Gydytoja patarė, kada valgyti riešutus ir kaip juos paruošti, kad gautume daugiau naudos

Nors gyvenimo kokybė ir gydymo galimybės gerėja, sergame ne mažiau. Kodėl? Pasak ajurvedos specialistės gydytojos Astos Keturkienės, visi atsakymai ir ligų priežastys slypi mūsų lėkštėse. Reikėtų dažniau atsigręžti į gamtą ir jos teikiamas dovanas. Viena iš jų – riešutai. 

Riešutai suteikia energijos, jaunina, stiprina reprodukcinį audinį, kaulų čiulpus, mažina cholesterolio kiekį, tačiau reikia žinoti jų vartojimo taisykles.<br>123rf nuotr.
Riešutai suteikia energijos, jaunina, stiprina reprodukcinį audinį, kaulų čiulpus, mažina cholesterolio kiekį, tačiau reikia žinoti jų vartojimo taisykles.<br>123rf nuotr.
 Migdolai.<br>G.Barauskienės nuotr.
 Migdolai.<br>G.Barauskienės nuotr.
Anakardžių riešutai.<br>G.Barauskienės nuotr.
Anakardžių riešutai.<br>G.Barauskienės nuotr.
Anakardžių riešutai.<br>G.Barauskienės nuotr.
Anakardžių riešutai.<br>G.Barauskienės nuotr.
 Riešutai.<br>G.Barauskienės nuotr.
 Riešutai.<br>G.Barauskienės nuotr.
 Gydytoja A.Keturkienė.
 Gydytoja A.Keturkienė.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Nov 11, 2019, 8:33 AM, atnaujinta Nov 11, 2019, 10:18 AM

Dalijamės faktais, kurių dar nežinojote apie riešutų naudą ir receptais, kurie patiks visai šeimai.

Riešutai gali pakeisti mėsą

„Motina gamta į riešutus sudėjo tai, kas yra geriausia, todėl tokia didžiulė jų maistinė vertė. Deja, ne visi apie ją žino“, – komentuoja A.Keturkienė. 

Kaip vieną iš naudingiausių savybių pašnekovė išskiria tai, kad riešutuose gausu geležies, vitaminų A, E, B, baltymų, skaidulų, antioksidantų, nesočiųjų amino rūgščių, mineralų, todėl riešutai gali atstoti mėsą. 

„Riešutai idealus variantas ne tik veganams, vegetarams, bet ir visavalgiams, tereikia paeksperimentuoti virtuvėje ir vietoj įprastų mėsos patiekalų pasigaminti, pavyzdžiui, daržovių kotletukus su riešutais“, – patarė A.Keturkienė.

Kada ir kokie riešutai naudingiausi?

Svarbu pabrėžti ir tai, kad riešutai suteikia energijos, jaunina, stiprina reprodukcinį audinį, kaulų čiulpus, mažina cholesterolio kiekį, tačiau reikia žinoti jų vartojimo taisykles. 

Riešutai yra puikus užkandis ar patiekalo ingredientas ryte, pietų metu, tačiau vakare, prieš miegą, jais piktnaudžiauti nereikėtų. Geriau pasiruošti juos rytui – užmerkti ir palikti per naktį šaltame vandenyje, o ryte valgyti. 

Migdolų riešutus dėl luobelėje esančių sveikatai nepalankių taninų prieš vartojimą rekomenduojama nulupti. 

Įdomus faktas – riešutai lengviau virškinami, kai yra valgomi kartu su džiovintais vaisiais ir yra išmirkyti. Mirkant riešutų apimtis padidėja, nes jungtys tarp molekulių pailgėja, todėl šis produktas lengviau virškinamas.

O migdolai – ne tik vieni mėgstamiausių riešutų, jų pienas yra ir afrodiziakas! 

„Tai viena populiariausių riešutų rūšių. Migdolų medis priklauso tai pačiai augalų šeimai, kaip rožė, persikas. 20 proc. migdolų svorio sudaro baltymai, todėl jie puikus mėsos pakaitalas fiziškai dirbantiems, sportuojantiems žmonėms, turi magnio, vario, geležies, fosforo, cinko, vitaminų B, reikalingų grožiui, plaukams. Migdolai lėtai, ilgai virškinami, todėl šaltuoju metų laiku ilgam suteikia šilumos ir sotumo jausmą“, – vardijo A.Keturkienė.

Sveikatai ir grožiui naudingiausi riešutai – anakardžiai, graikiniai, migdolai, lazdynų, kedro riešutai, beje, kedro aliejus stiprina imuninę sistemą, todėl jį galima naudoti visai šeimai siaučiant peršalimo ligoms. 

Ant medžių augantys riešutai – pekaninės karijos, anakardžiai, migdolai neturi cholesterolio. Puikiai galima naudoti riešutų pieną, miltus, aliejų. Visi turi sveikųjų riebalų, padedančių kovoti su blogojo cholesterolio didėjimu.

Riešutų aliejai labai naudingi ir vertinami visame pasaulyje – naudojami kosmetikoje ir masažams. Ar žinojote, kad į odą įtrinami riešutų aliejai prasiskverbia ir pamaitina sąnario kremzles, ląstelių membranas?

Kaip riešutus įtraukti į šeimos mitybą

Gydytojos teigimu, būdų panaudoti riešutus yra labai daug. Vienas iš jų – troškinys.

„Šparagines pupeles troškinu grietinės padaže, įdedu anakardžių, palieku juos išbrinkti, įdedu mėgstamų prieskonių. Labai sotu, skanu, maistinga“, – apie vieną mėgstamiausių savo šeimos patiekalų pasakojo A.Keturkienė. 

Gaminant įvairius pyragus vaikams į tešlą ji pataria įberti maltų riešutų, sėklų – dėl to tortas ar keksiukai bus maistingesni, sveikesni. Na, o kepant blynelius ar ruošiant sumuštinius tepti ne uogienę, o riešutų sviestą – jį pagaminti labai paprasta, o vartoti – ir skanu, ir lengva.

Mėgstantiems egzotiškus, vegetariškus patiekalus verta išbandyti kepsniukus iš panyro sūrio, basmati ryžių, anakardžių – viską lygiomis dalimis sumalti, sumaišyti, įberti druskos, pipirų ir kepti lydytame svieste, nereikia net miltų. Labai gardu su daržovėmis!

Išbandykite ir rytinį gėrimą, suteiksiantį energijos ir sotumo, stiprinantį reprodukcinį audinį. 

Šį kokteilį paruošti paprasta, tereikia vakare vandenyje pamerkti 9 razinas, 7 migdolus, 5 datules, 3 anakardžius, 1 graikinį riešutą, ryte migdolus nulupti. Visus vaisius ir riešutus suberti į mėgstamą augalinį ar karvės pieną, pavirti penkias minutes ir viską suplakus gerti.

Riešutai – neišsenkantis sveikatos šaltinis, tad įsileiskite į savo kasdienybę natūralumą ir eksperimentuokite ieškodami naujų skonių ir praturtindami mėgstamus patiekalus ne tik įvairiais prieskoniais, bet ir migdolais, anakardžiais, ar kitais visai šeimai patinkančiais riešutais.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.