Nors alui Kinijoje kol kas sunku konkuruoti su tradiciniu alkoholiniu gėrimu ryžių degtine, jis sparčiai skinasi kelią rinkoje ir yra vis labiau mėgiamas kinų. Šios šalies vartotojai daugiausiai išgeria vietinio, Čing Dao mieste gaminamo alaus, kurio galima įsigyti ir mūsų šalies parduotuvėse. Tačiau vis daugiau kinų leidžia sau mėgautis ir kur kas brangesniu importuotu alumi. Į Kiniją „Švyturio“ alus keliauja nuo 2010-ųjų. Čia už butelį kinai moka po 50 juanių, t.y. apie 11 litų.
Bendrovės „Švyturio-Utenos alus“ generalinis direktorius Rolandas Viršilas vylėsi, jog po šio kinų vizito pavyks užmegzti dar glaudesnį ryšį su Šandongo provincija, kuri gyventojų skaičiumi 25 kartus didesnė už Lietuvą. Išsikovoti tvirtas pozicijas šios provincijos rinkoje būtų didelis laimėjimas, nes bendradarbiauti su sparčiai ekonomiškai stiprėjančia Kinija trokšta ne vienas garsus alaus gamintojas pasaulyje.
Kinams padarė įspūdį ne tik kokybiškas ir gardus lietuviškas alus, bet ir moderni laboratorija, naujausios technologijos. „Paragavę šio puikaus alaus turėsime stiprių įspūdžių“, - juokavo puikiai nusiteikę svečiai.
„Turime didžiulę rinką ir daug vartotojų. Neabejojame, kad lietuviškas alus būtų labai mėgiamas ir gausiai vartojamas mūsų provincijoje“, - sakė Kinijos Šandongo provincijos Ekonomikos ir informacijos komisijos viceprezidentas Yang Shaojun.
Tikimasi, kad nuo kitų metų į šią provinciją iš Klaipėdos uosto, per Roterdamo ir Čing Dao uostus kas mėnesį bus gabenama po vieną konteinerį – 12 tūkst. litrų tradicinės kolekcijos – „Ekstra“, „Balto“, „Baltijos“ ir kai kurių naujų rūšių alaus.
Per praėjusius metus bendrovė „Švyturys-Utenos alus“ užsienyje pardavė alaus už 25 mln. litų. Tai beveik trečdaliu daugiau nei užpernai.