Vaistininkė patarė nesižavėti su actu marinuotomis daržovėmis: štai kodėl

Mėgstantiems konservuoti rudens gėrybes sveikatos specialistai pataria įvertinti tokių produktų naudą sveikatai. 

Su actu marinuojamos daržovės praranda beveik visas naudingąsias savybes, tuo tarpu raugintos su druska gali būti netgi labai vertingos. <br> 123rf nuotr.
Su actu marinuojamos daržovės praranda beveik visas naudingąsias savybes, tuo tarpu raugintos su druska gali būti netgi labai vertingos. <br> 123rf nuotr.
Su actu marinuojamos daržovės praranda beveik visas naudingąsias savybes, tuo tarpu raugintos su druska gali būti netgi labai vertingos. <br> 123rf nuotr.
Su actu marinuojamos daržovės praranda beveik visas naudingąsias savybes, tuo tarpu raugintos su druska gali būti netgi labai vertingos. <br> 123rf nuotr.
 Didelis kiekis cukraus uogienėse ir džemuose taip pat neprideda sveikatos.<br> 123rf nuotr.
 Didelis kiekis cukraus uogienėse ir džemuose taip pat neprideda sveikatos.<br> 123rf nuotr.
Vaistininkė E. Stankevičiūtė.
Vaistininkė E. Stankevičiūtė.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Sep 9, 2018, 5:53 PM, atnaujinta Sep 9, 2018, 6:07 PM

Gausiai naudojamas cukrus, druska ir actas nustelbia konservuojamų daržovių ar uogų naudingąsias savybes, o karštas vanduo sunaikina į jį dedamo medaus vertę – šias ir kitas klaidas kasdienėje mūsų mityboje stebintys specialistai ragina imtis imuniteto stiprinimo ir dalijasi patarimais, kaip galima tai padaryti namų sąlygomis.

„Atšalus orams padaugėja sergančiųjų peršalimo ligomis, ir ypač – ūmiomis žarnyno infekcijomis. Sąnarių skausmais besiskundžiantiems paaštrėja lėtinės ir uždegiminės ligos, ypač – artritas, kyla akių infekcijos, žmones ima varginti herpeso, gripo ir kiti virusai“, – dažniausiai klientus kamuojančias ligas vardija „Gintarinės vaistinės“ vaistininkė-vedėja Edita Stankevičiūtė.

Pasak specialistės, viena svarbiausių šių susirgimų priežasčių yra nusilpęs imunitetas, lengvai pasiduodantis virusams. 

„Vertėtų įsiminti, kad rūpintis sveikata susirgus yra per vėlu, liga gali būti signalas, kad valgote, ilsitės ar gyvenate netinkamai. Norėdami išvengti įvairių ligų žiemą, turime jau dabar imtis stiprinti imunitetą kasdieniais įpročiais: pradedant sveikesne mityba, baigiant natūralių arbatų ar vitaminų vartojimu. Kasdien turime tinkamai pailsėti, vengti didelio streso bei vidutiniškai suvalgyti apie 400 gramų šviežių daržovių“, – vardija „Gintarinės vaistinės“ vaistininkė.

Pastarasis patarimas ypač svarbus rudens gėrybes konservuoti įpratusiems virtuvės šeimininkams. E. Stankevičiūtė pataria atkreipti dėmesį į naudojamus konservantus ir verčiau rinktis daržovių ar uogų šaldymą.

„Jei šaldydami nedėsite cukraus, druskos ar kitų kenksmingų priedų, skirtumas tarp šviežio ir užšaldyto produkto naudingumo bus tik apie 10 ar 15 proc. Kai produktai užšaldomi, juose esantis vanduo tampa neprieinamas bakterijoms, nevyksta irimo ar gedimo procesai, o jūsų mityba kasdien gali būti praturtinta šviežiomis uogomis ar daržovėmis, kurių rudenį ar žiemą sunku gauti prekybos vietose“, – mini ekspertė.

Nors yra daržovių, kurių nauda padidėja tik jas pakaitinus (pvz. morkos ar pomidorai), su actu marinuojamos daržovės praranda beveik visas naudingąsias savybes, tuo tarpu raugintos su druska gali būti netgi labai vertingos. 

„Pavyzdžiui, rauginti kopūstai gerina medžiagų apykaitą, virškinimą, saugo nuo onkologinių susirgimų. Su saiku raugintų daržovių rekomenduojama valgyti inkstų, kasos ligomis sergantiems žmonėms, taip pat besiskundžiantiems padidėjusiu skrandžio rūgštingumu, hipertonija, tulžies akmenlige“, – pataria vaistininkė. 

Siekiantiems išvengti peršalimo ar virusinių susirgimų E. Stankevičiūtė pataria rudenį pradėti vartoti vitaminais praturtintus produktus, o jei prireikia – ir maisto papildus.

Patarimai, padėsiantys sustiprinti imunitetą namuose

Pasigaminkite sveikatos kokteilių: arbatos iš imbiero, citrinos sulčių ir medaus – viską sumaišykite lygiomis dalimis ir užpilkite karštu (tačiau ne verdančiu) vandeniu; valgykite su medumi trintas spanguoles, įmaišę kelis šaukštus alavijo sulčių. 

Kasdien išeikite pasivaikščioti – reguliarūs pasivaikščiojimai bet kokiu oru stiprina organizmo atsparumą virusams.

Dažnai vėdinkite patalpas, kuriose būnate.

Naudokite eterinius aliejus, pasižyminčius antiseptinėmis savybėmis: arbatmedžio, eukalipto, pušų, kėnių, levandų, kadagių, bergamočių ar miros. Įlašinus kelis lašus šių aliejų į karštą vandenį palikite garavimui, o įlašinę į kambario temperatūros vandenį, galite papurkšti namų ar darbo patalpas.

Venkite nekontroliuojamo ir dažno streso – jis ardo organizmo imuninę sistemą.

Juokitės! Juokas mažina kraujospūdį, stiprina imunitetą, gerina apetitą, mažina širdies ir kraujagyslių ligų bei diabeto riziką.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.