Dokumente nurodyti ne tik bendrieji finansinių paslaugų reklamos reikalavimai, bet ir specialieji investicinių paslaugų ir produktų, indėlių, draudimo, kredito sutarčių reklamos reikalavimai.
Lietuvos banko Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius Vilius Šapoka tikisi, jog Finansinių paslaugų reklamos gairės padės rinkos dalyviams gerinti tokių paslaugų reklamos kokybę bei ugdyti vartotojų pasitikėjimą finansų rinka ir jos dalyviais, neleis vartotojams sukelti nepagrįstų lūkesčių ar net jų apgaudinėti.
„Dokumente aptariami tinkamos bei netinkamos finansinių paslaugų reklamos atvejai, pastebėti vykdant priežiūros funkcijas, pateikiama geros praktikos pavyzdžių, taip pat ir kitų šalių“, - sakė jis.
V. Šapokos teigimu, nuo šių metų pradžios Lietuvos bankui perėmus visos finansų rinkos priežiūros funkcijas ir atlikus vartojimo kreditų rinkos tyrimą, tapo akivaizdu, kad būtina išsamiau paaiškinti Vartojimo kredito įstatyme nustatytus reikalavimus, taikomus vartojimo kredito sutarties reklamos turiniui ir formai, nes esama agresyvios, nepakankami informatyvios reklamos. Jis pažymi, jog tai aktualu ir kitose finansų paslaugų srityse, todėl parengtos Finansinių paslaugų reklamos gairės, kurios įsigalios nuo šių metų lapkričio 1 d.
Dokumente išdėstyti reikalavimai bus taikomi visai finansinių paslaugų reklamai, įskaitant materialius reklamos objektus (lankstinukus, brošiūras, laiškus klientams ir kitokius reguliariai atnaujinamus bei pateikiamus leidinius), vaizdinę reklamą (plakatus, afišas, reklaminius stendus, iškabas), per radiją, televiziją platinamą bei interaktyviąją reklamą (platinamą internetu ar pasitelkiant interaktyviąsias balso pranešimų sistemas).
Reklama telefonu, faksu, elektroniniu paštu ir panašiomis priemonėmis gali būti teikiama tik vartotojo sutikimu ar jo prašymu, išskyrus įstatymuose nustatytas išimtis.
Už finansų rinkas reguliuojančiuose teisės aktuose nustatytų reklamos reikalavimų pažeidimą Lietuvos bankas gali taikyti poveikio priemones.