Penki požymiai, kad valgote per daug druskos

Druska – gana prieštaringai vertinamas produktas. Taip, ji maistą padaro gerokai gardesniu. Tačiau kai jos vartojame per daug, ji pažeidžia medžiagų apykaitą, skatina daugybės ligų atsiradimą ir blogina savijautą.

 Apie druskos perteklių organizme išduoda tam tikri simptomai.<br> 123rf.com nuotr.
 Apie druskos perteklių organizme išduoda tam tikri simptomai.<br> 123rf.com nuotr.
 Druskos per daug, jei be jos bet koks maistas pasidaro negardus.<br> 123rf.com nuotr.
 Druskos per daug, jei be jos bet koks maistas pasidaro negardus.<br> 123rf.com nuotr.
 Svoris gali nekristi net ir besilaikantiems dietos bei sportuojantiems.<br> 123rf.com nuotr.
 Svoris gali nekristi net ir besilaikantiems dietos bei sportuojantiems.<br> 123rf.com nuotr.
 Dažnai pasikartojantis galvos skausmas - vienas iš požymių, kad vartojate per daug druskos.<br> 123rf.com nuotr.
 Dažnai pasikartojantis galvos skausmas - vienas iš požymių, kad vartojate per daug druskos.<br> 123rf.com nuotr.
 Pilvo pūtimas ir patinimai gali įspėti apie druskos perteklių organizme.<br> 123rf.com nuotr.
 Pilvo pūtimas ir patinimai gali įspėti apie druskos perteklių organizme.<br> 123rf.com nuotr.
 Vienas pirmųjų simptomų - nenumaldomas troškulys.<br> 123rf.com nuotr.
 Vienas pirmųjų simptomų - nenumaldomas troškulys.<br> 123rf.com nuotr.
 Apie druskos perteklių organizme išduoda tam tikri simptomai.<br> 123rf.com nuotr.
 Apie druskos perteklių organizme išduoda tam tikri simptomai.<br> 123rf.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Nov 26, 2017, 9:51 AM

Deja, pastaruoju metu vis labiau auga druskos suvartojimas. Milžiniškų jos kiekių yra pusfabrikačiuose, greitame maiste ir pagamintuose produktuose.

Todėl svarbu atkreipti dėmesį į jos suvartojimą ir jį sumažinti, jeigu reikia. Nebūtina druskos visiškai atsisakyti, bet sumažinti jos kiekį savo racione svarbu, jeigu norite išvengti sveikatos sutrikimų.

Interneto svetainė „KitchenMag“ patarė, kokie simptomai rodo, kad jums derėtų sumažinti druskos suvartojimą.

1. Jus nuolat troškina

Dėl druskos organizme kaupiasi natris. Jis padeda reguliuoti vandens kiekį organizme.

Jeigu natrio per daug, apima troškulys. Šį simptomą greičiausiai bent kartą gyvenime pajutome visi. Prisiminkite, kaip jus troškino, suvalgius kokio nors sūresnio padažo ar silkės su bulvėmis.

2. Jus kamuoja patinimai

Patinimai – dar vienas paplitęs piktnaudžiavimo sūriais produktais simptomas.

Taip yra todėl, kad druska organizme sulaiko skysčius, dėl ko sutrinka jų pusiausvyra.

Vanduo užsilaiko ląstelėse, todėl išsipučia pilvas.

Jeigu pastebėjote patinimus, iškart imkitės su tuo kovoti. Kuriam laikui atsisakykite sūrių produktų ir daugiau gerkite vandens, kad susireguliuotų vandens ir druskų pusiausvyra organizme.

3. Jums dažnai skauda galvą

Dažnai kenčiate galvos skausmus? To priežastis gali būti visai ne migrena ar pakitęs atmosferos slėgis.

Kartais galva skauda dėl piktnaudžiavimo druska. Taip yra todėl, kad dėl natrio pertekliaus organizme išsiplečia galvos smegenų kraujagyslės. Tai lemia gana skausmingus pojūčius.

Jums atrodo, kad negalite atsisakyti druskos? Išmėginkite alternatyvas. Salotas ar pagrindinį patiekalą gardinkite paprastosios ar žaliosios citrinos sultimis. Jos gerokai naudingesnės, nei įprasta druska, tačiau patiekalo skonį pagerina ne prasčiau.

4. Nekrenta svoris

Dažnai papildomi kilogramai neskuba tirpti nuo probleminių vietų.

To priežasčių gali būti daug: nepakankamas kiekis vandens racione, nereguliarus fizinis krūvis, neteisinga mityba.

Svoris gali nekristi, net jeigu ribojate maistą ar sportuojate. Jeigu produktuose, kuriuos vartojate, yra daug druskos, visos dietos ir sportas yra beprasmiai.

Sumažinkite druskos kiekį ir tada toliau siekite užsibrėžto tikslo.

5. Keičiasi maisto skonis

Druska – tam tikras narkotikas. Ji išties maistą padaro įdomesniu ir gardesniu. Todėl mes pradedame jausti pasitenkinimą, suvalgę net ir paprasčiausią produktą, užmiršdami, kad išties maistas suteikia mums galimybę likti žvaliais ir energingais.

Jeigu jūs nuolat visur beriate druską, jūsų skonio receptoriai prisitaiko prie tokios mitybos.

Dėl druskos įprastinio maisto skonis pamažu keičiasi. Jis tampa vis skanesniu. O tai gresia persivalgymu ir priklausomybe nuo viliojamo skonio.

Jeigu pastebėjote, panašius požymius, laikinai atsisakykite druskos. Už poros-trijų savaičių skonio receptoriai nurims ir atpras nuo pamėgto druskos skonio. Dėl to jums bus paprasčiau sureguliuoti savo mitybą, nes nebebūsite druskos įkaitais.

Taigi, išvis atsisakyti druskos neverta. Tačiau svarbu nepersūdyti ir leisti organizmui nuo jos pailsėti, kad nusistovėtų tinkama jam reikalingų druskų pusiausvyra.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.