Anot lenkų žiniasklaidos, „Zubrowka”, „Sobieski” ir kiti populiariausi lenkiški degtinės prekių ženklai gali tapti Rusijos milijardieriaus Rustamo Tariko nuosavybe.
Skelbiama, kad alkoholio gamybos kompanijos „Russian Standard” savininkas penkiasdešimtmetis R. Tarikas Varšuvoje derasi dėl CEDC bei „Belvedere” kompanijų perpirkimo.
Šios dvi įmonės, Lenkijos degtinės rinkoje užimančios atitinkamai antrąją ir trečiąją vietas, turi rimtų finansinių bėdų. Todėl atpigusias jas ėmė masiškai supirkinėti R. Tarikas.
Spėjama, jog „Belvedere” įmonę rusas panoro įsigyti dėl to, kad siekia įeiti į JAV rinką. Mat šios kompanijos gaminama degtinė „Sobieski”, reklamuojama garsaus aktoriaus Bruce’o Williso, ten yra tapusi itin populiari.
Beje, su „Belvedere” susijusi Lenkijos kompanija „Sobieski” valdo 68 procentus „Vilniaus degtinės” akcijų.
Bendrovę CEDC R. Tarikas nori perimti dėl to, kad ji valdo nemažą Rusijos rinkos dalį.
Maskvos verslo konsultacijų firmos „Renaissance Capitale” analitikė Uljana Lenvalskaja teigia, jog galimybė pigiai perimti CEDC akcijas R. Tarikui, svajojančiam pirmauti Rusijoje, nukrito kaip dangaus dovana.
„Russian Standard” kol kas valdo tik 2 procentus Rusijos degtinės rinkos, o Varšuvos CEDC dar visai neseniai ten buvo lyderė, atsirėžusi daugiau kaip dešimtadalį rinkos.
CEDC įkūrė buvęs JAV golfo sportininkas Wiliamas Karey, prieš 20 metų Lenkijoje perpirkęs keliolika didmeninių alkoholio prekybos bazių. Netrukus amerikietis nutarė imtis gamybos ir už bankų paskolas pradėjo brangiai supirkinėti vietos įmones.
Per vienus metus tapęs didžiausiu degtinės gamintoju Lenkijoje W. Karey nusprendė užvaldyti Rusijos rinką ir įsigijo ten dvi dideles bendroves.
Bet netrukus amerikietis Rusijoje susidūrė su nešvaria konkurencija: jo nupirktų gamyklų veikla strigo, nes valdžia po keletą mėnesių neišduodavo banderolių.
Padėtį pablogino ir prasidėjusi pasaulinė ekonomikos krizė. Tad bankams prasiskolinusios CEDC akcijų vertė smarkiai nukrito. Manoma, kad apie penktadalį jų jau supirkęs R. Tarikas netrukus gali perimti šios bendrovės kontrolę. „Belvedere” bėdos taip pat atsirado dėl pernelyg staigios plėtros ir paskolų bankams.
Kita vertus, patys lenkai vis rečiau renkasi degtinę. Prognozuojama, kad kitąmet degtinės jie nupirks vienu procentu mažiau nei šįmet, o užtat penktadaliu padidės viskio, šeštadaliu romo ir vyno pardavimas.
Lenkijos rinkoje užsieninė degtinė sudaro tik apie penkis procentus. Iš viso šioje šalyje net 1200 rūšių degtinę gamina 136 įmonės.