Pirmąjį Birštono pusmaratonį patikėta organizuoti asociacijai „Savas miestas“

Paskutinį balandžio savaitgalį kurortinis Birštonas alsuos sporto dvasia – čia pirmą kartą bus surengtas šio miesto pusmaratonio bėgimas. Išskirtinio renginio organizatoriai – asociacija „Savas miestas“ jau dėlioja paskutinis taškus ant trasų, kurios drieksis vaizdingiausiomis Birštono apylinkėmis, žemėlapių.

Pirmasis Birštono pusmaratonis<br>Iš „Savas miestas“ asociacijos archyvo
Pirmasis Birštono pusmaratonis<br>Iš „Savas miestas“ asociacijos archyvo
Pirmasis Birštono pusmaratonis<br>Iš „Savas miestas“ asociacijos archyvo
Pirmasis Birštono pusmaratonis<br>Iš „Savas miestas“ asociacijos archyvo
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Feb 14, 2017, 8:55 AM, atnaujinta Apr 10, 2017, 4:00 AM

Bėgimo ambasadore tapo geriausia šalies maratonininkė Diana Lobačevskė.

Įspūdinga statistika

„Bėgu kiekvieną mielą dieną. Būna trys sunkios darbo savaitės, o ketvirtą jau mažinu krūvius. Yra planas ir jį vykdau“, – šypsosi Diana. Bėgikė prieš kelias dienas trumpam grįžo iš treniruočių stovyklos Portugalijoje.

Besirengiant svarbiausiems sezono startams Diana turi specialų planą. Planą, kuris eiliniam piliečiui gali pasirodyti išties šokiruojantis.

„Paskutinėje stovykloje Portugalijoje planas buvo nubėgti po 220 km per savaitę“, – pasakoja Birštono pusmaratonio ambasadorė.

Paskaičiuokime. Diana bėga 7 kartus per savaitę, tačiau paskutinę dieną bėga tik 10 km. Kaip ji pati sako – apšilimui. Taigi lieka 6 dienos ir 210 km. Tai yra 35 km kasdien. Žinoma, nubėgtų kilometrų skaičius kasdien skiriasi, tačiau vidurkis bet kokiu atveju įspūdingas.

„Paskutines keturias stovyklos dienas paeiliui bėgau po 40 km. Dabar trim savaitėms išvykstu į Meksiką, kur taip pat bus treniruočių stovykla. Ten nusimato toks pats kilometražas. Sausis, vasaris, kovas – man šie trys mėnesiai bus labai intensyvūs su dideliu kilometražu“, – pasakoja bėgikė, kuri Rio olimpinėse žaidynėse pernai finišavo aukštoje 17-oje vietoje.

Ne naujokai

Pirmąjį Birštono pusmaratonį organizuojanti asociacija „Savas miestas“ jau spėjo surengti ne vieną sporto mėgėjams gerai žinomą renginį.

Asociacija „Savas miestas“ jau du kartus organizavo Ąžuolyno bėgimo sveikatingumo bei sporto miestelį. „Ažuolyno bėgime“ savo jėgas išbando net 3000 bėgimo entuziastų. 2016 metų rugsėjo mėn. sveikatingumo ir sporto miestelyje savo veiklas pristatė per 40 sporto ir sveikatingumo srityje veikiančių įmonių ir įstaigų.

Ir tai ne vieninteliai šios asociacijos organizuojami sveikatingumo renginiai.

„Praėjusių metų vasarą organizavome vaikų vasaros sporto stovyklą, kurioje patys mažiausieji aktyviai ir svarbiausia sveikai leido vasaros atostogas. Stovyklos metu vaikučiai susipažino ir turėjo galimybę išbandyti populiariausias sporto šakas. Ši stovykla vaikučius pastūmėjo pasirinkti sporto rūšį ir aktyviai leisti laisvalaikį“, – teigė asociacijos „Savas miestas“ vadovė Giedrė Bernotaitė.

Praėję metai asociacijai „Savas miestas“ buvo itin aktyvūs. Be minėtų renginių, Kaune vyko senjorų fizinio aktyvumo skatinimo programa, praėjusį rugsėjį surengtas Lietuvos įmonių paplūdimio tinklinio turnyras, kuriame rungėsi net 30 Lietuvoje veikiančių įmonių.

„Šiuo metu pagrindinis dėmesys skiriamas Birštono pusmaratoniui, o rugsėjo mėnesį vyks labai įdomus projektas – organizuosime pėsčiųjų žygį Neringos pajūriu. Mūsų tikslas – skatintini žmones daugiau judėti, aktyviai leisti laisvalaikį, skatinti sveikatingumo idėjas Lietuvoje. Džiaugiamės, turėdami galimybę organizuoti projektą „Pajudam“, apimantį „Birštono pusmaratonį“ ir žygį Neringos pajūriu. Šią asociacijos idėją palaiko ir remia Valstybinis visuomenės sveikatos stiprinimo fondas. Puiku, kad nelieka abejingų aktyviam laisvalaikio praleidimui, tikimės, kad renginiuose sulauksime daug gamtos ir judėjimo išsiilgusių žmonių“, – kalbėjo G. Bernotaitė.

Pataria neskubėti

Birštono pusmaratonio ambasadorė D. Lobačevskė šiemet išskiria du svarbiausius startus ir abu jie bus Londone – Anglijos sostinės maratonas ir pasaulio lengvosios atletikos čempionatas. Beje, tarp šių varžybų geriausia šalies maratonininkė spės sudalyvauti ir Birštono pusmaratonyje. Maratonininkė tapo ir šio, pirmą kartą vyksiančio bėgimo, ambasadore.

Diana sako, kad varžyboms pradeda ruoštis kone prieš pusmetį. Žinoma, mėgėjams tokio ilgo laiko tarpo galbūt ir nereikia, tačiau dabar yra pats metas pradėti ruoštis paskutinį balandžio savaitgalį vyksiančiam Birštono pusmaratoniui. Tačiau specialistai pataria, kad pasiruošimas turi būti apgalvotas.

„Iš pradžių 3–4 savaites darykite mankštą, skirtą lavinti sąnarius, tempimo pratimus įtemptoms kūno vietoms ir lengvą aerobinio krūvio treniruotę. Aerobinę mankštą pradėkite nuo 10–15 minučių kas antrą dieną. Ir kas savaitę pridėkite po 5 minutes – po mėnesio turėtumėte pasiekti 30–40 minučių. Svarbu sekti šio krūvio intensyvumą“, – sako Birštono pusmaratonį organizuojančios asociacijos „Savas miestas“ vadovė G. Bernotaitė.

Svarbu turėti tikslą

„Be tikslo net neįdomu būtų sportuoti“, – šypsosi D. Lobačevskė. Šiemet ji kartelę kelia itin aukštai. Sportininkė viliasi Londono maratone patekti į dešimtuką, o pasaulio čempionate – į geriausiųjų 16-tuką.

Tikslą sau kelti turėtų ir sportininkai mėgėjai.

„Judėjimo aktyvumo tikslas turėtų būti ne šimtai nubėgtų kilometrų, o gera savijauta, žvali ir darbinga nuotaika. Niekada nekonkuruokite su savimi, klausykite savo kūno ir nepersistenkite. Bėgimo tempas turi būti lengvas, laisvas, ritmingas, natūralus, neįtemptas. Būtina pasirinkti tokį tinkamiausią greitį, savo tempą, kuris nesukeltų sunkumų ir teiktų malonumą, o po treniruotės nesijaustumėte išsekę“, – pataria G. Bernotaitė.

Taip pat patariama ypatingą dėmesį skirti kokybiškai ir patogiai avalynei.

„Bėgimui gaminama speciali avalynė papildomai amortizuoja smūgį, bei skatina taisyklingiau statyti pėdą bėgimo metu. Taip pat avalynę reikia rinktis pagal dangą, kuria bėgate. Jei planuojate bėgioti stadione su specialia danga, arba lauko takeliais, tuomet sportbačiai galėtų būti plonu padu. Tačiau jei bėgiosite ant asfaltuoto, tai yra pėsčiųjų takais arba kelių kelkraščiais, privalu rinktis tokius batelius, kurių padas ties kulnu būtų bent 3 centimetrų storio. Padas turi būti storesnis tam, kad jūsų pėda kaskart dedant koją ant žemės per stipriai nesitrankytų į kietą paviršių“, – teigia asociacijos „Savas miestas“ vadovė Giedrė Bernotaitė.

Trasa jau aiški

Birštonas, tai jaukus miestas, apsuptas miškų, tai sveikatingumo ir ramybės oazė. Iki šiol čia nebuvo organizuojamas jokios didesnio masto bėgimo varžybos.

„Nusprendėme iš didmiesčių įkelti koją į kurorto statusą turintį Birštono miestą. Bėgikai galės grožėtis ne tik puikiais, kvapą gniaužiančiais vaizdais, bet ir pasimėgauti tyru oru. Galite pradėti rinktis sportbačius Birštono pusmaratoniui, nes jau oficialiai patvirtina sertifikuota trasa“, – teigia vienas iš Birštono pusmaratonio organizatorių Giedrius Bielskus.

Iš viso trasų bus net trys – 1,5, 5 ir 10 km. 21 kilometro trasą bėgikai turės įveikti bėgdami du ratus po 10 km.

„Balandžio 30-ąją startas bus duotas prie Birštono savivaldybės. Tuomet kurorto gatvėmis trasa pasieks Žvėrinčiaus mišką – čia bėgikams padės ir tyras miško oras. Bėgimo dalyviai finišuos starto vietoje – prie Birštono savivaldybės“, – sako Giedrius Bielskus.

Paskutinį balandžio savaitgalį Birštone vyks ne tik pusmaratonio bėgimas, bet ir visas sveikatingumo savaitgalis: bus organizuojamas paskaitų ciklas „Fizinis aktyvumas ir sveikata“, vyks daugybė pramogų šeimoms.

Birštono pusmaratonio rėmėjais tapo šio kurorto savivaldybė, prekinis ženklas „Nike“. Registruotis į renginį galite čia.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.