Patarė, kuo pakeisti majonezą prie kiaušinių: bus ir sveika, ir gardu

Kiaušiniai – mitais ir legendomis apipintas maisto produktas: vieni mano, kad norint maitintis sveikai jų reiktų privengti, kiti tikina, kad jie tokie naudingi, kad valgyti juos reikia reguliariai. 

Svarbu ne tik tai, kiek kiaušinių suvalgoma, bet ir tai, su kuo jie valgomi.<br> 123rf nuotr.
Svarbu ne tik tai, kiek kiaušinių suvalgoma, bet ir tai, su kuo jie valgomi.<br> 123rf nuotr.
Pirkėjai šiuo metu gali rinktis net iš 40 skirtingų rūšių ir gamintojų kiaušinių. <br> Pranešimo autorių nuotr.
Pirkėjai šiuo metu gali rinktis net iš 40 skirtingų rūšių ir gamintojų kiaušinių. <br> Pranešimo autorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Apr 15, 2019, 6:44 AM

Prekybininkų duomenys rodo, kad pirkėjai Lietuvoje nesibodi išbandyti naujovių ir ragauja ne tik vištų, putpelių, žąsų ar ančių, bet net ir egzotiškųjų stručių kiaušinius. 

Mitybos specialistė Vaida Kurpienė sako, kad kiaušiniai gali būti labai naudingi, jei tik valgomi su saiku. 

Pasak „Maximos“ komercijos vadovės Vilmos Drulienės, pirkėjai šiuo metu gali rinktis net iš 40 skirtingų rūšių ir gamintojų kiaušinių. 

„Artėjant Velykoms pirkėjams siūlome įsigyti ne tik vištų ir jau įprastais tapusių putpelių kiaušinių bet ir egzotiškų – Australijos stručio emu ir Afrikinio stručio kiaušinių.

Visgi populiariausiais išlieka vištų kiaušiniai, jų pirkėjai šiuo metu gali rinktis iš 32 skirtingų rūšių, kurių kaina, priklausomai nuo kiaušinių ir pakuotės dydžių bei to, kokiomis sąlygomis laikomos vištos, svyruoja nuo 0,79 euro iki 3,89 euro už pakuotę“, – teigia V.Drulienė. 

Naudingų medžiagų apstu 

Pasak mitybos specialistės V.Kurpienės, vienas kiaušinis žmogaus organizmui teikia labai daug naudos, mat jame gausu ne tik ypač vertingų ir labai lengvai pasisavinamų baltymų, būtinų žmogaus raumenims, bet ir įvairių vitaminų ir mineralinių medžiagų. 

„Viename kiaušinyje gausiai aptinkama vitamino A, naudingo žmogaus regėjimui. Taip pat ypač retai maisto produktuose randamo vitamino D, kuris labai reikalingas žmogaus kaulams ir mineralinių medžiagų apykaitos reguliacijai ir kurio labai trūksta lietuvių organizme. Yra ir įvairių B grupės vitaminų, reikalingų gerai imuninei bei nervų sistemos veiklai  užtikrinti. Taip pat įvairių mineralų – fosforo ar seleno, kurio maiste taip pat aptinkama labai retai“, – vardijo V.Kurpienė. 

Specialistė taip pat atkreipė dėmesį į tai, kad naujausiais tyrimais įrodyta, jog kiaušiniai nedidina cholesterolio kiekio žmogaus kraujyje. Taigi, pasak V.Kurpienės, kiaušiniai yra rekomenduojamas vartoti maisto produktas, jei tik, žinoma, žmogus nėra jiems alergiškas. 

Per Velykas – iki 3 kiaušinių 

Žinoma, kaip ir visus kitus maisto produktus, kiaušinius taip pat reikia valgyti saikingai. Remdamasi Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijomis V.Kurpienė sako, kad per savaitę galima suvalgyti iki 5 kiaušinių. 

„Be abejonės, tikslus rekomenduojamas suvartoti skaičius priklauso nuo daugelio išorinių aplinkybių, pavyzdžiui, žmogaus svorio ar fizinio aktyvumo bei sveikatos būklės. Tačiau faktas tas, kad per dieną nereikėtų suvalgyti daugiau nei 2-3 kiaušinių. Taigi ir prisėdus prie velykinio stalo piktnaudžiauti neverta – 3 kiaušiniai yra gana“, – sakė V.Kurpienė.  

Tačiau prekybininkų duomenys rodo, kad lietuviai mėgsta per Velykas pasimėgauti kiaušiniais iki soties. 

„Lyginant su įprastais kiaušinių pardavimais, pastarųjų trejų metų duomenys rodo, kad prieš Velykas jų vidutiniškai parduodama dvigubai daugiau, o kai kurių gamintojų kiaušinių žmonės nuperka tris, penkis ar net septynis kartus daugiau. Pirkėjai ruošdamiesi šventei nuperka daugiau nei milijoną dėžučių kiaušinių – tiek jų parduodama per tris savaites iki Velykų“, – atskleidė V.Drulienė. 

Rekomenduoja natūralius pagardus 

Kalbėdama apie Velykas mitybos specialistė pabrėžė, kad svarbu ir tai, su kuo kiaušiniai valgomi. Ji ragina pasirūpinti, kad ant velykinio stalo netrūktų šviežių daržovių, o įprasti mažiau organizmui naudingi maisto produktai būtų pakeisti sveikesniais, bet taip pat skaniais. 

„Pavyzdžiui, žmogaus organizmui menką vertę teikiantį majonezą, kuriuo daugelis mėgsta pagardinti kiaušinius, keiskite avokadų užtepėle. Įvairiausių receptų – tiesiog apstu: pavyzdžiui, gana vien sutrinti avokadą su svogūnu ir pomidoru, arba sumaišyti jį su varške ir pagardinti prieskoniais. Kitas variantas – pasigaminti majonezą patiems namuose. Jam paruošti tereikia putpelės kiaušinių, šiek tiek garstyčių, citrinos sulčių, vertingo aliejaus ir vandens“, – sakė V.Kurpienė.  

Keletą receptų rasite žemiau:

Mitybos specialistė taip pat pabrėžė, kad skanaujant velykinių patiekalų svarbiausia įdėmiai sekti savijautą ir nustoti valgyti vos tik pajutus sotumo jausmą. 

„Bus lengviau, jei dėmesį sutelksite į drauge esančius žmones – pavalgę velykinių pusryčių nepraleiskite progos drauge pasivaikščioti, pažaisti stalo žaidimų ar tiesiog skirkite laiką maloniam pokalbiui toliau nuo stalo. Tokiu būdu po švenčių jausitės lengviau ir labiau energingi“, – patarė V.Kurpienė.  

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Gyvai: bendra Baltijos šalių premjerų spaudos konferencija