Pradėkite dieną nuo kiaušinių. Rezultatas jums patiks

Jūs daug kartų turbūt girdėjote, kad valgyti kiaušinius nėra sveika, nes juose daug cholesterolio.

Kiaušinius verta valgyti pusryčiams dėl daugybės priežasčių.<br>123rf nuotr.
Kiaušinius verta valgyti pusryčiams dėl daugybės priežasčių.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Aug 8, 2016, 7:04 AM, atnaujinta May 16, 2017, 2:05 PM

Tačiau iš tiesų dėl kiaušinių cholesterolio kiekis mūsų organizme nepadidės. Kiaušinių cholesterolis tiesiog pakeičia tą cholesterolį, kurį natūraliai gamina mūsų kūnas.

Taigi, kiaušinių cholesterolis jūsų neturėtų gąsdinti. Maža to, kiaušiniai labai naudingi bendrai mūsų sveikatai. Svarbiausia valgyti visą kiaušinį: su tryniu ir baltymu – nieko neišmesti.

Kiaušinio trynyje yra daug mums naudingų maistinių medžiagų, tokių, kaip kalcis ar geležis, o baltyme yra daug proteino.

Ką visa tai duoda mūsų organizmui, išvardijo interneto portalas „Natural Cures And Home Remedies“. Pateikiame faktus apie kiaušinių naudą ir jums.

Pagerina organizmo veiklą

Kiaušiniai turi aukštą sotumo indeksą, todėl padės jums ilgiau neišalkti. Viename vidutinio dydžio kiaušinyje yra 6 g baltymų ir kitų maistinių medžiagų.

Kaip visi žinome, pusryčiai yra svarbiausiais dienos patiekalas, tad rekomenduojame jums pusryčiams rinktis vaisių, kiaušinį ir mažo glikemijos indekso (GI) duoną, pavyzdžiui, penkiagrūdę.

Gali išspręsti geležies trūkumo bėdas

Galvos skausmai, irzlumas ir nuovargis yra geležies trūkumo organizme simptomai.

Kiaušinių tryniuose yra geležies, kuri labai naudinga mūsų imuninei sistemai, energingai savijautai užtikrinti ir, dar daugiau, pernešti deguonį kraujyje.

Pagerina maistinių medžiagų proporcijas

Kiaušiniai yra esminė mitybos dalis, nes juose gausu maistinių medžiagų.

Vienas tyrimas parodė, kad nevalgantiems kiaušinių žmonėms gali trūkti vitaminų A, E ir B12. O žmonės, kurie valgo kiaušinius, gauna 10-20 proc. daugiau folio rūgšties ir 20-30 proc. daugiau vitaminų A, E bei B12. Tai – dar vienas kiaušinių svarbos įrodymas.

Kiaušiniai nedidina cholesterolio

Kiaušiniai laikyti nesveiku maistu, nes juose gausu cholesterolio. Tačiau daugybė tyrimų parodė, kad nėra ryšio tarp kiaušinių vartojimo ir širdies bei kraujagyslių ligų.

Turėtumėte žinoti, kad sotieji riebalai ir transriebalų rūgštys yra kur kas kenksmingesni mūsų sveikatai, nei kiaušinių tryniuose esantis cholesterolis. Juolab, kad kiaušiniai – puikus baltymų šaltinis.

Gali padėti numesti svorio

Daugybė tyrimų parodė, kad pradėję dieną nuo kiaušinių žmonės, turintys problemų su antsvoriu, gali užtikrinti sotumo jausmą ir taip lengviau numesti svorio.

Ar žinojote, kad skrebučio su kiaušiniais sotumo indeksas yra net 50 proc. didesnis, nei vadinamųjų sausų pusryčių? Tad suvalgius ryte kiaušinį jausite mažesnę pagundą vėliau užkandžiauti.

Gali pagerinti smegenų sveikatą

Cholinas yra maistinė medžiaga, kuri gali pagerinti vaisiaus, naujagimio ir net pagyvenusio žmogaus smegenų vystymąsi. Taip pat tai padeda išsaugoti gerą atmintį.

Kiaušiniai yra žinomi, kaip puikus cholino, kuris yra labai naudingas nėštumo metu, šaltinis. Vos vienas kiaušinis gali organizmą aprūpinti 28 proc. cholino.

Gali padėti apsaugoti regėjimą

Kataraktos ir tinklainės degeneracijos, kurios yra pagrindinės apakimą lemiančios priežastys, riziką galima sumažinti reguliariai vartojant špinatus, kiaušinius ir brokolius.

Kiaušiniuose yra gausu sveikatai naudingų maistinių medžiagų ir antioksidantų.

Juose taip pat yra karotenoidų (liuteino ir zeaksantino), kurie yra labai svarbūs mūsų regėjimui. Šie vitaminai gali pagerinti jūsų gebėjimą matyti tamsoje, apsaugoti akis nuo žalingo saulės poveikio ir iki 50 proc. sumažinti kataraktos riziką.

Aprūpina pačiais kokybiškiausiais baltymais

Baltymai yra žinomi, kaip viena svarbiausių mūsų dietos sudedamųjų dalių. Jų kūnui reikia, kad seni raumenų audiniai atsistatytų ir susiformuotų nauji. O kiaušiniai, kaip jau rašėme, yra puikus baltymų šaltinis.

Daug baltymų turi ir pienas, žuvis bei mėsa, bet kiaušiniai laikomi pačiu geriausiu jų šaltiniu. Pavyzdžiui, piene esantys baltymai vertinami 93, žuvyje – 75 balais, o kiaušiniuose – net 100 balų!

Viename vidutinio dydžio kiaušinyje yra tiek pat baltymų, kiek 30 gramų virtos mėsos ar žuvies. Maža to, kiaušinių baltymai laikomi kokybiškiausiais. Taip pat valgant kiaušinius galima pigiau gauti tą patį baltymų kiekį, ne vartojant kitus produktus.

Gali padėti apsaugoti kaulus

Kiaušiniuose gausu vitamino D – svarbiausio mūsų kaulų sveikatai užtikrinti – ir kalcio.

Štai kodėl kiaušiniai laikomi puikia prevencine priemone nuo osteoporozės, kartu su gausiai kalciu praturtintais pieno produktais.

Pagerina nagų ir plaukų būklę

Valgydami kiaušinius galite pagerinti nagų ir plaukų sveikatą. Taip yra todėl, kad kiaušiniuose esti sieros turinčių aminorūgščių ir daug mineralų bei vitaminų.

Daugybė žmonių, kurie į dietą įtraukia kiaušinius, teigia, kad tai stimuliuoja jų plaukų augimą.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.