3 paprastos mitybos gudrybės padės greičiau numesti svorį

Svorio metimas yra naujo ryšio su savo kūnu užmezgimas ir suvokimas kaip jis veikia.

Svorį galima numesti ir neliejant prakaito sporto klube.<br>123rf nuotr.
Svorį galima numesti ir neliejant prakaito sporto klube.<br>123rf nuotr.
Cinamonas padeda reguliuoti cukraus kiekį kraujyje ir sumažina potraukį angliavandeniams. Tai ypač naudinga norint išlaikyti ar numesti svorį.<br>123rf nuotr.
Cinamonas padeda reguliuoti cukraus kiekį kraujyje ir sumažina potraukį angliavandeniams. Tai ypač naudinga norint išlaikyti ar numesti svorį.<br>123rf nuotr.
Vienas iš chromo šaltinių – brokoliai.<br>123rf nuotr.
Vienas iš chromo šaltinių – brokoliai.<br>123rf nuotr.
Galite pamėginti 14:10 mitybos būdą: nieko nevalgykite 14 valandų per dieną, o per likusias 10 valandų suvartokite įprastą kalorijų kiekį.<br>123rf nuotr.
Galite pamėginti 14:10 mitybos būdą: nieko nevalgykite 14 valandų per dieną, o per likusias 10 valandų suvartokite įprastą kalorijų kiekį.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Aug 21, 2019, 5:59 AM

Daugelis iš mūsų bando kovoti su antsvoriu ar maskuoti jį rūbais. Ekspertai mano, kad sureguliuoti kūno svorį nėra sunku – reikia laikytis paprastos – 80 proc. maistas ir 20 proc. mankšta – taisyklės.

Šie 20 proc. labai svarbūs – turite būti geros formos, jei norite išvengti daugybės lėtinių ligų ir, kad galėtumėte savimi pasirūpinti po kelių dešimtmečių.

Mitybos žinovas Rickas Hayas turi tris mitybos patarimus, kurių dėka, norint numesti svorio, nereikia net sporto salės. 

1. Potraukis saldumynams išnyks dėl chromo 

Daugeliui mūsų nepavyksta laikytis dietos, nes mes be galo trokštame to vieno mažyčio šokolado gabalėlio, o galų gale baigiame saldumynų puotą prisivalgę už visą šeimą.

„Chromas – raktas į gyvenimą be potraukio saldumynams“, – sakė R.Hayas.

Mineralas daro įtaką tam, kaip mūsų kūnas kontroliuoja cukraus kiekį kraujyje, veikdamas insulino receptorius.

Kai kūne esama per daug gliukozės, ji virsta riebalais ir kaupiasi organizme, tačiau chromas sustabdo gliukozės perteklių ir neleidžia jam virsti riebalų atsargomis.

Kokio maisto sudėtyje galima rasti chromo?

Galite pirkti maisto papildus, bet jo randama ir šiuose maisto produktuose:

  • brokoliuosei;
  • vynuogėse;
  • apelsinuose;
  • obuoliuose;
  • pilno grūdo kruopose;
  • žaliosios pupelėse.

Chromas kartu su insulinu palaiko stabilų cukraus kiekį kraujyje. Tyrimai parodė, kad žmonėms, sergantiems cukriniu diabetu, chromas sumažina cukraus kiekį kraujyje, taigi, ir potraukį saldumynams. Geriausias pasirinkimas – valgyti kuo daugiau daržovių ir vaisių.

„Jei jūsų dieta bus subalansuota, joje bus įvairių mažai perdirbtų maisto produktų, taip patenkinsite chromo atsargas“, – teigė R.Hayas.

2008 m. atliktame tyrime bandyta išsiaiškinti chromo poveikį sveikoms moterims ir toms, kurios turėjo antsvorį bei buvo linkusios suvartoti didelį kiekį angliavandenių.

42 antsvorio turinčioms suaugusioms moterims, kurioms pasireiškė potraukis angliavandeniams, aštuonias savaites buvo skiriama 1000 mg chromo arba placebo.

Mokslininkai nustatė, kad toks, kurios vartojo chromą, palyginti su placebu, suvalgė mažiau maisto, jų alkis, riebalų poreikis sumažėjo, o svoris nukrito.

R.Hayas taip pat pataria įsitikinti, ar jums netrūksta B grupės vitaminų, kurių yra daugelyje ryškiaspalvių daržovių.

„Iš esmės tai reiškia, kad šie vitaminai padeda virškinimo sistemai funkcionuoti. Geras virškinimas yra svarbus svorio metime. Nacionaliniai sveikatos institutai teigia, kad brokoliuose buvo rasta ypač daug vitamino B ir chromo“, – sakė jis.

2. Išbandykite trumpalaikį badavimą

Esama daugybės trumpalaikio badavimo būdų, tačiau vis dar nėra išsiaiškinta, koks iš jų tinkamiausias norint numesti svorio.

Galite pamėginti 5:2 mitybos būdą: penkias dienas per savaitę valgykite įprastą kalorijų kiekį, o likusias dvi dienas itin apribokite suvartojamas kalorijas. Taip pat galite pamėginti 14:10 mitybos būdą: nieko nevalgykite 14 valandų per dieną, o per likusias 10 valandų suvartokite įprastą kalorijų kiekį.

„Moksliškai įrodyta, kad geriausias trumpalaikio badavimo būdas yra nevalgyti 14-16 valandų – tai padeda riebalų deginimui ir svorio metimui“, – sakė R.Hayas.

Viską suvirškinti mūsų organizmui reikia maždaug 12 valandų. Tik tada mūsų kūnas pradeda naudoti kūno riebalus energijai gauti.

„World J Diabetes“ paskelbtas tyrimas parodė, kad trumpalaikis protarpinis badavimas gali būti saugus būdas numesti svorio tiems, kuriems jau diagnozuotas 2 tipo diabetas. Toks badavimas gali padėti numesti svorio ir sumažinti gliukozės kiekį kraujyje.

3. Į savo košę įpilkite cinamono

Cinamonas gali padėti sumažinti cukraus kiekį kraujyje žmonėms, sergantiems 2 tipo cukriniu diabetu.

Sumažėjus cukraus kiekiui kraujyje, sumažėja potraukis angliavandeniams.

Cinamonas padeda reguliuoti cukraus kiekį kraujyje ir sumažina potraukį angliavandeniams. Tai ypač naudinga norint išlaikyti ar numesti svorį.

Reguliuodamas cukraus kiekį kraujyje, cinamonas taip pat gali pagerinti nuotaiką ir sumažinti jos svyravimus. Tai įrodyta atliekant tyrimus su žmonėmis, kurie serga 2 tipo diabetu“, – paaiškino R.Hayas.

Cinamonas taip pat naudingas širdžiai ir kraujagyslėms. Pabarstykite juo savo košę, jis ją padarys kiek saldesnę.

Taigi, turite tris įrankius svorio metimui. Suvalgykite bent penkias vaisių ir daržovių porcijas, norėdami pažaboti potraukį nesveikam maistui.

Parengta pagal bodyandsoul.com.au

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.