Vaistininkė patarė, kokį vandenį gerti, kad ne tik troškulį malšintų, bet ir organizmą stiprintų

Malšinti troškulį vandeniu yra vienas paprasčiausių ir lengviausiai prieinamų būdų. Tačiau sveikatos specialistai rekomenduoja iš vandens gauti dar daugiau naudos – tereikia jį praturtinti tam tikromis medžiagomis.

Per dieną vertėtų išgerti apie 2 litrus vandens, tai yra maždaug 30 mililitrų vandens 1 kilogramui kūno masės. <br>123rf nuotr.
Per dieną vertėtų išgerti apie 2 litrus vandens, tai yra maždaug 30 mililitrų vandens 1 kilogramui kūno masės. <br>123rf nuotr.
Per dieną vertėtų išgerti apie 2 litrus vandens, tai yra maždaug 30 mililitrų vandens 1 kilogramui kūno masės. <br>123rf nuotr.
Per dieną vertėtų išgerti apie 2 litrus vandens, tai yra maždaug 30 mililitrų vandens 1 kilogramui kūno masės. <br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jul 6, 2020, 2:18 PM

Kūno dehidratacija prasideda akimirksniu, ir tai ypač pastebima mažiems vaikams. 

Nemėgstantiems gerti paprasto, tyro vandens, galima į vandens gertuvę susipjaustyti šviežių vaisių, išsispausti citrinos sulčių arba įsidėti mėtos lapelių.

„Vandenyje yra daug naudingų medžiagų, kurios padeda numalšinti galvos skausmą, suteikia energijos, padeda kontroliuoti svorį, reguliuoja kūno temperatūrą, šalina toksinus ir suteikia kitų naudų, kurių kartais net nepastebime“, – sako „Eurovaistinės“ vaistininkė Jovita Juodsnukytė.

Pasak jos, išgeriamo vandens kiekį rekomenduojama kontroliuoti pagal kūno svorį. Per dieną vertėtų išgerti apie 2 litrus vandens, tai yra maždaug 30 mililitrų vandens 1 kilogramui kūno masės. 

Nepatartina gerti daug vandens iš karto. Vandenį reikėtų paskirstyti ir gerti likus pusei valandos prieš maistą ir pusvalandį po maisto. Valgant nevertėtų gurkšnoti vandens, geriausia atsikėlus ryte tuščiu skrandžiu išgerti šiltesnio vandens ir po pusvalandžio pusryčiauti.

„Vaistinėje tenka išgirsti mitą, neva tiems, kas turi šlapimo takų uždegimą, dėl per dažno vaikščiojimo į tualetą nereikėtų vartoti vandens. Yra priešingai – kaip tik patariama gerti kuo daug vandens ir taip valyti organizmą“,  – teigia vaistininkė.

Elektrolitų nauda mūsų organizmui

Siekiant padidinti vartojamo vandens naudą organizmui, vaistininkė siūlo išbandyti elektrolitus. Tai viena naudingiausių priemonių organizmui stiprinti. 

„Elektrolitai – tai druskų mišiniai, kuriuos mes maišome su vandeniu ir jį gerdami pasisaviname visas mums reikalingas medžiagas, kurių netenkame prakaituodami, sirgdami, esant aukštai temperatūrai ar viduriuojant. Tai kalis, magnis, natris, visi mineralai, kurie pasišalina kartu su vandeniu ir prakaitu“, – sako farmacininkė.

Elektrolitai yra būtini normalioms žmogaus organizmo funkcijoms palaikyti, nes nuo elektrolitų kiekio mūsų organizme priklauso tiek širdies darbas, tiek raumenų veikla, tiek galvos smegenų veikla.

„Netgi kūdikiams yra svarbu duoti elektrolitų. Vaikui susižeidus ar susirgus kuo įmanoma greičiau reikėtų duoti elektrolitų, kad neįvyktų dehidratacija ir vaikas neprarastų svarbiausių medžiagų, tokių kaip kalis, magnis, natris, gliukozė. Šios medžiagos padės organizmui greičiau atsigauti“, – pataria J.Juodsnukytė.

Elektrolitų vartojimas yra paprastas – į vandenį įdedamas atitinkamas jų kiekis, kurį reikia išgerti per dieną. Sveikatos specialistė įspėja, kad reikia budriems būti tuomet, jeigu vartojate kitus vitaminus.

„Yra kelios žmonių grupės: tie, kurie vartoja maisto papildus ir tie, kurie nemėgsta ir nevartoja jokių papildų. 

Tie, kurie mėgsta gerti vitaminus ir papildus, dažniausiai vartoja  kalį, magnį, daug B grupės vitaminų, todėl jie gauna visų mineralų, kurių reikia. O tiems, kurie daug sportuoja, dažnai būna lauke, dažnai serga, geria labai daug kavos, elektrolitus rekomenduoju vartoti kasdien“, – sako J.Juodsnukytė.

Vaistininkai pataria, kad pasiimant su savimi gertuvę, naudinga turėti ir elektrolitų, kurie karštomis dienomis padės atstatyti kartu su prakaitu prarastus mineralus ir vitaminus. Taip ne tik išvengsite skysčių trūkumo, bet ir praturtinsite organizmą naudingomis medžiagomis.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.