Uosto direkcija: baltarusiškų trąšų mažėja ne dėl „meškiukų“ istorijos

Klaipėdos uoste krova ir toliau auga. Rugsėjį perkrauta beveik procentu daugiau krovinių nei pernai per tą patį laikotarpį – iš viso 3 mln. 850 tūkst. tonų. Lyginant su 2011-ųjų rugsėju, šiemet daugiausiai – dešimtadaliu augo naftos produktų krova. Konteinerių apyvarta didėjo 4,4 proc., ro-ro krovinių – 3,8 proc. Tačiau mažėjo trąšų krova. Jų perkrauta lygiai trečdaliu mažiau nei pernai rugsėjį. „Tai galėtų būti grėsminga, jeigu šį kiekį trąšų būtų perėmę konkurentai, tačiau taip neatsitiko. Mažėjančią krovą lėmė sumažėjusi trąšų realizacija. Taigi prastesni rodikliai nėra ženklas, kad praradome krovinius. Trąšų eksportuotojai žada, kad iki metų pabaigos atsilikimą sumažins, nors tie pažadai tik žodiniai“, - sakė Uosto direkcijos Rinkodaros ir administracijos direktorius Artūras Drungilas.

Klaipėdos uostas pamažu vejasi rekordinių praėjusių metų krovos rodiklius.<br>E. Petkutė
Klaipėdos uostas pamažu vejasi rekordinių praėjusių metų krovos rodiklius.<br>E. Petkutė
Daugiau nuotraukų (1)

Eglė Petkutė

Oct 5, 2012, 4:22 PM, atnaujinta Mar 16, 2018, 8:05 AM

A. Drungilo teigimu, prastesniems rezultatams vadinamoji „meškiukų“ istorija įtakos neturėjo. Kompanijos, kraunančios baltarusiškas trąšas, esą tvirtina, jog planai krauti mažiau patvirtinti dar prieš incidentą, kai liepos 4-ąją iš Lietuvos į Baltarusiją nedideliu lėktuvu įskridę švedų aktyvistai išmėtė tūkstantį meškiukų šalies teritorijoje. Aktyvistai teigė taip norėję atkreipti dėmesį į žodžio laisvės ribojimus Baltarusijoje.

Grūdai keliauja ir per Latviją

Spalį taip pat patvirtintos mažesnės baltarusiškų trąšų krovos, o tuo pačiu ir eksporto apimtys. Rugsėjį uosto krovos rodiklius į viršų privertė šoktelti rekordinis grūdų derlius. Nuo metų pradžios iki spalio iš viso perkrauta 800 tūkst. tonų grūdų. Tai 40 proc. daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį. Sojos rupinių perkrauta net 61 proc. daugiau. „Sandėliai pilni grūdų. „Begos“ naujajame terminale apie 100 tūkst. tonų laukia“, - teigė A. Drungilas.

Dalį šiųmečio grūdų derliaus pasigriebė ir Liepojos uostas. Tai lėmė ne tik lietuvių delsimas išgabenti susikaupusias atsargas, bet ir mūsų šalies apribojimai vežėjams – jie negali automobilių keliais vežti didesnių krovinių nei nustatyta, tokie suvaržymai negalioja kaimyninėje Latvijoje. Uosto direkcijos vadovai prognozuoja, jog likę metų mėnesiai bus geresni. Didžioji dalis grūdų krovinio bus perkrauta būtent spalį.

Įveikti atsilikimo nepavyksta

Nors grūdų krova ir viršijo visus lūkesčius, kol kas Klaipėdos uostui nepavyksta įveikti atsilikimo, nuo metų pradžios jis siekia 5,5 proc. arba pusantro milijono tonų. Pasivyti itin sėkmingų praėjusių metų rezultatų greičiausiai nebepavyks ir per likusius tris mėnesius.

Pasak Uosto direkcijos vadovo Eugenijaus Gentvilo, taip yra dėl visiškai objektyvių priežasčių – šiemet dėl remonto pusantro mėnesio buvo sustabdyta naftos perdirbimo bendrovės „Orlen Lietuva“ veikla.

Tačiau Uosto direkciją optimistiškai nuteikė ką tik pasibaigęs kruizinės laivybos sezonas. Per keturis jo mėnesius Klaipėdą aplankė daugiau kaip 26 tūkst. turistų. Tai ketvirtadaliu daugiau nei pernai. Jau akivaizdu, kad bus pakartotas pernai pasiektas visų laikų keleivių skaičiaus rekordas. Per 2011 metus į Klaipėdą atplaukė per 300 tūkst. žmonių.

2011-ieji uostui buvo rekordiniai. Čia perkrauta daugiausiai per visą istoriją – apie 36,6 mln. tonų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.