Štai ką reikia valgyti, kai kamuoja stresas ir nerimas

Daugybė per dešimtmečius atliktų mokslinių tyrimų ir greičiausiai jūsų mama patvirtins: jaučiant nerimą ar stresą nereikėtų griebtis maisto. Tačiau naujausi tyrimai parodė, kad tinkama mityba gali padėti numalšinti nerimą ir sumažinti stresą.

Jeigu išgyvenate stresą, verta pakeisti mitybos įpročius.<br>123rf nuotr.
Jeigu išgyvenate stresą, verta pakeisti mitybos įpročius.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 9, 2016, 10:24 AM, atnaujinta May 26, 2017, 4:40 AM

Kaip Harvardo universiteto Medicinos mokyklos informaciniame portale „Harvard Health“ rašė daktarė Uma Naido: „Be tokių sveikų rekomendacijų, kaip laikytis subalansuotos dietos, gerti pakankamai vandens, kad organizmas nedehidratuotų ir vengti alkoholio bei kofeino, yra daugybė kitų būdų, kaip tinkama dieta gali padėti sumažinti nerimą“.

Dr. U.Naidoo citavo tyrimo išvadas, kad „sudėtiniai angliavandeniai yra pasisavinami kur kas lėčiau, taigi padeda išlaikyti vienodesnį cukraus lygį kraujyje, dėl ko mes jaučiamės ramesni“.

Be to, reikia vengti maisto, dėl kurio cukraus kiekis staiga nukrenta, tad pasidarote nervingesni.

Norintiems patirti kuo mažiau streso ir nerimo U.Naidoo patarė paisyti štai tokių taisyklių.

1. Vartokite daugiau magnio

Magniu savo organizmą papildysite valgydami žalias lapines daržoves, ankštinius augalus, riešutus, sėklas ir viso grūdo produktus.

Mokslininkė rašo, kad laboratorinių pelių, kurios vartojo mažiau magnio, elgesys dažniau buvo persmelktas nerimo. Taigi, magnis jūsų kūnui yra naudingas.

2. Vartokite daugiau cinko.

Tai reiškia, kad reikėtų praturtinti savo valgiaraštį austrėmis, anakardžio riešutais, kepenėlėmis, jautiena ir kiaušinių tryniais.

3. Žuvis – jūsų draugas.

2011 metais ištyrus medicinos studentus pastebėtas ryšys tarp tokioje žuvyje, kaip lašiša, rastų omega-3 riebalų rūgščių ir sumažėjusio nerimo, – rašo interneto portalas „Woman'sDay“.

4. Griebkitės raugintų produktų.

Neseniai žurnale „Psychiatry Research“ paskelbtas tyrimas parodė, kad toks probiotinis maistas, kaip marinuotos arba raugintos daržovės, rauginti kopūstai ir kefyras gali sumažinti socialinį nerimą.

5. Avokadai – gyvenimo būdas.

Ar yra kas nors, ko negalėtų avokadas? Pasirodo, jis naudingas net ir kovojant su stresu.

Maistas, kuriame gausu B grupės vitaminų, toks, kaip avokadas ar migdolai, paskatina seratonino ir dopamino – hormonų, kurie mums padeda jaustis ramiais ir laimingais, išsiskyrimą.

Daktarė U.Naidoo nurodė, kad nerimą sumažinti padedanti dieta nebūtinai padės pakeisti tradicinius terapijos būdus, bet ji gali padėti pasijusti geriau.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.