Bendrovės akcijų paketą Kauno valdžia mėgins parduoti, tačiau prieš tai atims pagrindinį ir vienintelį jos verslą – automobilių saugojimą.
Kauno savivaldybė įmonei buvo išnuomojusi šešis automobilių stovėjimo aikšteles, tačiau nuo kitų metų pradžios sutartis nutraukiama. Įmonė kaipmat taps bevertė.
Kalbama, kad įtakingų Kauno veikėjų tikslas – panaikinti aikšteles, o laisvi sklypai patraukliose vietose bus parduoti.
Sukilo mašinų savininkai
Kauno taryba visas aikšteles pavertė oranžine zona, kurioje mokesčius už automobilių stovėjimą, kaip ir Kauno gatvėse, rinks savivaldybės įmonė „Automobilių stovėjimo aikštelės”.
Miesto taryba net šiek tiek sumažino paslaugos tarifus, tačiau transporto priemonių savininkai neteko svarbiausio privalumo – niekas nekompensuos nuostolių dėl pavogtos ar apgadintos mašinos.
Permainomis nepatenkinti vairuotojai sukilo ir jau surinko apie 300 parašų, kad liktų galioti senoji tvarka.
Papildys bedarbių gretas
„Kauno aikštelių” direktorius Vytautas Ziutelis neslepia, kad tiek jis pats, tiek 40 pavaldinių netrukus taps bedarbiais. Reikės nemažai pinigų įstatymų numatytoms kompensacijoms.
Automobilių apsaugai teko išskirtinis dėmesys: aikštelėse nuolat budėjo ginkluoti apsaugininkai, teritorijas juosia tvoros, įrengta signalizacija, sudarytos sutartys su saugos tarnybomis.
„Klientai moka už ramybę, kad automobiliams nieko neatsitiks, o jeigu atsitiks – bus atlyginta”, – pasakojo V. Ziutelis.
Šiuo metu aikštelėse užimta apie 70 procentų vietų, o pelningai dirbanti įmonė kasmet į savivaldybės biudžetą sumoka apie 0,5 mln. litų žemės sklypų nuomos mokesčių.
Stebina keistos įžvalgos
Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras tvirtino, kad taip bus sprendžiamos automobilių stovėjimo vietų trūkumo problemos daugiabučių rajonuose.
Jo nuomone, aikštelės gyventojams taps prieinamesnės, tad jie nestatys mašinų ant vejos, šaligatvių, vaikų žaidimo aikštelėse ir kitose draudžiamose vietose.
„Rezultatas bus priešingas. Kokia prasmė žmonėms mokėti pinigus už automobilio stovėjimą, jeigu vairuotojas negaus garantijų dėl jo transporto priemonės saugumo?” – stebėjosi bendrovės „Kauno aikštelė” vadovas V. Ziutelis.
Pasak jo, tuomet miesto valdžia ištuštėjusius sklypus patraukliose Kauno vietose galės netrukdoma parduoti.
Už turtą prižiūrėtojai neatsakys
Darius Ratkelis, Kauno savivaldybės administracijos direktorius:
„Automobilių aikštelėse visą parą budės žmogus, bet prižiūrėtojai neatsakys už materialinį turtą. Panašus veiklos modelis taikomas Jonavos gatvėje įsikūrusiame kempinge.
Pakeitus tvarką pinigai už automobilių stovėjimą pateks tiesiai į savivaldybės biudžetą, nebeliks tarpininko. Bendrovė „Kauno aikštelė” savivaldybei išvis nereikalinga, todėl jos akcijas reikia parduoti.
Jei neatsiras pakankamai norinčių statyti aikštelėse automobilius, galbūt vėliau bus galima mažinti paslaugų tarifus.”