Tyrimas atskleidė, kiek lietuvių domisi sveika mityba

Praėjo dienos, kai sveikas maistas rūpėjo tik mažoms sveikuolių grupelėms. Augant žmonių susidomėjimui sveika gyvensena, didėja ir natūralių maisto produktų paklausa. Pagal reprezentatyvaus tyrimo rezultatus, natūralius maisto produktus vertina ir į mitybą įtraukti stengiasi didžioji dalis Lietuvos gyventojų. Atlikta apklausa atskleidžia šalies gyventojų požiūrį į natūralius produktus.

„Barley Bros“ apklausa taip pat rodo, kad natūralius ingredientus Lietuvoje dažniau renkasi aukštesnio išsimokslinimo, didesnių pajamų, didmiesčių gyventojai. <br> Pranešimo autorių nuotr.
„Barley Bros“ apklausa taip pat rodo, kad natūralius ingredientus Lietuvoje dažniau renkasi aukštesnio išsimokslinimo, didesnių pajamų, didmiesčių gyventojai. <br> Pranešimo autorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2019-09-26 08:31

Remiantis „Barley Bros“ gėrimo gamintojų užsakymu atlikta apklausa, natūralūs ingredientai maiste svarbūs 59 proc. šalies gyventojų. 21 proc. respondentų stengiasi, kad natūralūs produktai ir ingredientai sudarytų didžiąją jų mitybos dalį. 38 proc. žmonių norėtų pagerinti mitybą, kad natūralių ingredientų jų mityboje atsirastų daugiau.

Taigi sveikesnių maisto produktų alternatyvų ieškojimas pamažu tampa ir lietuvių įpročiu. 

Kadangi ir gamintojai stebi kylančią sveikesnių gaminių paklausą, organiški produktai žymimi specialiais ženklais, atsiranda vis daugiau alternatyvų įprastiems lietuvių pamėgtiems gaminiams, o naujas visiškai natūralus gėrimas iš miežių lietuviams pristatytas pirmiesiems Europoje.

Nors natūralūs ingredientai maiste svarbūs kas antram vyrui (52 proc.), moterys juos vertina labiau – tai rūpi net dviem trečdaliams moterų (66 proc.). Harvardo universiteto mokslininkai taip pat pastebi, kad moterys, palyginti su vyrais, valgo daug daugiau vaisių ir daržovių ir apskritai labiau rūpinasi savo sveikata. Negana to, įrodyta, kad jeigu moteris stengiasi maitintis sveikai, didesnė tikimybė, jog sveikiau maitintis pradės ir kiti jos šeimos nariai.

„Barley Bros“ apklausa taip pat rodo, kad natūralius ingredientus Lietuvoje dažniau renkasi aukštesnio išsimokslinimo, didesnių pajamų, didmiesčių gyventojai. 

Australijos Melburno universiteto mokslininkų teigimu, išsilavinę žmonės labiau domisi sveika gyvensena ir daugiau investuoja į savo sveikatą – dėl to renkasi ir sveikesnius maisto produktus ir netgi atsisako žalingų įpročių. 

Taip pat tokie žmonės galvoja apie ateitį ir suvokia sveikos gyvensenos pasirinkimus kaip investiciją, todėl vis rečiau renkasi greitą, jau pagamintą maistą, mažina cukraus ir kitų dirbtinių priedų kiekį suvartojamame maiste.

Nors ketvirtadaliui mūsų visuomenės apklausos respondentų natūralūs ingredientai nėra labai svarbūs, jie vis tiek džiaugiasi, jei vartojamas maistas yra iš natūralių ingredientų. 

Dėmesio į natūralumą mityboje visai nekreipia tik 13 proc. apklaustųjų, daugiausia 18-25 m. amžiaus jaunimas. Anot specialistų, tokio amžiaus žmonės dar nesusiduria su ligomis ir pirmaisiais galimo nutukimo požymiais, todėl domėjimasis sveikesne, natūralesne mityba prasideda kiek vėliau.  

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.