Patys blogiausi pusryčiai: ko geriau nedėti į tuščią skrandį?

Kava, jogurtas, bananų kokteilis, ką tik išspaustos apelsinų sultys – taip dieną pradeda dažnas. Tačiau nedaugelis žino, kad ne visus produktus galima dėti į tuščią skrandį.

Visadalių grūdų duona tinka pusryčiams, o bananai – ne.<br>123rf nuotr.
Visadalių grūdų duona tinka pusryčiams, o bananai – ne.<br>123rf nuotr.
Avižinė košė – puikus pasirinkimas pusryčiams.<br>123rf nuotr.
Avižinė košė – puikus pasirinkimas pusryčiams.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Nov 20, 2018, 5:16 PM, atnaujinta Nov 21, 2018, 2:37 PM

Tad ką galima valgyti rytais, o ko geriau vengti? Sąrašą pateikė „adMe“.

Produktai, kurių geriau vengti, kai skrandis yra tuščias 

Mieliniai kepiniai

Mielės erzina skrandžio gleivinę ir sukelia dujų kaupimąsi.

Saldumynai

Cukrus padidina insulino išsiskyrimą, o tai – didelis krūvis kasai, kuri ką tik pabudo. Nuolatinis saldumynų valgymas rytais gali paspartinti cukrinį diabetą.

Jogurtas ir kiti rūgštūs produktai

Kai į tuščią skrandį patenka rūgštūs rauginti produktai, skrandžio sultyse esanti druskos rūgštis užmuša bakterijas. Todėl valgyti tokius produktus iš pat ryto mažai naudinga.

Kriaušės

Netirpiosios skaidulos, kurių yra daug kriaušėse, gali pažeisti žarnyno gleivinę.

Pomidorai

Šiose daržovėse yra tanino rūgštis, kuri, veikiama skrandžio sulčių, gali paskatinti rūgštingumą. Ilgainiui dėl to gali išsivystyti opa.

Agurkai ir kitos žalios daržovės

Agurkai ir kitos žalios daržovės skatina rėmenį, dujų kaupimąsi ir virškinamojo trakto diskomfortą.

Bananai

Valgant bananus, kai skrandis yra tuščias, pernelyg greitai pasisavinamas juose esantis magnis. Dėl to daugiau krūvio tenka širdžiai.

Kava 

Jautresni žmonės ir patys tai jaučia: kai skrandis – tuščias, jie negeria kavos. Kava dirgina skrandžio gleivinę. Gerkite kavą rytais, tačiau tik tuomet, kai būsite ko nors užkandę.

Šalti ir gazuoti gėrimai

Erzina gleivinę, blogina virškinamojo trakto organų kraujotaką, dėl to maistas blogiau virškinamas. Be to, juose yra nemažai cukraus, o apie saldumynus ryte rašėme aukščiau.

Citrusiniai vaisiai

Juose yra daug rūgščių, kurios, patekusios į tuščią skrandį, sukelia rėmenį, skatina opų ir gastrito vystymąsi.

10 maisto produktų, kuriais galite pradėti dieną

Avižiniai dribsniai

Apsaugo skrandžio gleivinę nuo druskos rūgšties neigiamo poveikio, taip pat juose daug skaidulų, kurios skatina virškinamojo trakto veiklą ir mažina blogojo cholesterolio kiekį.

Tačiau nederėtų jų valgyti kasdien. Apie tai esame rašę anksčiau – straipsnį perskaitysite čia.

Grikiai

Grikių košė – taip pat geras pasirinkimas! Grikiai švelniai stimuliuoja virškinamojo trakto veiklą. Taip pat tai puikus baltymų, geležies ir įvairių vitaminų šaltinis.

Kukurūzai

Kukurūzų košė ne tik ilgam užtikrina sotumo jausmą, bet ir padeda pašalinti iš organizmo toksinus, normalizuoja virškinamojo trakto mikrofloros veiklą.

Daiginti kviečiai

Vos poroje šaukštų daigintų kviečių yra 15 proc. rekomenduojamos paros dozės vitamino E, 10 proc. folio rūgšties. Taip pat daiginti kviečiai padeda normalizuoti virškinamojo trakto veiklą. 

Kiaušiniai

Moksliniai tyrimai atskleidė daug priežasčių, kodėl kiaušinis pusryčiams yra naudingas. Viena jų – ryte suvalgius kiaušinį vėliau per dieną suvartojama mažiau kilokalorijų. 

Arbūzas

Padeda aprūpinti organizmą skysčiais, be to, jame yra daug likopeno – medžiagos, kuri, kaip žinoma, saugo nuo vėžio.

Mėlynės

Tyrimai rodo, kad mėlynių valgymas rytais gerina atmintį, mažina kraujo spaudimą ir normalizuoja medžaigų apykaitą. 

Visadalių grūdų duona be mielių

Sudėtiniai angliavandeniai, kurie yra ilgiau virškinami, daug naudingesni organizmui nei lengvai pasisavinami angliavandeniai. O rytas – puikus metas valgyti tokius produktus.

Riešutai

Keletas riešutų iš pat ryto normalizuoja virškinamojo trakto veiklą, mažina rūgštingumą.

Medus

Nedidelis šaukštelis medaus iš pat ryto padeda pažadinti organizmą ir aprūpinti jį energija. Taip pat jis gerina smegenų veiklą ir padidina geros nuotaikos serotonino lygį.

Turinys pirmą kartą publikuotas 2016 metų lapkričio 4 dieną.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.