Geresnius pusryčius sunku rasti: pigu, skanu ir be galo naudinga

Jeigu kas nors norėtų išrasti patį puikiausią pusryčių patiekalą, jam nepavyktų pralenkti avižinių dribsnių košės. Ji skani, lengvai ir greitai paruošiama, prie jos dera patys įvairiausi priedai – uogos, vaisiai, riešutai, sėklos, o svarbiausia – ji labai naudinga.

 Avižinė košė – vienas geriausių pasirinkimų pusryčiams.<br> 123rf nuotr.
 Avižinė košė – vienas geriausių pasirinkimų pusryčiams.<br> 123rf nuotr.
 Avižinė košė su bananais.<br> 123rf nuotr.
 Avižinė košė su bananais.<br> 123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jan 11, 2019, 8:07 AM, atnaujinta Jan 11, 2019, 11:36 AM

Dubenėlyje košės yra daugiau skaidulų, negu riekelėje visadalių grūdų duonos. Joje mažai riebalų, nėra cukraus ir yra daug naudingų mineralų – mangano, vario, geležies, B grupės vitaminų. 

Tačiau daugiausiai naudos suteikia avižose esančios tirpiosios skaidulos, dėl kurių ilgai jaučiamės sotūs. Tai, kad ryte suvalgę košės ilgai nenorėsite užkandžiauti – tik vienas privalumas. Šios skaidulos yra gerųjų bakterijų maistas, tad valgydami avižinę košę stiprinate imuninę sistemą, mažinate cholesterolio kiekį ir netgi, manoma, užkertate kelią vėžiui. 

Skaidulos yra dviejų rūšių: netirpiosios ir tirpiosios. Pirmojo tipo skaidulų yra  vaisiuose, daržovėse, visadalių grūdų duonoje. Šios skaidulos padeda maistui judėti žarnynu.  

Tirpiosios skaidulos, tokios, kaip avižose esantis beta gliukanas ar vaisuose esantis pektinas, taip pat padeda maistui judėti žarnynu. 

Tačiau beta gliukanas pasižymi dar viena itin svarbia savybe – jis mažina cholesterolio kiekį. Kaip rašo britų dienraštis „Daily Mail“, avižinių dribsnių košė veikia ne blogiau nei vaistai, mažinantys cholesterolio kiekį kraujyje. 

Tyrimai parodė, kad 3 g beta gliukano per dieną (tokį kiekį gausite suvalgę 70 g avižų dribsnių) gali sumažinti vadinamojo blogojo choleterolio kiekį maždaug 7 procentais. 

Panašių rezultatų galima sulaukti vartojant cholesterolio kiekį mažinančius vaistus statinus. Tai skamba dar geriau įvertinus ir tai, kad nežinoma jokių šalutinių poveikių, kuriuos galėtų sukelti košė.

Pasak mitybos specialisto George'o Grimble'o iš Londono universiteto koledžo, košė turi ir daugiau privalumų: „Beta gliukanas suformuoja tam tikras rūgštis, viena kurių veikia gaubtinės žarnos ląstelių DNR ir turi priešvėžinio poveikio“.

14 metų trukusi Harvardo universiteto studija, paskelbta JAMA žurnale 2015-aisiais, apibendrino 100 tūkstančių sveikų žmonių tyrimo rezultatus. Paaiškėjo, kad tie, kurie dažniau valgė visadalių grūdų produktus, tarp kurių ir avižų košės, rečiau sirgo  įvairiomis ligomis, ne tik širdies. 

Dabar tyrėjai skelbia, jog nuolatinis visadalių grūdų valgymas gali prailginti gyvenimo trukmę. 

G.Grimble'as sutinka: „Manau, kad jeigu kiekvienas valgytų avižų košę, gerokai sumažintume širdies ligų ir žarnyno vėžio atvejų“. 

Nepaisant didelės naudos, avižinė košė yra paprastas maistas, pasižymintis nedideliu glikemijos indeksu.  Dėl to pavalgius košės nejaučiami insulino ir gliukozės šuoliai kraujyje, energija į organizmą išskiriama tolygiau.

Apdorotos, greitai paruošiamos košės turi didesnį glikemijos indeksą, tačiau ir jose yra nemažai beta gliukano. 

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.