Nuo pirmadienio poilsiautojai Palangoje gali naudotis pigesnėmis Klaipėdos įmonės „Švyturio taksi” paslaugomis.
Pirmadienį kurorto savivaldybėje buvo įregistruotas šios įmonės filialas Palangoje ir išduota 10 leidimų taksi automobiliais vežti keleivius kurorto savivaldybės teritorijoje.
Taksistai prašė mero užtarimo
Nors ir lauktas, toks kurorto valdžios sprendimas papiktino palangiškius taksi vairuotojus.
„Valdžia negina savo gyventojų interesų. Vasarą mums keleivių dar labiau sumažės. Vadinasi, sumažės ir mūsų uždarbis.
Nežinia, ar iki žiemos palangiškiai išsilaikys šiame versle. O tuomet jie visi patrauks į savivaldybę socialinių pašalpų”, – niūrią ateitį miesto vadovams piešė Palangos taksistai.
Klaipėdiečių planai vasarą pradėti dirbti Palangoje kurorto taksistus pradėjo gąsdinti dar pavasarį. Taksi vairuotojai kreipėsi į Palangos merą Šarūną Vaitkų prašydami juos apginti nuo kito miesto įmonės.
Buvo prisimintas praėjusių metų pabaigoje susisiekimo ministro pasirašytas įsakymas, kuris savivaldybėms numatė teisę įvesti kvotą mieste išduodamiems leidimams teikti taksi paslaugas.
Nustatyti kvotos nepavyko
Tuo metu, kai Palangos taksistai iškėlė šią problemą, kurorte buvo išduoti 48 leidimai taksi automobiliams.
Kad Palangoje neatsirastų kito miesto įmonės mašinų, savivaldybė parengė tarybos sprendimo projektą, pagal kurį numatyta 50 taksi automobilių leidimų kvota Palangos mieste.
Kol parengtas projektas pasiekė tarybą, atsirado 52 legaliai Palangoje dirbantys taksistai. Kad iš kurio nors nereikėtų atimti leidimo, buvo siūloma taksi automobilių kvotą padidinti iki 55.
Vėliau siūloma kvota didėjo iki 60 ir net 70 leidimų. Tačiau Tarybos nariai suabejojo, ar verta taksistų versle riboti konkurenciją: juk kuo ji didesnė, tuo pigesnę paslaugą gaus miesto gyventojai ir poilsiautojai.
Kaina didelė net užsieniečiams
Prašydami miesto valdžios neįsileisti Klaipėdos taksistų palangiškiai tvirtino, kad atsiradus daug taksi automobilių visiems Palangoje neužteks keleivių, todėl vietiniams teks bankrutuoti.
Tačiau tikroji Palangos taksistų baimės priežastis – mažesnė klaipėdiečių paslaugų kaina.
Palangiškiai už vieną kilometrą be įsėdimo mokesčio iš keleivių prašo po 3,5–4,5 lito.
Atstumai kurorte yra nedideli. Kartais klientai prašo vežti vos 2–3 kilometrus. Už tokią trumpą kelionę neretai taksistai paprašo mokėti pagal jų pačių sugalvotą įkainį. Tuomet kilometro tarifas pakyla net iki 5 ar 6 litų.
Tokios taksi kainos tapo neįkandamos netgi užsienio turistams, jie stebėdavosi, kad nuvažiuoti kilometrą Palangoje kainuoja eurą ir daugiau.
Plėšikauja prie oro uosto
Plėšikaujančiais Palangos taksistais Tarptautinio Palangos oro uosto administracijai piktinosi ir į kurortą atskrendantys orlaivių keleiviai.
Už kelionę į Klaipėdą iš jų buvo prašoma po 100 litų, o į Palangos centrą, iki kurio yra 6 kilometrai, – 30 litų.
Kito pasirinkimo lėktuvų keleiviams nebūdavo, nes orlaivių reisai nebuvo suderinti su maršrutinių autobusų grafiku.
Tik prieš metus įsikišus savivaldybei į Palangą važiuojantys maršrutiniai autobusai atvyksta nusileidus lėktuvams.
Klaipėdiečiai veža pigiau
„Švyturio taksi” direktorius Alvydas Lingevičius teigė, kad klaipėdiečiai vasarą už nuvažiuotą kilometrą ketina imti po 3 litus. Pasibaigus sezonui kilometro tarifas sumažėtų iki 2 litų.
Užmiestyje kelionė šios įmonės taksi kainuoja 1,47 lito už kilometrą.
„Norėdami nuvažiuoti į uostamiestį palangiškiai ar poilsiautojai kviečiasi taksi iš Klaipėdos, nes jiems ši kelionė atsieina vos 40 litų”, – teigė A. Lingevičius.
Įmonės vadovas sakė, kad Palangoje klaipėdiečiai būtų pradėję dirbti ir anksčiau, tačiau kol taryboje buvo sprendžiamas kvotos klausimas, įmonei leidimai nebuvo išduodami.
Mažinti paslaugos kainos negali?
Romualdas Urbonas
Palangos taksistas
„Per vasarą mums reikia užsidirbti tiek, kad savo automobilį galėtume išlaikyti kitu metų laiku, kai patiriame nuostolių.
Kiekvienas Palangos taksistas yra nusistatęs savo tarifą. Aš imu po 3 litus už kilometrą. Tačiau jei klaipėdiečiai žiemą vežios už du litus, klientus prarasime.
„Švyturio taksi” gali mažinti kainas, nes užsidirba Klaipėdoje, kurioje trūksta taksistų. Mes mažinti kainų negalime, nes dėl to daugiau keleivių neatsiras. Gera diena, jei tenka vežti 10 klientų.
Manau, tokiame mieste kaip Palanga kilometro tarifas turi siekti vieno litro degalų kainą.”