Mokslininkai nustatė, kokie pusryčiai užkerta kelią širdies ligoms

Jeigu dažnai atsisakote pusryčių, tai turėtų padėti apsigalvoti, nes anot tyrimų rezultatų, daugiau energijos suteikiantys pusryčiai gali pagerinti širdies sveikatą. Ne veltui liaudies išmintis byloja: „Pusryčiauk kaip karalius, pietauk kaip princas, o vakarieniauk kaip elgeta“.

Pusryčiai turi būti svarbiausias dienos maistas.<br> 123rf nuotr.
Pusryčiai turi būti svarbiausias dienos maistas.<br> 123rf nuotr.
Pusryčiai turi būti svarbiausias dienos maistas.<br> 123rf nuotr.
Pusryčiai turi būti svarbiausias dienos maistas.<br> 123rf nuotr.
Pusryčiai turi būti svarbiausias dienos maistas.<br> 123rf nuotr.
Pusryčiai turi būti svarbiausias dienos maistas.<br> 123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Mar 17, 2019, 9:33 AM

Graikų mokslininkai atrado, kad ryte suvartodami bent 400 kalorijų, galite sumažinti plokštelių susidarymą arterijose – tai yra pagrindinė širdies ligų priežastis.

Mokslininkų komanda nenurodė, kurie maisto produktai labiausiai tinka pusryčiams, bet išskyrė, kad tyrimo dalyviai dažniausiai valgydavo sūrį, pieno produktus, dribsnius ir duoną.

Mokslininkai iš Atėnų Kapodistrio universiteto vertino 2 tūkst. žmonių, kurių vidutinis amžius siekė 63 metus, valgymo įpročius.

Tyrimo dalyviai buvo suskirstyti į 3 grupes, atsižvelgiant į tai, kiek per pusryčius suvartodavo kalorijų: vieni valgė daug energijos suteikiančius kaloringus pusryčius (sudarančius 20 proc. dieno raciono), kiti – mažai kaloringus pusryčius (sudarančius 5-20 proc. dienos raciono), treti pusryčių atsisakė.

Anglijos Nacionalinė sveikatos tarnyba tvirtina, kad moterims per dieną vidutiniškai reikia 2 tūkst. kalorijų, o vyrams – 2,5 tūkst.

Iš viso 240 žmonių pranešė, kad valgo kaloringus pusryčius, beveik 900 dalyvių valgo kiek mažiau energijos teikiančius pusryčius, o 680 atsakė, kad nepusryčiauja.

Tie, kurie valgo mažiau energijos turinčius pusryčius, nurodė, kad juos sudaro kava arba mažo riebumo pienas kartu su duona, sviestu, medumi, alyvuogėmis arba vaisiais.

Mokslininkai paminėjo, kad valgantys daugiau energijos turinčius pusryčius galėjo džiaugtis sveikesnėmis arterijomis nei tie, kurie valgė mažiau arba išvis atsisakydavo pusryčių.

Arterinės kraujagyslės buvo sustandėjusios 15 proc. tų, kurie nepusryčiauja, 9,5 proc. dalyvių, valgančių mažiau energijos teikiančius pusryčius ir tik 8,7 proc. tų, kurie valgo gausesnius pusryčius.

Be to, daugiausiai plokštelių miego arterijose nustatyta tiems, kurie pusryčių nevalgė – net 28 proc. 

Palyginimui – ryte gausiausius pusryčius valgančiųjų grupėje didesnis plokštelių kiekis nustatytas 18 proc. dalyvių.

„Kaloringesni, daugiau energijos teikiantys pusryčiai turi būti sveiko gyvenimo būdo dalis. Per pusryčius gauti apie 20 proc. per dieną gaunamų kalorijų yra svarbiau nei laikytis kokios nors dietos“, – atkreipė dėmesį tyrimo autorius Sotiriosas Tsalamandrisas.

Parengta pagal „Daily Mail“

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Gyvai: M. Navickienės ir Ukrainos soc. politikos ministrės komentarai