Atidirbęs tris mėnesius vilkiko vairuotojas liko su 0,25 euro kišenėje ir 25 tūkst. eurų skolų

0,25 euro. Tiek šiandien kišenėje turi ukrainietis vilkiko vairuotojas Mykola Skobelevas. Vyras pasakoja, kad po tris mėnesius trukusios kadencijos važinėjant su kroviniais po Europą jis iš darbdavio, įmonės „SEV Transport“, tegavo 150 eurų. Jam būdavo pervedama po 50 eurų kas mėnesį maistui. Tariantis dėl darbo užmokesčio vairuotojui žadėta sumokėti po 1,5 tūkst. eurų kas mėnesį.

Vilkikų vairuotojai skundžiasi darbdavių elgesiu.<br>Lrytas.lt fotomontažas
Vilkikų vairuotojai skundžiasi darbdavių elgesiu.<br>Lrytas.lt fotomontažas
Vilkikų vairuotojai darbdaviams iškėlė baudžiamąją bylą.<br>D.Umbraso nuotr.
Vilkikų vairuotojai darbdaviams iškėlė baudžiamąją bylą.<br>D.Umbraso nuotr.
O.Kučmarga.<br>T.Bauro nuotr.
O.Kučmarga.<br>T.Bauro nuotr.
S.Žentelis.<br>T.Bauro nuotr.
S.Žentelis.<br>T.Bauro nuotr.
O.Kučmarga ir M.Skobelevas.<br>T.Bauro nuotr.
O.Kučmarga ir M.Skobelevas.<br>T.Bauro nuotr.
M.Skobelevas.<br>T.Bauro nuotr.
M.Skobelevas.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

May 7, 2019, 9:39 AM, atnaujinta May 7, 2019, 1:57 PM

Vyras gegužės 3 d. parašė prašymą išeiti iš darbo. Tiesa, tąsyk sužinojo, kad jis jau kovo 8 d. atleistas iš pareigų. 

„Dabar ieškau kito darbo. Gerai, kad vaikinai padeda. Kai užsidirbsiu, jiems atsilyginsiu“, – nelinksmai kalbėjo vairuotojas.

Lyg to būtų negana, vyras sužinojo, kad darbdavys jam priskaičiavo 25 tūkst. eurų baudos už neva darbo režimo pažeidimus. Tiesa, baudai galioja 28 dienų senaties terminas, kuris jau suėjęs, todėl vyrui bent dėl to ramu.

Tačiau 1,5 tūkst. eurų baudą M.Skobelevas teigia darbdaviui jau sumokėjęs. Pasak vairuotojo, tokios sumos darbdavys pareikalavo jau pirmąjį darbo mėnesį. Esą tai – baudos už darbo režimo pažeidimus, už laiku nepristatytą krovinį ir panašiai.

„Sutikau sumokėti. Jei nebūčiau sutikęs, būčiau likęs apskritai be darbo. O iš kur tuomet gaučiau pinigų skolai sumokėti? Siūliausi, kad jau po pirmojo mėnesio išeisiu dirbti į statybas, kad grąžinčiau skolą. Jiems reikėjo, kad aš dirbčiau“, – pasakojo vairuotojas.

Vyras skundėsi ir darbdavio nuolatiniu spaudimu. „Nespėjai į navigaciją įsivesti adreso, o jau skambina ir klausia – kodėl stovi vietoje ir nevažiuoji? Kitą kartą pavedė navigacija, o mane apkaltino, kad tyčia važiavau tolesniu keliu, kad galėčiau pavogti degalų“, – kalbėjo M.Skobelevas.

Pasijungė Ukrainos ministerijos

Ukrainietis 0leksijus Kučmagra, dirbęs įmonėje „Avima“, už du mėnesius gavo vos 580 eurų. „Pervesdavo po 50 eurų, po 100 eurų, sykį pasisekė – gavau 150 eurų“, – pasakojo vyras.

Jis pasakojo, kad net ir kalnuotose vietovėse gruodžio mėnesį jam tekdavo važinėti nutrintomis padangomis, neveikiančiais stabdžiais. Įmonė į prašymus pasirūpinti automobilio technine būkle nekreipė dėmesio. „Laimei, viskas baigėsi laimingai. Tačiau kai man prireikė skubiai grįžti į Ukrainą, buvau paliktas tuščiomis Belgijoje, nors su darbdaviu sutarėme, kad jis atsiųs automobilį su vairuotoju. Tikėjausi, kad jis mane parveš namo“, – prisiminė O.Kučmarga.

Tačiau vyrui buvo pasakyta, kad iš Belgijos teks grįžti pačiam autobusu. „Vis dar vyliausi, kad mano vardu autobusų stoty bus užsakytas bilietas. Deja, ten sužinojau, kad autobuso į Kauną apskritai nėra“, – kalbėjo vairuotojas.

Turėdamas 30 eurų kišenėje jis neišgalėjo pats nusipirkti bilieto, nes vien kelionei iki Varšuvos reikėjo 180 eurų. O.Kučmargą iki Ukrainos pavėžėjo vairuotojas, kurį parūpino Ukrainos institucijos. Į šias, o taip pat ir į šalies ministerijas, kreipėsi vilkiko vairuotojo žmona.

Tai buvo dar ne visos staigmenos, Kaune laukusios ukrainiečio – vyras iš darbo buvo atleistas, nors, jo teigimu, jam taip ir nebuvo paaiškinta, kodėl taip nutiko.

Kelia baudžiamąją bylą

Profesinės sąjungos prieš porą savaičių kreipėsi į baudžiamosios teisės advokatą Saulių Žentelį, nes, pastarojo teigimu, Darbo ginčų komisija neturi galimybių turimais įrankiais spręsti susiklosčiusių situacijų. Mat kai kurių darbdavių elgsena patenka jau į baudžiamosios teisės ribas.

Advokatas kalba apie akivaizdų savivaldžiavimą. S.Žentelio teigimu, yra atvejų, kai vilkikų vairuotojai priverčiami 70 dienų prabūti automobilyje, o už tai jiems pasiūlomi keli šimtai eurų su sąlyga, kad pasirašys po pakištais dokumentais.

Kaltina profesines sąjungas

„Profesinės sąjungos jiems moka pinigus, todėl vairuotojai taip ir kalba“, – sakė vienos iš vairuotojų kaltinimų sulaukusių įmonių „SEV Transport“ vadovas Valentinas Kolomijecas, taip pat į Lietuvą atvykęs iš Ukrainos. Jis kategoriškai nesutinka su vairuotojo tvirtinimu, esą jis jam temokėjęs po 50 eurų už maistą. Tačiau kiek mokėjęs, darbdavys patikslinti negalėjo.

„Ta suma buvo kur kas didesnė. Kiek tiksliai? Negaliu pasakyti, esu ne darbe, reikia buhalterių paklaust“, – kalbėjo V.Kolomijecas. Jis sakė, kad užmokestis dar nepamokytam vairuotojui galėjo siekti apie 1 tūkst. eurų. „Kodėl tie vairuotojai nesikreipia į tam skirtas institucijas? Aš tikrai nesijaučiu kaltas“, – sakė „SEV Transport“ vadovas.

Anot V.Kolomijeco, tai, kuo jį kaltina pavaldinys, yra visiškas melas.

Priminsime, kad prieš savaitę lrytas.lt rašė apie tai, jog vilkiko vairuotojas Oleksandras Oleiinykas pasiskundė, jog darbdavys ne tik kad nesumokėjo atlyginimo, bet dar ir sumušė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Lietuva tiesiogiai“: iš kur paimti pinigų gynybai?