Griauna mitus: siekiant sulieknėti kalorijų skaičiuoti nereikia?

Paskutiniu metu dietologai nebesutinka, kad kalorijų skaičiavimas yra iš tiesų veiksmingas siekiant atsikratyti papildomų kilogramų. Priežastis – tai paprasčiausiai negali būti atlikta tiksliai.

Ne visos kalorijos yra vienodos.<br>123rf nuotr.
Ne visos kalorijos yra vienodos.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Mar 19, 2016, 9:00 AM, atnaujinta Jun 1, 2017, 7:14 AM

Visų pirma, kalorijų kiekis, žymimas ant maisto pakuočių, ne visuomet yra nurodomas teisingai. Net jeigu ir būtų įmanoma visiškai pasitikėti tuo, kas parašyta, yra neįmanoma suskaičiuoti, kiek iš tikrųjų kalorijų yra suvartojama ir kiek sudeginama per dieną.

Mitybos specialistai teigia, kad susikoncentruodami ties žodžiu „kalorija“ pamirštame, kad ne visos kalorijos yra vienodos. Svarbu ir tai, kad ne visas maistas yra vienodai virškinamas ir ne tos pačios medžiagos iš jo pasisavinamos.

Taigi pasisavinamas nevienodas kiekis riebalų, baltymų ar energijos ir į tai nėra atsižvelgiama atliekant tokius abstrakčius kalorijų skaičiavimus. Pvz., kalorijų kiekis, gautas valgant brokolius, niekuomet neprilygs tokiam pačiam kiekiui, pasisavintam iš saldumynų.

Kai riebalinės ląstelės ima kaupti energiją savyje ir jos neišleidžia, kuo daugiau jos prisikaupia, tuo didesnis jos poreikis. Taigi galima teigti, kad svoris auga ne todėl, kad persivalgome, bet persivalgome, nes auga svoris.

Už šį procesą yra atsakingas hormonas insulinas. Pasirenkant teisingą mitybą galima kontroliuoti ir sėkmingai suvaldyti jo išskyrimo į kraują.

Nuolat renkantis angliavandenių gausius produktus, staigus kalorijų sumažinimas situaciją gali tik pabloginti, kadangi kūnas pripranta prie padidėjusio insulino kiekio kraujyje. Taigi visiškas kalorijų atsisakymas neveikia, kadangi paprastai tokia dieta trunka trumpai ir atsikratyti kilogramai sugrįžta. Taip vyksta, nes pernelyg dažnai besilaikant dietų yra galvojama apie maisto kiekį, kai derėtų pirmenybę teikti jo kokybei.

Būtent kalorijų kokybė nurodo ar svorio priaugsime, ar jo numesime. Maitinantis sveikai, renkantis pilnagrūdžius ir kuo mažiau druskos turinčius produktus, suvartojant daug daržovių, vaisių ir ankštinių, virškinimas užtrunka ilgiau, todėl insulino kiekis pakyla nežymiai ir neišbalansuoja organizmo pusiausvyros.

Pastebėta, kad nutukimas tapo daug labiau opi problema, kai riebų pakeitė daug cukraus bei krakmolo turintis maistas. Teigtina, kad produktai, skatinantys šio hormono išsiskyrimą, smarkiai didina tikimybę priaugti svorio nepaisant jų maistinės ir energinės vertės. Taigi, gera žinia – nebereikia vengti tokių „tabu“ laikytų produktų kaip alyvuogių aliejus, riešutai, avokadai, šokoladas ar tamsia laikoma vištų šlaunelių mėsa.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.