Pasaulis pašėlo dėl primirštos ir naujai atrastos dietos

Ši dieta buvo labai populiari, kol jos nuo Olimpo viršūnės nenustūmė daugybė kitų. Dabar šią dietą internautai atrado iš naujo. Bet dietologai įspėjo apie joje slypinčius pavojus.

 Skaičiuodami kalorijas žmonės nebūtinai renkasi sveiką maistą.<br> 123rf.com nuotr.
 Skaičiuodami kalorijas žmonės nebūtinai renkasi sveiką maistą.<br> 123rf.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Nov 14, 2017, 7:18 AM

Šį mitybos režimą dabar vadina CICO dieta. Tai angliško pasakymo „calories in, calories out“ (liet. „kalorijos vidun, kalorijos lauk“) trumpinys. O iš tiesų po įmantriu nauju pavadinimu slypi klasikinis svorio metimo būdas.

CICO yra tiesiog kalorijų skaičiavimas siekiant suvartoti jų kuo mažiau.

Tačiau Sidnėjuje, Australijoje, gyvenanti dietologė ir mitybos specialistė Lyndi Cohen interneto puslapiui „Daily Mail Australia“ teigė, kad vien skaičiuodami kalorijas rizikuojame padaryti daug mitybos klaidų.

„Kai žmonės skaičiuoja kalorijas, dažnai jie liaunasi vertinti maistines medžiagas ir žiūri tik į skaičius“, – pastebėjo mitybos specialistė.

Tai reiškia, kad skaičiuodami kalorijas žmonės gali ir toliau nesiliauti valgyti šlamštmaistį, jeigu jame yra kaip tik tiek kalorijų, kiek reikia.

L.Cohen sakė, kad pradėjus suvartoti mažiau kalorijų arba mažiau valgyti organizmas persijungia į badavimo režimą ir pradeda „valgyti“ raumenis.

„Ironiška, nes tokiomis dietomis, kaip CICO, turėtų būti skatinamas pusiausvyros atsiradimas, bet išties taip nėra.

Jūs tiesiog tampate apsėsti skaičių: tiek kalorijų, tiek maisto, tiek to, ką rodo svarstyklės. Galite pradėti jausti kaltę, suvalgę ką nors netinkamo“, – įspėjo dietologė.

Anot specialistės, skaičiuodami kalorijas ir netekdami svorio žmonės mano, kad vėliau galės vėl pradėti normaliai maitintis. Tačiau išties pradėjus vartoti mažiau kalorijų taip būtina elgtis ir toliau.

Toks lieknėjimo būdas gali laikinai suveikti, bet labai dažnai po tokios dietos numesti kilogramai sugrįžta.

Tad ką daryti, norint numesti svorio ir nepapulti į kalorijų skaičiavimo spąstus?

L.Cohen siūlė visų pirma negalvoti apie kalorijas, o tiesiog stengtis papildyti savo racioną vaisiais ir daržovėmis, taip pat pasistengti, kad patiekaluose būtų visų maistinių medžiagų: angliavandenių, baltymų ir riebalų.

Reikėtų planuoti, ką valgysite ir ruošti patiems maistą, kad būtumėte tikri, jog neteks valgyti nesveikų dalykų.

Dietologė rekomendavo pasirūpinti, kad išalkę turėtumėte mažų, sveikų ir maistingų užkandžių po ranka, tokių, kaip supjaustyti vaisiai ar daržovės, riešutai ir pan.

Anot L.Cohen, visos dietos veikia, bet daugumos jų poveikis yra trumpalaikis. Štai kodėl žmonės griebiasi vis kitos.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.