Konkurencijos tarnyba vartotojams kasmet „sutaupo“ po 150 mln. Lt

Konkurencijos taryba teigia skiriamus išteklius atperkanti keliasdešimt kartų, o tarybos sukuriamą naudą kasmet vertinanti apie 150 mln. litų. Jau atliktų darbų sąraše - prielaidos atsirasti trečiam didžiajam mobiliojo ryšio operatoriui, apriboti automobilių servisų viršpelniai ir sumažintos ortopedinių produktų kainos.

Daugiau nuotraukų (1)

ELTA ir lrytas.lt inf.

2012-09-25 14:59, atnaujinta 2018-03-16 14:34

Pasak Konkurencijos tarybos pirmininko Šarūno Keserausko, įstatymiškai taryba yra niekam nepavaldi, ilgą reformų kelią nuo pradinio Kainų komiteto nuėjusi institucija. „Pagrindinis mūsų tikslas - duoti naudą žmonėms, ekonomiškai tariant, vartotojams, sukuriant rinką, kuri duoda vartotojams platesnį pasirinkimą, geresnę kokybę, mažesnes kainas dėl didesnės, veiksmingesnės konkurencijos“, - teigė tarybos pirmininkas jubiliejaus proga antradienį surengtoje spaudos konferencijoje.

Priešingai paplitusiam neteisingam požiūriui, tarybos veikla - tikrai ne kainų kontrolė, kuria užsiima giminingi, specialūs reguliuotojai, žiūrintys į rinką iš kitos pusės, pavyzdžiui, Ryšių reguliavimo tarnyba, Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija. „Jei reikėtų apibūdinti mūsų tarybos darbo specifiką vienu žodžiu, išsiskirtų - karteliai. Todėl, kad jie daro didžiausią žalą vartotojams“, - teigė Š. Keserauskas.

Konkurencijos tarybos narys Elonas Šatas pristatė svarbiausius dviejų dešimtmečių bei didžiausią naudą vartotojams davusius tyrimus, tarp kurių - 1998 m. mobiliojo ryšio rinkos tyrimas, leidęs į Lietuvą ateiti trečiam didžiajam mobiliojo ryšio operatoriui TELE2, 2009 m. automobilių techninės priežiūros paslaugų byla, kuri suteikė naujų automobilių pirkėjams automobilių serviso pasirinkimo teisę tvarkant automobilį nelicencijuotame servise nepažeisti gamintojo garantijos. Geriausiai kartelinių susitarimų žalą atskleidė ortopedinių detalių, kaip protezai ir įtvarai gamintojų bendradarbiavimo nutraukimas, leidęs šių gaminių kainas vartotojams sumažinti nuo keliolikos iki keliasdešimt procentų.

Dėl šiuo metu vykdomų tyrimų svarbos jie nedetalizuoti, vis dėlto užsiminta apie pirminių maisto prekių, kaip duona ir pienas kainų tyrimą, bei nuolatos kreipiamą dėmesį į naftos produktų kainas.

Paklaustas apie iškylančias problemas, tarybos pirmininkas pabrėžė, kad tarnybai ypač trūksta didelės patirties specialistų su tinkamu išsilavinimu, kurie leistų visiškai sukomplektuoti tarybą. Žvelgdamas į ateitį, pirmininkas užtikrino, kad nei finansiniai, nei struktūriniai apribojimai nesutrukdys vykdyti pasirinktos misijos - dėl efektyvios konkurencijos suteikti vartotojams kuo didesnę naudą, kuri, ligšioliniais duomenimis, siekia vidutiniškai po 150 mln. per metus.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.