5 faktai apie nuotolinio mokymo iššūkius mokytojams: išaugęs krūvis ir ilgesnė darbo diena

Bendrojo ugdymo įstaigose dirba beveik 30 tūkstančių pedagogų, ir daugumai jų nuotolinis mokymas tapo vienu sudėtingiausiu profesiniu egzaminu iki šiol. Smarkiai išaugęs krūvis ir papildomos valandos, aukojamos patrauklaus mokymo turiniui kūrimui, bet tuo pačiu ir viltis, kad surinkta medžiaga bus panaudota ateityje – tokią pedagogų kasdienybę atskleidė karantino metu atliktas tyrimas.

Tyrimo metu buvo apklausti 1 000 bendrojo ugdymo mokytojų.<br>T.Bauro nuotr.
Tyrimo metu buvo apklausti 1 000 bendrojo ugdymo mokytojų.<br>T.Bauro nuotr.
Mokytojai pasidalijo asmenine nuomone, kaip pasikeitė jų darbo specifika pastaraisiais metais.<br>Tyrimo autorių iliutracija
Mokytojai pasidalijo asmenine nuomone, kaip pasikeitė jų darbo specifika pastaraisiais metais.<br>Tyrimo autorių iliutracija
 Mokytojai pasidalijo asmenine nuomone, kaip pasikeitė jų darbo specifika pastaraisiais metais.<br> Tyrimo autorių iliutracija
 Mokytojai pasidalijo asmenine nuomone, kaip pasikeitė jų darbo specifika pastaraisiais metais.<br> Tyrimo autorių iliutracija
 Mokytojai pasidalijo asmenine nuomone, kaip pasikeitė jų darbo specifika pastaraisiais metais.<br> Tyrimo autorių iliutracija
 Mokytojai pasidalijo asmenine nuomone, kaip pasikeitė jų darbo specifika pastaraisiais metais.<br> Tyrimo autorių iliutracija
 Mokytojai pasidalijo asmenine nuomone, kaip pasikeitė jų darbo specifika pastaraisiais metais.<br> Tyrimo autorių iliutracija
 Mokytojai pasidalijo asmenine nuomone, kaip pasikeitė jų darbo specifika pastaraisiais metais.<br> Tyrimo autorių iliutracija
 Mokytojai pasidalijo asmenine nuomone, kaip pasikeitė jų darbo specifika pastaraisiais metais.<br> Tyrimo autorių iliutracija
 Mokytojai pasidalijo asmenine nuomone, kaip pasikeitė jų darbo specifika pastaraisiais metais.<br> Tyrimo autorių iliutracija
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Jan 8, 2021, 9:58 AM, atnaujinta Jan 8, 2021, 9:59 AM

Pateikiame svarbiausius faktus, išaiškėjusius po praėjusių metų pabaigoje atliktos 1000-čio Lietuvos bendrojo ugdymo mokytojų apklausos.

1. Darbo krūvis išaugo 96 proc. mokytojų

Beveik 3 iš 4 pedagogų teigė, kad dirbant nuotoliu itin išaugo darbo krūvis. Dar penktadalis sakė, kad krūvis padidėjo šiek tiek. Padidėjusį darbo krūvį labiau pažymėjo tiksliųjų ir gamtos mokslų mokytojai. Taip pat, daugiau laiko spręsti naujus iššūkius skiria vyresnio amžiaus ir mažesnių miestų ar kaimo vietovių pedagogai.

2. Pasiruošimui papildomai skiriama 11 valandų per savaitę

Ruošdamiesi nuotolinėms pamokoms, pedagogai darbo dienomis dirba vidutiniškai dvi valandas ilgiau nei anksčiau. Iki 10 papildomų darbo valandų per savaitę tam skiria 55 proc. mokytojų, net 43 proc. nurodo skiriantys nuo 10 iki 29 papildomų valandų.

3. 2/3 mokytojų susiduria su pamokų turinio kūrimo sunkumais

Interaktyvaus ir įdomaus turinio pasirinkimas yra per mažas – tą tvirtino dauguma apklaustų mokytojų. Net 63 proc. mokytojų pažymėjo, kad moksleiviams patrauklaus turinio sukūrimas ir yra pagrindinis nuotolinio mokymo iššūkis.

„Vykdydami edukacines veiklas mokyklose, iš mokytojų ne kartą girdėdavome, kad patrauklių ugdymo priemonių pasirinkimas nėra didelis. Apklausa parodė, kad nuotolinis mokymasis šią problemą dar labiau išryškino“, – sako tyrimą inicijavusio „Swedbank“ Finansų instituto vadovė Jūratė Cvilikienė.

Kitų iššūkių karantino metu taip pat netrūko. Pavyzdžiui, pusei pedagogų tapo sunkiau vertinti mokinių pasiekimus, o daugiau nei trečdalis susiduria su problema kaip išlaikyti ryšį su mokiniais.

4. Kas antras mokytojas pagalbos kreipiasi į kolegas

Pamokoms besiruošiantiems pedagogams netrūksta kolegų paramos: daugiau nei 50 proc. mokytojų padeda bendradarbiai. Be to, rinkdami mokymo medžiagą, pedagogai itin dažnai išnaudoja šiuolaikinius resursus – paieškos varikliais internete naudojasi net 85 proc. mokytojų, trečdalis informacijos dairosi ir socialiniuose tinkluose.

5. 4 iš 5 mokytojų sako, kad nuotolinio mokymo patirtis pravers ateityje

Neįprastos mokymo sąlygos lemia, kad mokytojai atranda naujas edukacines priemones, kurios bus aktualios ir ateityje. Net 83 proc. apklaustų pedagogų karantino metu surinktą medžiagą ir įgytas žinias ketina panaudoti ir visiems sugrįžus į klases.

Pasak J. Cvilikienės, šiuo metu itin svarbu įtraukti ir išlaikyti moksleivius į sklandų ugdymo procesą.

„Norėdami tai pasiekti, privalome naudoti šiuolaikines priemones ir kurti patrauklų pamokų turinį. Šis metas parodė, kad visi esame kūrybiški ir bendruomeniški, kad galime padėti mokytojams ir tuo pačiu atverti naujus kelius švietimo ateičiai“, – teigia J. Cvilikienė.

Siekdamas prisidėti prie moksleivių ugdymo, „Swedbank“ Finansų institutas sausio 21 d. organizuoja didžiausią šalyje nuotolinę pamoką „Mokonomika“. Skirtingoms amžiaus grupėms pritaikytas pamokas ves 23 įvairių sričių ekspertų, kurie pasakos apie kūrybą, tvarumą, ekonomiką, mitines būtybes, pilietiškumą ir daugelį kitų temų.

„Mokonomikos“ pamoka prisideda prie UNICEF ir UNESCO rengiamos „Didžiausios pamokos pasaulyje“, kurios tikslas kurti inovatyvias švietimo priemones, įgyvendinant Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslus.

Šalies mokytojų apklausą apie nuotolinį mokymą „Swedbank“ užsakymu 2020 metų gruodį atliko tyrimų bendrovė „Norstat“. Tyrimo metu buvo apklausti 1 000 bendrojo ugdymo mokytojų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.