Už nepagrįstas sąskaitas - 15 tūkst. litų bauda

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba už nesąžiningą komercinę veiklą VšĮ ,,Teleradijo kompanija Hansa“ skyrė 15 tūkst. 500 litų baudą.

Daugiau nuotraukų (1)

ELTA ir lrytas.lt inf.

Sep 24, 2012, 1:40 PM, atnaujinta Mar 16, 2018, 3:04 PM

Vartotojai Tarnybai pateiktuose prašymuose nurodė, jog VšĮ ,,Teleradijo kompanija Hansa“ jiems siunčia nepagrįstas sąskaitas, kuriomis raginama susimokėti už laidinio radijo paslaugas, dėl kurių teikimo jie nebuvo sudarę sutarčių ir šiomis paslaugomis nesinaudojo.

Vartotojai skundėsi, kad neapmokėjusius sąskaitų asmenis VšĮ ,,Teleradijo kompanija Hansa“ įspėja, kad pateiks ieškininius pareiškimus skolų išieškojimo agentūrai ir priskaičiuos delspinigius bei įsiskolinimo išieškojimo išlaidas. Dalis besikreipusių į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą vartotojų teigė, kad ilgą laiką apskritai nežinojo, jog apmoka už laidinio radijo paslaugas, nes administruojančių gyvenamuosius namus bendrovių kas mėnesį siunčiamuose mokestiniuose pranešimuose mokestis už laidinį radiją neišskirtas, o įtraukiamas į namo administravimo išlaidas arba į kitas paslaugas. Kai kurie vartotojai pažymėjo, kad net sumokėjus įmonės nustatytą 15 litų mokestį už laidinio radijo ryšio nutraukimą ir toliau gauna sąskaitas už šias paslaugas.

Ištyrusi bylos aplinkybes, pateiktus rašytinius įrodymus, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba konstatavo, jog VšĮ ,,Teleradijo kompanija Hansa“ pažeidė net kelias Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostatas. Vartotojams nebuvo suteikta esminė informacija, jog jie moka už VšĮ ,,Teleradijo kompanija Hansa“ teikiamas paslaugas, nes šis mokestis, sumokamas namus administruojančiai bendrovei, buvo traktuojamas kaip įeinantis į bendrąsias paslaugas, o ne išskirtas atskirai. Tokiu būdu vartotojai galėjo pagrįstai manyti, jog mokestis yra privalomas, nors iš tiesų buvo galima laidinio radijo paslaugų atisakyti ir nepatirti jokių išlaidų, išskyrus paslaugos nutraukimo mokestį. Be to, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba atkreipė dėmesį, kad bendrovė neturėjo sudariusi sutarčių su konkrečiais vartotojais, nebuvo aptarusi paslaugos tiekimo ir nutraukimo sąlygų, taip pat mokesčio už paslaugos atjungimą, todėl bendrovės veikla neatitinka Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme įtvirtinto profesinio atidumo, kaip protingumo standarto, atsižvelgiant į sąžiningą praktiką rinkoje, reikalavimų ir iškreipė arba galėjo iškreipti vidutinio vartotojo ekonominį elgesį.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba pažymėjo, jog vartotojai, gaudami VšĮ ,,Teleradijo kompanijo Hansa“ pranešimus - įspėjimus, kuriuose buvo nurodoma apmokėti įsiskolinimus už laidinio radijo paslaugas arba bus kreiptasi į skolų išieškojimo bendroves bei informuojant apie kitas galimas išlaidas (delspinigiai, įsiskolinimo išieškojimo išlaidos) galėjo dėl pernelyg didelės jiems daromos įtakos sumokėti nurodytus įsiskolinimus, nors minėtomis paslaugomis ir nesinaudojo arba neturėjo galimybės naudotis. Tokie VšĮ ,,Teleradijo kompanija Hansa“ veiksmai laikytini agresyvia veikla.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.