Mėgstate avižinius dribsnius? Štai ką turite apie juos žinoti

Avižiniai dribsniai turbūt vienas populiariausių produktų pusryčiams. Vieni verda košes, kiti dar iš vakaro užpila dribsnius vandeniu ar sultimis, ir ryte atsibudę turi pusryčius, dėl kurių nebereikia gaišti laiko.

Kad ir kokie sveiki būtų patiekalai iš avižinių dribsnių, kasdien jų valgyti nepatartina.<br>123rf nuotr.
Kad ir kokie sveiki būtų patiekalai iš avižinių dribsnių, kasdien jų valgyti nepatartina.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Apr 8, 2016, 7:10 AM, atnaujinta May 30, 2017, 2:42 AM

Kad ir kokie sveiki būtų patiekalai iš avižinių dribsnių, kasdien jų valgyti nepatartina. Mat avižų sudėtyje yra fitino rūgšties – medžiagos, kuri trukdo organizmui pasisavinti kalcį ir kitus mineralus. Negano to, fitino rūgštis ne tik neleidžia įsisavinti kalcio, bet šį reikalingą mikroelementą dar ir „išplauna“ iš mūsų kaulų – kitaip tariant, ji ardo kaulus.

Vis populiaresniu pusryčių patiekalu tampa avižiniai dribsniai, per naktį mirkyti vandenyje, į kurį įmaišyta pora šaukštų jogurto. Jogurtui veikiant avižinius dribsnius vyksta laktofermentacija. Kas tai yra ir kuo tai naudinga?

Laktobakterijos, esančios jogurte, avižiniuose dribsniuose esantį krakmolą ir cukrų paverčia pieno rūgštimi, dėl to dribsniai tampa lengviau virškinami, rašo „Tastemade“. Be to, suyra juose esanti fitino rūgštis – kaulų priešas – tad tokius dribsnius valgyti daug sveikiau.

Kaip pasiruošti tokius pusryčius?

Puodelį paprasčiausių avižinių dribsnių užpilkite puodeliu vandens, kuriame išmaišyti 2 valgomieji šaukštai natūralaus jogurto be jokių priedų. Uždenkite indą ir palikite jį per naktį kambario temperatūroje (maždaug 12 valandų).

Ryte dribsniai bus sugėrę beveik visą skystį. Galite valgyti iš karto arba išsivirti košę – pašildyti dribsnius puode įpylę šlakelį pieno.

Fermentacijos procesas suteikia dribsniams malonaus skonio. Itin skanu juos valgyti su šviežiomis uogomis. Kodėl ir jums to neišbandžius? Taip sutaupysite laiko, kurį turėtumėte skirti pusryčiams ruošti. Ir turėsite daug įdomesnį ir sveikesnį patiekalą nei paprastai vandenyje mirkyti dribsniai.

Avižų dribsnius galima mirkyti iki 24 valandų.

Į dribsnių dubenėlį galite įberti šaukštelį ispaninio šalavijo sėklų – jos praturtins patiekalą naudingomis medžiagomis ir suteiks jam daugiau tirštumo. Dribsniams paskaninti tiks linų sėmenys, malti migdolai, smulkinti vaisiai ar uogos.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.