Vilnietei pas odontologą užsirašyti nepavyksta du mėnesius: užtrenktos net privačių klinikų durys

Ligoniai aimanuoja, kad prisiregistruoti pas gydytoją – misija neįmanoma. Kiek beskambinsi į gydymo įstaigą, niekas telefono ragelio nepakelia, o kai pavyksta – naujas smūgis: „Paskambink po mėnesio. Gal tuomet pasiseks“.

Odontologai<br>V.Ščiavinsko asociatyvinė nuotr.
Odontologai<br>V.Ščiavinsko asociatyvinė nuotr.
Odontologai<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Odontologai<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Odontologai<br>J.Stačevičiaus nuotr.
Odontologai<br>J.Stačevičiaus nuotr.
Odontologai<br>V.Balkūno nuotr.
Odontologai<br>V.Balkūno nuotr.
Vilniaus universiteto ligoninės Žalgirio klinika<br>V.Balkūno nuotr.
Vilniaus universiteto ligoninės Žalgirio klinika<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Aug 16, 2022, 6:48 PM, atnaujinta Aug 18, 2022, 4:21 PM

Į naujienų portalo lrytas.lt redakciją kreipėsi vilnietė Simona (vardas pakeistas). Jauna mergina pasakojo, kad dar vasaros pradžioje lankėsi privačioje odontologijos paslaugas teikiančioje klinikoje. Jai reikalingas protinio danties šalinimas, bet medikai patikino, kad patys to atlikti negali. Atvejis pasitaikė sudėtingas, tad esą Simonai pagelbėti galėtų tik Vilniaus universitetinės ligoninės Žalgirio klinikoje.

„Į kitas klinikas sakė nė nebandyti kreiptis, nes bus tas pats – Žalgiryje, suprask, dirba su sudėtingais atvejais. Ten yra ir palatos, kur lieki po operacijos, būklę stebi realiu laiku“, – pasakojo Simona.

Po 2 mėnesių laukimo – į gyvą eilę

Liepos pradžioje ji pabandė užsiregistruoti konsultacijai Žalgirio klinikoje, tačiau nesėkmingai. Moteris sužinojo, kad laisvų vietų nėra du mėnesius į priekį. Todėl Simonai buvo pasiūlyta vėl paskambinti rugpjūčio pradžioje – tada būtų galima registruotis rugsėjui.

„Skambinau rugpjūčio pirmą, antrą, trečią dienomis – niekas neatsiliepė. Visi konsultantai užimti. Dar nuskamba pažadas, kad su manimi susisieks iki dienos pabaigos. Bet kur tau... Telefonas nė karto nesuskambėjo“, – apmaudą liejo pašnekovė.

Galiausiai Simonos maldos buvo išklausytos – kitame ragelio gale pasigirdo registratorės balsas. Tačiau džiaugsmas ilgai netruko. Moteris pavėlavo, nes vietų rugsėjui jau nebėra. Simona dar bandė paaiškinti, kad termino nepramiegojo, atkakliai skambinėjo, o grįžtamojo ryšio taip ir negavo. Deja, bet šaukštai jau buvo pietų.

„Finalas toks, kad man pasiūlė atvykti rugsėjo 1 d. į gyvą eilę. Tai reiškia, kad eilėje tik užsiregistruoti konsultacijai laukiu beveik du mėnesius“, – liūdnai konstatavo Simona.

Primename, kad lrytas.lt jau anksčiau rašė apie ilgas eiles pas gydytojus ortodontus, kai dvylikametę dukrą užregistruoti panorusi moteris iš Rumšiškių skundėsi, jog laukti eilėje reikėtų dvejus metus.

Problema ta, kad Lietuvoje yra mažai gydymo įstaigų, pageidaujančių sudaryti sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis dėl ortodonto-odontologo paslaugų, apmokamų Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) lėšomis, teigė Valstybinė ligonių kasa (VLK).

Odontologų trūksta, siūlo kreiptis kitur

Lrytas.lt elektroniniu paštu kreipėsi į Žalgirio kliniką platesnio komentaro, tačiau atsakymo į pateiktus klausimus iki šio teksto publikacijos gydymo įstaiga nepateikė.

Tiesa, kad problemų kyla, Žalgirio klinikos neslepia. Apsilankius įstaigos internetiniame puslapyje iššoka lentelė, kuri paaiškina, kad dėl gydytojų trūkumo klinika nespėja suteikti paslaugas visiems jų besikreipiantiems pacientams.

„Informuojame, kad šiuo metu Žalgirio klinikoje yra didelis gydytojų odontologų, ypač gydytojų ortodontų, trūkumas, o asmenų, besikreipiančių telefonu dėl registracijos pas juos, yra labai daug, todėl Žalgirio klinika neturi galimybių užregistruoti ir suteikti gydytojų odontologų specialistų paslaugas visiems to pageidaujantiems asmenims.

Pažymime, kad asmenys, turintys siuntimą gydytojo specialisto konsultacijai, turi teisę kreiptis į bet kurią įstaigą, kuri yra pasirašiusi sutartį su teritorinėmis ligonių kasomis dėl šių paslaugų teikimo, todėl asmenims, kuriems nepavyksta Žalgirio klinikoje užsiregistruoti pas reikiamą gydytoją odontologą specialistą, siūlome kreiptis į kitas įstaigas“, – nurodo Žalgirio klinika.

Kartu ji primena, kad pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytą tvarką, gydytojas, išrašantis siuntimą, privalo nurodyti bent 3 įstaigas, kuriose teikiamos atitinkamos sveikatos priežiūros paslaugos.

Rugpjūčio 18 d. portalo lrytas.lt redakciją pasiekė išsamus Žalgirio klinikos direktoriaus Lino Zalecko komentaras. 

Jame jis nurodė, kad tam tikrų gydytojų trūkumas įstaigą kamuoja jau ilgai, bet pastaruoju metu problema tik dar labiau pagilėjo.

Komentare nurodoma, kad tiek suaugusieji, tiek vaikai dažnai nepakankamai rūpinasi burnos higiena ir dantų sveikata, o medikų pagalbos ieško tik tuomet, kai įsisenėjusios problemos ima kelti didelį skausmą. 

„Tėvai atvykę su vaikais reikalauja iš Žalgirio klinikos sveikatos priežiūros specialistų nedelsiant išspręsti jų vaikų dantų sveikatos problemas, tarsi Žalgirio klinikos turėtų neribotus žmogiškuosius ir finansinius resursus, o paaiškinus, kad objektyviai to padaryti nedelsiant Žalgirio klinika neturi galimybių, dažnai sveikatos priežiūros specialistai būna iškoneveikiami, neretai privedami net iki ašarų“, – teigiama komentare.

L.Zaleckas taip pat pabrėžė, kad maži Valstybinės ligonių kasos apmokėjimo įkainiai ir didelė gydytojų odontologų paklausa privačiame sektoriuje, kur „paprastai pacientai yra mažiau konfliktiški“ lemia, kad medikai nesusivilioja darbu Žalgirio klinikoje. 

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.