Valgė varškę pusryčiams arba vakarienei: rezultatai nustebino

Varškė – labai naudingas produktas. Nieko keista, kad ji dažnai būna įtraukta į subalansuotą dietą sportuojantiems ar lieknėjantiems. Taip iš dalies yra dėl didelio baltymų kiekio ir palyginti mažo kaloringumo.

Tyrimai sieja kalcį ir kitus varškės komponentus su mažėjančiu svoriu ir lengvesniu svorio palaikymu, ypač kai varške papildyta mityba derinama su fiziniu aktyvumu.<br>123rf nuotr.
Tyrimai sieja kalcį ir kitus varškės komponentus su mažėjančiu svoriu ir lengvesniu svorio palaikymu, ypač kai varške papildyta mityba derinama su fiziniu aktyvumu.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 24, 2019, 3:49 PM

Vienas tyrimas buvo atliktas su žmonėmis, kurie reguliariai valgė daug baltymų turintį maistą metus. Tyrimas parodė, kad mityba padėjo sumažinti kūno svorį vidutiniškai 2,8 kg moterims ir 1,4 kg vyrams.

Be to, buvo įrodyta, kad dideli baltymų kiekiai, pvz., kazeinas, esantis varškėje, padeda padidinti sotumo jausmą. Panašu, kad varškė skatina sotumo jausmą panašiai kaip kiaušiniai. O tai turi įtakos svorio mažėjimui.

Be to, varškėje yra daug kalcio.

Tyrimai sieja kalcį ir kitus varškės komponentus su mažėjančiu svoriu ir lengvesniu svorio palaikymu, ypač kai varške papildyta mityba derinama su fiziniu aktyvumu. 

Be to, kalcio vartojimas susijęs su medžiagų apykaitos procesais, kurie mažina riebalų kaupimąsi ir pagreitina riebalų deginimą. 

Varškė ir raumenų prieaugis

Varškė yra populiarus produktas ir tarp sportininkų.

Dėl didelio baltymų kiekio tai yra puikus maistas, kurį galite įtraukti į dietą, jei norite auginti raumenų masę.

Kazeinas sudaro 80proc. baltymų ir yra laikomas lėtai absorbuojamu proteinu. Jis lygiai taip pat veiksmingas, kaip ir išrūgų baltymas, kuriant raumeninį audinį.

Daugelis sportininkų mėgsta valgyti varškę prieš miegą. Tai lemia ilgalaikį aminorūgščių išsiskyrimą į kraują ir raumenis naktį, o tai gali sumažinti raumenų skausmą.

Kitos naudos

Varškė taip pat siejama su kitomis sveikatos naudomis. Ji gali padėti išvengti atsparumo insulinui, dėl ko vystosi cukrinis diabetas ir širdies ligos. 
Manoma, kad pieno produktuose esantis kalcis mažina atsparumą insulinui.

Vienas tyrimas rodo, kad pieno produktų vartojimas gali sumažinti insulino atsparumo riziką 21 proc.

Be kalcio, varškė yra geras fosforo šaltinis. Ši maistinės medžiagos siejama su geresne kaulų sveikata

Be to, viename puodelyje (226 gramų) varškės yra beveik 30 proc. seleno paros normos. Šis mineralas padidina antioksidantų kiekį kraujyje.

Paprasti receptai pusryčiams

Štai keletas kūrybingų būdų kaip valgyti varškę ryte (arba vakare):

Blynai arba vafliai: įmaišykite ją į tešlą kaip pieno pakaitalą.

Salotos: įdėkite jį į savo mėgstamas salotas.

Vaisiai: sumaišykite su vaisiais ir mėgstamomis uogomis.

Sumaišykite varškę su granola.

Plakitės kokteilius iš vaisių, uogų ir varškės.

Tepkite varškę ant sumuštinių. Gardinkite krapais ir ridikėliais.
 

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.