Protingi nesnaudžia – jaunuolių verslas pritraukė užsienio investicijas

Devynios jaunų verslininkų komandos iš Lietuvos, Italijos ir Kaliningrado srities padedamos verslo skatinimo programos „StartupHighway“ sukūrė verslus, išbaigė savo produktus ir jau numatė ateities planus.

Sėkmingu projekto finalu džiaugėsi „StartupHighway“ komunikacijos vadovė A. Adomaitytė.<br>D. Umbrasas
Sėkmingu projekto finalu džiaugėsi „StartupHighway“ komunikacijos vadovė A. Adomaitytė.<br>D. Umbrasas
Daugiau nuotraukų (1)

Šarūnas Meškys

Sep 19, 2012, 6:22 PM, atnaujinta Mar 16, 2018, 4:44 PM

„Verslo plėtrai nuo idėjos iki pirmojo pardavimo ar pelno trys mėnesiai gali pasirodyti labai trumpas laikotarpis. Tačiau šiuometinėje programoje plėtojome tikrai įdomius, gerai apgalvotus ir perspektyvius verslus, kuriuos kūrė stiprios komandos“, - sakė verslo skatinimo programos vadovas Rokas Tamošiūnas. Anot jo, programoje dalyvavęs jaunimas dirbo padedamas daugiau nei šimto patyrusių verslininkų iš viso pasaulio.

„Potencialiems investuotojams svarbu ne tik gera verslo idėja, kompetentinga ir profesionali įmonę valdysianti komanda, bet ir realistiškas savo lūkesčių vertinimas. Šiandien drąsiai galime sakyti, kad tuo pasižymi kiekviena šiuometinę programą baigusi jaunų verslininkų komanda“ , - teigia R. Tamošiūnas.

Kaip teigė R. Tamošiūnas, projektą finansavo privatūs investuotojai - 7 verslo angelai. 5 iš jų - lietuviai, lietuvių kilmės amerikietis ir vieno iš „Skype“ įkūrėjų Toivo Annuso.

„Projektas orientuotas į informacinių technologijų, internetinės, skaitmeninės komunikacijos verslą. Šis verslas nereikalauja didelių pirminių investicijų, tad sugeneruota idėja gali greitai startuoti“, - sakė vadovas.

 Vardindamas skaitmeninių technologijų verslo pranašumus, R. Tamošiūnas akcentavo, jog šį verslą lengva internacionalizuoti, išauginti nuo nuo kelių vartotojų iki 100 tūkst., nesunaudojant didelių kaštų.

„Projekte dalyvaujantys jaunieji verslininkai susiduria su tomis pačiomis rizikomis, tačiau jų skaičius ženkliai sumažėja“, - kalbėjo R. Tamošiūnas. Anot jo, projektas tikslas, tapti partneriu tarp verslininkų ir investuotojų, kuris padeda išvengti verslo rizikos, kuomet trūksta finansinės paramos. Iš visų projekte dalyvavusių komandų, sėkmė aplankė tik lietuvius.

Vienas plėtojamų produktų - tvbackstage.com. Tai „antrojo ekrano“ koncepcija paremtas sprendimas, planšetinių kompiuterių savininkams (kol kas tik „iPad“) tiesiogiai teikiantis naujienas ir gandus apie žmones, kurie tuo metu rodomi TV ekrane. Sprendimo kūrėjai artimiausiu metu planuoja įžengti į Jungtinės Karalystės rinką.

Antroji komanda „ResponSell“ kuria verslo pasiūlymų kūrimo ir valdymo įrankį, skirtą kūrybinių industrijų darbuotojams. Šis įrankis palengvina ir pagreitina verslo pasiūlymų ruošimo procesą.

Kūrybinėse industrijose dirbantys specialistai naudodamiesi „ResponSell“ galės sutaupyti laiko, pinigų ir paprasčiau kurti verslo pasiūlymus.

Trečias vystomas sprendimas withEvent.com yra išmaniųjų telefonų programėlė. Įvairių renginių, festivalių ar konferencijų organizatoriams suteikianti galimybę įtraukti, orientuoti ir sklandžiau informuoti renginių lankytojus.

Ketvirtasis vystomas projektas vadinasi KurGyvenu.lt. Tai internetinis portalas, lankytojams teikiantis objektyvią ir susistemintą informaciją apie nekilnojamą turtą bet kurioje Lietuvos vietoje.

Suvedę norimą adresą, vartotojai gali sužinoti būsto šildymo kainą, oro taršos duomenis, nusikalstamumo statistiką, atstumus iki pramonės įmonių, lankytinų vietų, mokymosi įstaigų, miesto centro ir t.t. Informaciją apie vietovę galima palyginti regioniniu ir nacionaliniu mastu.

KurGyvenu.lt nekilnojamo turto savininkams, pardavėjams, pirkėjams, nuomininkams, brokeriams, nuomotojams, valdytojams padeda lengviau priimti sprendimus dėl būsto įsigijimo, pardavimo ar nuomos.

Penktoji komanda vadinasi „eGlesum Leads“. Tai kompanija statybų verslo įmonėms užtikrinanti tikslų ir efektyvų klientų pritraukimo būdą internetu, kuris parodo įmonėms, kiek lėšų yra išleidžiama vienam klientui. „eGlesum Leads“ sėkmingai vykdo veiklą Lietuvoje, šiuo metu plečiasi į Latviją, Estiją, ir Suomiją.

Šeštasis programoje vystomas sprendimas dragdis.com yra internetinė aplikacija, kuri padeda rinkti bei tvarkyti paveiksliukus ir vaizdo medžiagą iš bet kurios interneto svetainės.

Aplikacija leidžia paprastai dalintis norima medžiaga su draugais bei kartu vienoje vietoje rinkti reikalingą medžiagą bendriems projektams.

Šiemet „StartupHighway“ programa sulaukė beveik 300 paraiškų. Programos tikslas - intensyviai išvystyti verslą nuo idėjos iki pirmųjų pajamų ir pasiūlyti tolimesnės plėtros pagalbą.

Programa investuoja į jaunas įmones iki 50 tūkst. Lt, o už tai prašoma iki 10 proc. akcijų steigiamuose projektuose. Prisiminus praeitų metų rezultatus, verslo akseleratorius išvystė 4 naujus verslus, iš kurių trys komandos jau sulaukė investicijų, paskutinioji komanda toliau dirba, vystydama verslą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.