Ant bangos – produktai iš gamtos

Kas geriau: iš lietuviškų augalų pagaminti kūno priežiūros produktai, ar iš tolimų kraštų atgabenti kremai, losjonai, praturtinti mums žinomų ir nelabai pažįstamų vaisių ekstraktais? Į šį klausimą vienareikšmio atsakymo neradome ir apsilankę ketvirtadienį Kaune prasidėjusioje jau dešimtojoje parodoje „Moters pasaulis“.

Parodos dalyviai moterims siūlo šimtus būdų, kaip puoselėti savo grožį.<br>P. Mantautas
Parodos dalyviai moterims siūlo šimtus būdų, kaip puoselėti savo grožį.<br>P. Mantautas
Daugiau nuotraukų (1)

Ingrida Žirlienė („Lietuvos rytas”)

2012-11-09 10:55, atnaujinta 2018-03-15 14:49

Mūsų močiutės turbūt nuo kėdės nuvirstų išgirdusios, kad jų anūkės jaunystės grožį siekia išsaugoti ant veido tepdamos kokosų ar alyvuogių aliejų. Močiutes nustebintų didelė įvežtinių produktų pasiūla, negirdėti įvairių natūralių ingredientų pavadinimai. Tačiau vienas svarbus vienijantis ingredientas visgi yra: ir lietuviškuose, ir užsienietiškuose kremuose stengiamasi naudoti kuo daugiau natūralių medžiagų. O jeigu dar etiketę galima papuošti užrašu „eko“, produktų paradavimo sėkmė garantuota.

100 procentų natūralumas

Pirmą kartą parodoje „Moters pasaulis“ dalyvaujanti Dalia Celiešiūtė nėra nei diplomuota biologė, nei gydytoja, tačiau ilgą laiką kovojusi su odos problemomis moteris po dvejų metų paieškų rado išeitį. Tiesa, paieškų geografija nusidriekė net iki Filipinų, tačiau pastangos buvo vertos to.

„Pagrindinis šių produktų ingredientas – šalto spaudimo kokosų aliejus. Jis laikomas vienu stipriausių antioksidantų“, - pasakojo parodos dalyvė.

Jos siūlomos veido, kūno, plaukų priežiūros bei sveikatinimo priemonės kvepia avokadais, dumbliais, mangais, kokosais. Užtepus ant rankos nedidelį gabalėlį kremo netrukus jis susigeria.

„Ieškojau, kad priemonės būtų be parabenų, naftos produktų, norėjosi, kad viskas būtų 100 procentų natūralu“, - aiškino D. Celiešiūtė.

Svarbu, kur ir kaip auginama

Ji įsitikinusi, kad ne visiems lietuviams tinka tik mūsų šalyje užauginti produktai. Moteris ragina nepamiršti vadovautis ir ilgamete patirtimi, kurią sukaupė Rytų tautos. „Kokoso aliejus jau 4 tūkstančius metų yra žinomas kaip sveikatinimo šaltinis. Jis yra labai vertingas, stiprina imuninę sistemą, kuria lietuviai tikrai negali pasigirti. 50 procentų kokoso aliejaus sudaro lauro rūgštis, kuri randama ir motinos piene“, - pasakojo parodos dalyvė.

Lietuvoje galima rasti nemažai kūno priežiūros produktų iš kokoso aliejaus, tačiau dažnai jis būna termiškai apdorotas, todėl jau praradęs dalį savo vertingųjų savybių. „Aš siūlau produktus, kuriuose panaudoti aliejai, spausti šaltu būdu. Kokosai užauginti sertifikuotuose ekologiškuose ūkiuose Filipinuose, ten pat spausti ir išpilstyti“, - pabrėžė D. Celiešiūtė.

Ji pastebi, kad šiuolaikinės moterys domisi tuo, ką valgo, ar ką tepa ant veido. Ne viena jau seniai suprato, kad cheminiai ingredientai labiau kenkia žmogaus organizmui nei jam padeda.

Ekologiškas – nebūtinai brangus

Tam pritaria ir „Biok laboratorija“, kuri nuolat pabrėžia naudojanti natūralias žaliavas. Tiesa, Lietuvoje gaminamų kūno priežiūros produktų parodoje teko su žiburiu paieškoti. Ar konkurencinės sąlygos per daug nuožmios, kad lietuviai nesiima užkariauti dalies rinkos? Greičiausiai – taip.

„Mes stengiamės kremus ir kitas priemones pritaikyti būtent lietuviško tipo odai. Veido kremus, skirtus žiemai, gaminame riebesnius. Į jų sudėtį patenka ir šaltalankiai, kurie skatina odos gijimą. Nesiginčysiu – alyvuogių aliejus taip pat veiksmingas, tačiau jis neauga Lietuvoje taip gausiai, kaip, tarkim, kviečiai“, - pasakojo „Biok laboratorijos“ prekybos atstovė Kristina Čiukinaitė.

Viename iš įmonės sukurtų prekinių ženklų naudojami tik lietuviški ingredientai. Dalis produktų – ekologiški.

Išgirdę šį žodį paprastai pirkėjai įtaria, kad prekė bus brangesnė. Ar visuomet taip yra? Kai kurių veido kremų kainos skiriasi vos keliais litais. „:Taip yra todėl, kad mes ne pirkome prekinio ženklo, o investavome į patį produktą – tai yra, pirkome sertifikuotas ekologiškas žaliavas, tačiau nesertifikavome paties produkto“, - paaiškino K. Čiukinaitė.

Produkto kaina dažnai priklauso ir nuo to, kiek gamintojas investuoja į jo reklamą, pakuotę, dizainą.

Bus ir madų šou

Paroda „Moters pasaulis“ organizuojama dešimtą kartą. Lietuvos sporto universiteto ir futbolo maniežuose galima susipažinti su 270 įmonių pristatomomis paslaugomis ir produktais, dalyvauti 60 parodos renginių, aplankyti tris temines ekspozicijas – „Grožis ir sveikata“, „Namų apyvokos reikmenys“, „Apranga ir aksesuarai“.

Parodoje pristatoma kosmetika, parfumerija, plaukų, grožio salonai, juvelyrika, bižuterija, trikotažo gaminiai, odos gaminiai, sveikatingumo produktai, higienos reikmenys, namų apyvokos reikmenys ir kt.

Kiekvieną parodos dieną parodoje dalyvaujančios įmonės ves seminarus bei pristatys įmonių naujienas. Trečiąją parodos dieną, šeštadienį, parodos lankytojai turės progą stebėti įspūdingus mados pasirodymus. Parodos scenoje bus pristatomi dizainerių darbai ir kolekcijos. Scenoje bus galima išvysti dizainerių Kęstučio Lekecko, Indrės Koženiauskienės, Natalijos Šakelienės, Justinos Pociūtės, Birutės Koženiauskienės, Aistės Butkevičiūtės-Normantienės, Giedrės Kaminskaitės, Olesios Les kolekcijas. Vyks vestuvinių suknelių kolekcijų pristatymas bei įmonės „Skinija“ rudens/žiemos kolekcijos pristatymas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.