ir kitų produkto savybių skirtumų. Tam yra bendradarbiaujama su nepriklausoma Kauno technologijos universiteto Maisto instituto Juslinės analizės mokslo laboratorijoje. Joje specialistai vykdo akląjį ragavimą (angl. blind tasting), leidžiantį nešališkai pamatuoti receptūros pakeitimo sėkmę, įvertinti maisto produkto skonį, kvapą, tekstūrą.

Lietuvoje iš viso veikia 64 „Lidl“ prekybos tinklo parduotuvės 25-uose šalies miestuose – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Telšiuose, Kretingoje, Mažeikiuose, Tauragėje, Jonavoje, Panevėžyje, Ukmergėje, Utenoje, Plungėje, Palangoje, Elektrėnuose, Visagine, Šilutėje, Radviliškyje, Vilkaviškyje, Druskininkuose, Rokiškyje ir Kaišiadoryse.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.