Amžius – ne kliūtis: 99-erių mados ikona I. Apfel džiaugiasi 1,5 mln. sekėjų dėmesiu

Kai gyvenimas toks nuostabus, apie kokį visada svajojai, amžius juo dalintis su visu pasauliu – tik nereikšmingas skaičius pase. Tai gali patvirtinti ne vienas itin populiarus nuomonės formuotojas, kurio gyvenimą stebi visas pasaulis, nors pagal amžių šiuos įtakingus žmones jau vargiai pavadintum jaunuoliais. Jie įkvepia gyvenimui ne tik socialiniais tinklais besinaudojančius bendraamžius, bet dažnai ir į proanūkius jiems tinkantį jaunimą.

 I.Apfel.<br> LR koliažas.
 I.Apfel.<br> LR koliažas.
Helen Ruth Elam.<br>Scanpix, Instagram nuotr.
Helen Ruth Elam.<br>Scanpix, Instagram nuotr.
Iris Apfel.<br>Scanpix, Instagram nuotr.
Iris Apfel.<br>Scanpix, Instagram nuotr.
Iris Apfel.<br>Scanpix, Instagram nuotr.
Iris Apfel.<br>Scanpix, Instagram nuotr.
Iris Apfel.<br>Scanpix, Instagram nuotr.
Iris Apfel.<br>Scanpix, Instagram nuotr.
Helen Ruth Elam.<br>Scanpix, Instagram nuotr.
Helen Ruth Elam.<br>Scanpix, Instagram nuotr.
Helen Ruth Elam.<br>Scanpix, Instagram nuotr.
Helen Ruth Elam.<br>Scanpix, Instagram nuotr.
Joan MacDonald.<br>Scanpix, Instagram nuotr.
Joan MacDonald.<br>Scanpix, Instagram nuotr.
Joan MacDonald.<br>Scanpix, Instagram nuotr.
Joan MacDonald.<br>Scanpix, Instagram nuotr.
Joan MacDonald.<br>Scanpix, Instagram nuotr.
Joan MacDonald.<br>Scanpix, Instagram nuotr.
Sue Giers.<br>Scanpix, Instagram nuotr.
Sue Giers.<br>Scanpix, Instagram nuotr.
Sue Giers.<br>Scanpix, Instagram nuotr.
Sue Giers.<br>Scanpix, Instagram nuotr.
Sue Giers.<br>Scanpix, Instagram nuotr.
Sue Giers.<br>Scanpix, Instagram nuotr.
Carmen Dell'Orefice.<br>Scanpix, Instagram nuotr.
Carmen Dell'Orefice.<br>Scanpix, Instagram nuotr.
Carmen Dell'Orefice.<br>Scanpix, Instagram nuotr.
Carmen Dell'Orefice.<br>Scanpix, Instagram nuotr.
Daugiau nuotraukų (15)

Lrytas.lt

Jul 22, 2021, 1:41 PM

Įtakingai ir didelius honorarus susižeriančiai nuomonės formuotojai apie 20 metų? Ne, tai jau pasenęs požiūris. Nauji mados stiliaus veidai – moterys, perkopusios per 40, pasiekusios profesinę sėkmę ir net negalvojančios dėl amžiaus dingti iš virtualios erdvės.

Tinklaraštis suaugusiesiems? Šie žodžiai dar prieš penkerius metus skambėjo neįprastai. Tinklaraštininkės – jaunos, ilgaplaukės, ilgakojės, madingais drabužiais ir aksesuarais pasidabinusios merginos su saldžia šypsena veide – žvelgė iš nuglaistytų asmenukių. Niekas neįsivaizdavo kitaip atrodančių nuomonės formuotojų. Tačiau dabar pasaulyje įsigali visai kitokia mada ir kitokios socialinių tinklų žvaigždės.

Verslininkė, mados ikona, interjero dizainerė amerikietė Iris Apfel (99 m.) didžiuojasi turėdama beveik 1,5 milijono sekėjų. Savo profilyje ši moteris dalijasi įspūdingais drabužių deriniais, meno kūriniais ir net savo gerbėjų reakcijomis, kurių sulaukia gana dažnai.

Apie ją buvo sukurtas filmas „Iris“, be to, ši stiliaus deivė gali didžiuotis ir pagal jos įvaizdį sukurta lėle Barbe. Po pasaulį nuolat keliaujanti senolė lanko mados kolekcijų pristatymus, o dizaineriai džiaugiasi galėdami jai pasiūlyti vietą pirmoje eilėje.

„Neturiu jokių taisyklių – jei jos būtų, viskas, ką daryčiau, tai laužyčiau jas. Niekada negalvoju apie savo amžių, tokios mintys tiesiog praskrieja pro šalį. Tai tik skaičius. Esu įsitikinusi, kad būtent darbas prideda man sveikatos. Dievinu tai, ką darau, į savo veiklą sudedu visą širdį“, – yra sakiusi ši stilinga moteris.

Ji neturi vaikų – niekada nenorėjo, kad jos atžalas augintų auklė, o pati neturėjo tam laiko. Su vyru Carlu Iris pragyveno 68 metus. 2015-aisiais Carlas mirė sulaukęs 100 metų.

Amerikietė nuolat keičia savo įvaizdį.

Bet nekinta tik jos vizitinė kortelė – trumpa sidabrinės spalvos plaukų šukuosena ir masyvūs apvalūs akinių rėmeliai.

Ir jų I.Apfel turi ne vieną dešimtį. Bet su dideliais, į rankinę netelpančiais akiniais ji neatrodo juokinga, priešingai – žavi ir išraiškinga. Stiliaus ikonos paslaptis – nešioti tai, kas jai patinka. Džinsai? Kodėl gi ne? Juk 99-erių Iris turi liekną figūrą, liauną liemenį – to gali pavydėti ne viena jauniklė.

Bet jų apragnos stilius amerikietę liūdina. Dabartinės merginos, anot I.Apfel, nelinkusios eksperimentuoti ir tik pamėgdžioja pavyzdžius iš socialinių tinklų.

Modelis vadovaujasi legendinės mados kūrėjos prancūzės Coco Chanel (1883–1971) žodžiais: „Niekas moters nesendina taip, kaip beviltiškos pastangos atrodyti jaunai.“

Spalvinga, itin stilinga moteris ir nuostabi asmenybė – taip apibūdinama nuomonės formuotoja amerikietė Helen Ruth Elam (92 m.), socialiniuose tinkluose labiau žinoma kaip Baddiewinkle.

Šią stilingą amerikietę socialiniuose tinkluose seka net 3,8 milijono gerbėjų. H.R.Elam tiesiog pagavo sėkmės paukštę, kai 2014-aisiais įkėlė savo pirmąją nuotrauką, kurioje vilkėjo itin spalvingus drabužius.

Nuo tada ji – ne tik vyresnio amžiaus, bet ir jaunimo, net paauglių stiliaus ikona. Būtent paauglių mada ir įkvepia ją. Ši įspūdinga asmenybė nenusileidžia jaunesnėms konkurentėms – ji eina ir raudonuoju prestižinių muzikos apdovanojimų kilimu, ir dalyvauja televizijos pokalbių laidose, ką jau kalbėti apie milžinišką jos gerbėjų minią.

„Manau, kad juokinga ir žaisminga apranga lemia tai, kaip jaučiuosi. Juk žinau, kad esu sena, bet niekaip nesugalvoju, kaip turėčiau jaustis būdama tokio amžiaus. Ir nesuprantu, kaip turėčiau elgtis būdama 90-ies. Tiesiog kasdien būnu savimi. Tokia, kokia esu. Nežinau kitokio būdo gyventi gyvenimą, kuriuo mėgaujuosi net ir būdama tokia sena“, – yra sakiusi H.R.Elam.

Būdama 70-ies Joan MacDonald (73 m.), kurios kuriamas instagramo profilis „Trainwithjoan“ įdomus daugiau nei 740 tūkst. sekėjų, skundėsi aukštu kraujospūdžiu, padidėjusiu cholesterolio kiekiu kraujyje, refliuksu ir svėrė daugiau nei 90 kilogramų.

Dabar Kanadoje gyvenanti moteris atsikratė daugelio sveikatos bėdų ir net 30-ies ją varginusių kilogramų. Joan įkvepia ir palaiko ne tik minia vyresnio amžiaus moterų, kurios nori atrodyti gražiau ir būti sveikesnės, bet ir jaunimas.

Kūno rengyba ir sveika gyvensena – tai dalykai, kuriais Joan paperka savo sekėjus, mat jos patarimai išties veikia.

Imtis pokyčių senstančią ir dėl antsvorio silpstančią motiną kiek daugiau nei prieš trejus metus įkalbėjo dukra Michelle. Tuomet Joan dvi savaites praleido pas Meksikoje gyvenančią dukterį ir mokėsi ne tik sveikos mitybos paslapčių, bet ir kūno rengybos.

Grįžusi į namus Kanadoje moteris nenustojo sveikai maitintis ir sportuoti, o jos pasiekti rezultatai dabar džiugina ne tik ją, bet ir daugelį sekėjų socialiniuose tinkluose, kur Joan dalijasi savo laimėjimais ir sveikesnio gyvenimo detalėmis.

„Su manimi susisiekia daugybė įvairaus amžiaus moterų, jos dalijasi savo istorijomis. Rašo ir jaunos moterys, kurios nežino, nuo ko pradėti, kaip pasiruošti, kaip nepaslysti šiame kelyje. Gaunu daug žinučių, kad padėjau ir įkvėpiau vyresnes moteris. Jei galiu aš, kodėl negalėtų ir kitos?“ – kalbėjo kanadietė, į sporto salę keliaujanti penkias dienas per savaitę.

Sue Giers, tuo metu ketvirtąją dešimtį bebaigianti trijų vaikų motina, buvusi viešųjų ryšių specialistė ir vienos Hamburgo (Vokietija) parduotuvės akcininkė, tiesą sakant, buvo per sena nuomonės formuotojos statusui.

Jos instagramo paskyra „So Sue“ iš pradžių sulaukė pašaipų ir kandžių komentarų. Bet dabar S.Giers jau turi 35 tūkst. sekėjų, kurie domisi ne tik jos gyvenimu, drabužių stiliumi ir atostogomis, bet pirmiausia šios moters viešai pristatomomis mados kolekcijomis.

Praėjusiais metais vien S.Giers siūlomo palaidinės modelio „Antonia“ buvo parduota 10 tūkst. vienetų. Dabar per hamburgietės instagramo paskyrą drabužius jau užsisako ir daugelis Vokietijos mažmeninės prekybos atstovų.

„Mes jau seniai gauname pelno“, – sakė S.Giers, nors jos komandą sudaro tik keturi darbuotojai. Tarp jų – sesuo Vanessa.

„Best Ager Influencer“ („Geriausias nuomonės formuotojo amžius“) – tai nauja tendencija, kuri instagrame tampa vis ryškesnė. Socialiniai tinklai jau seniai nebėra tik jaunimo privilegija ar neišvengiama jų gyvenimo dalis.

50-mečių ir vyresnių moterų su elegantiškais drabužiais ir rankinėmis, išmoningomis stiliaus detalėmis nuotraukos ir vaizdo įrašai socialiniuose tinkluose jau nebestebina.

Brandaus amžiaus moterų veikla, kurią komentatoriai vis dar neretai įvertina kritiniais teiginiais „Amžius neapsaugo nuo kvailysčių“ ar „Žilė galvon, velnias uodegon“, labai sėkminga ir pelninga.

Į mados ir kosmetikos industriją įsiskverbusi tendencija dabar jau pamažu įsitvirtina ir socialinėje žiniasklaidoje.

Dar 1995-aisiais kosmetikos milžinei „Lancome“ Italijos kino žvaigždė, tuo metu 43 metų Isabella Rossellini buvo per sena jos prekės ženklo veidui. Bet savo požiūrį į aktorę ji pakeitė po 22 metų.

Ir ant pakylos vis dažniau žingsniuoja per 40 ar 50 metų perkopę modeliai, kaip antai Juodąja Pantera pramintas britų supermodelis Naomi Campbell (50 m.) ar jos kolegė vokietė Tatjana Patitz (54 m.).

Laikui nepavaldi ir Niujorke (JAV) gimusi italų smuikininko ir vengrų šokėjos duktė 89-erių Carmen Dell’Orefice. Jos karjera mados pasaulyje tęsiasi ilgiausiai ir tai jai pelnė vietą Guinnesso rekordų knygoje. Būdama 32-ejų ji atsisveikino su modelių pasauliu, sugrįžo į jį po 15 metų ir jam priklauso iki šiol.

Vešlūs pelenų spalvos plaukai, graži veido oda, lieknumas, aristokratiška laikysena, santūrus žavesys tapo C.Dell’Orefice prekės ženklu. Jos pasirodymas ant mados pakylos visada palydimas plojimais ir susižavėjusiais žvilgsniais.

Nei brandus amžius, nei klausos aparatas ar dirbtinis kelio sąnarys jai, kaip modeliui, nėra kliūtis, nors pasaulis ant aukščiausio pakylos laiptelio užkėlė jaunystę.

C.Dell’Orefice ir dešimčia metų už ją vyresnė I.Apfel – ryškiausi pavyzdžiai, kad ir garbaus amžiaus moteris gali tapti žvaigžde iš blizgių žurnalų viršelio.

Buvusi mėnesinio moterų žurnalo „InStyle“ vokiškosios versijos vyriausioji redaktorė 58 metų Annette Weber taip pat neatsispyrė naujai visuomenės nuomonės formuotojos tendencijai. Tačiau save ji mieliau vadina verslininke.

„Mano pasirinkimas buvo priverstinis, nes iš vyriausiosios redaktorės pareigų buvau atleista.

Prisipažinsiu, kad vadovaudama žurnalui dažnai su šypsena žvelgdavau į nuomonės formuotojus. Bet dabar įsitikinau, kokią galią turi socialinės medijos“, – sakė A.Weber, šiuo metu turinti 193 tūkst. sekėjų.

Brandesnio amžiaus nuomonės formuotojos, žinoma, naudojasi galimybe padailinti savo išvaizdą taip, kad neišryškėtų nė viena raukšlelė.

Bet po tokių nuotraukų ir vaizdo įrašų pasirodymo jos dažnokai sulaukia piktų komentarų: sekėjai ir socialiniuose tinkluose kartkartėmis nori matyti daugiau tikro gyvenimo. Į jų pageidavimą nuomonės formuotojoms nori nenori tenka įsiklausyti, nes tai – svarbiausia jų sėkmės dalis.

Kas žino, gal su laiku vyresnio amžiaus nuomonės formuotojos savo statusą pakeis ir taps brandaus amžiaus modelių I.Apfel ir C.Dell’Orefice įpėdinėmis? Juk viskas taip greitai keičiasi.

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.