Internetinės parduotuvės šiaušiasi prieš SEB banką

Nebenorinčios derėtis su banku internetinės parduotuvės nutarė kovoti viešumu. Net dvylika jų pradės skelbti, kokią pinigų dalį perkantis prekę vartotojas sumoka SEB bankui. Tuo nebus apsiribota - kitą savaitę ketinama skųsti banko elgesį valdžios institucijoms.

Daugiau nuotraukų (1)

Aurimas Abišala

Nov 29, 2012, 12:56 PM, atnaujinta Mar 15, 2018, 12:39 AM

Taip esą elgiamasi dėl to, kad SEB paslaugos įkainiai yra nepagrįstai dideli, lyginant su kitais šalies bankais.

„Ar tai nėra juokinga, kad už pinigų pervedimą iš vienos banko sąskaitos į kitą reikia mokėti kelis kartus daugiau, nei už prekės pristatymą per kurjerį?“, - retoriškai klausė vienos iš parduotuvių imk.lt vadovas Jurgis Gylys.

Jau anksčiau ši parduotuvė buvo viešai paskelbusi, kad jų netenkina SEB paslaugos bank link ( elektroninio apmokėjimo paslauga, kurią bankai įdiegia internetinėse parduotuvėse) įkainiai, kurie esą nuo 3 iki 6 kartų didesni, nei kitų bankų.

Šiuo metu imk.lt yra atsisakiusi SEB bank link paslaugos ir šio banko klientų sąskaitas tvarko per tarpininką – taip sugaištama šiek tiek daugiau laiko, tačiau parduotuvė sutaupo pinigų.

Anksčiau ji turėjo bankui atiduoti 3 proc. nuo sumų, gaunamų už pirkinį - su 30 Lt „lubomis“.

Už ką moka parduotuvės?

Su bank link paslauga yra susidūrę dauguma internete apsiperkančių žmonių. Ji aktyvuojama, kai paspaudus apmokėjimo mygtuką, pirkėjas yra nukreipiamas į savo banko paskyrą. Prie jos prisijungęs jis randa jau laukiančią sąskaitą - tereikia ją patvirtinti, ir apmokėjimas parduotuvei bus padarytas.

Iš to išlošia tiek laiko sutaupantis pirkėjas, tiek parduotuvė, kuri iškart gauna informaciją apie mokėjimą.

 „Tai iš esmės tokio pat sudėtingumo pavedimas, kaip ir bet koks elektroninis pervedimas“, - pastebėjo apie bank link paslaugą papasakojęs Paulius Insoda

P. Insodos vadovaujama įmonė „Net Frequency“ užsiima elektroninių parduotuvių kūrimu. Vyriškis atkreipė dėmesį, kad pasirinkti iš ko bus gaunama bank link paslauga, praktiškai neįmanoma. 

„Pasirinkimo nėra jokio. Jei vartotojas turi to banko, tarkime, SEB sąskaitą, tai jis galės apsipirkti tik per SEB teikiamą bank link paslaugą, juk neliepsi pirkėjui atsidaryti sąskaitos kitame banke dėl vieno pirkinio“, - sakė pašnekovas. 

Pardavėjui nusidėrėti mažesnius banko mokesčius yra sudėtinga, bet įmanoma - dažniausiai bankai būna nuolaidesni, kai verslas sukuria itin didelius pinigų srautus. 

Anot SEB banko verslo plėtros departamento direktoriaus Lino Januševičiaus, bankas nuolatos investuoja į savo IT sistemų palaikymą, priežiūrą ir plėtrą ir dėl to patiria sąnaudų. Jos yra įskaičiuojamos į teikiamų paslaugų kainą. Įkainis gali būti mažinamas atsižvelgiant į prekybos internetu aktyvumą, veiklos pobūdį, naudojimąsi kitomis banko paslaugomis. 

Kai interneto parduotuvės nusprendžia naudotis banko siūloma paslauga, jos įsipareigoja užtikrinti, kad parduodamos prekės ar paslaugos pirkėjui nepabrangs dėl to, kad už jas pirkėjas atsiskaitys bank link atsiskaitymo būdu.

Nenorėjo viešumo

Anot J. Gylio, jį papiktino SEB prašymas nerodyti, kokią pinigų dalį perkantis prekę vartotojas sumoka už paslaugas bankui ir kokią – parduotuvei.

„Bankas reikalauja, kad jų paslaugos mokestis būtų įskaičiuotas prekės kainoje ir ta dalis būtų nematoma, neišskirta ar diferencijuotai neapmokestinama. Tai reiškia, kad prekes turime pardavinėti gerokai brangiau vien tam, kad patenkinti SEB“, - piktinosi J. Gylys.

Tuo tarpu SEB atstovas L. Januševičius teigia, kad banko įkainiai yra standartiniai, o nepatenkinti klientai visuomet gali kreiptis tiesiogiai į banką.

„Šiuo metu standartinis mokestis yra 3 proc. už atsiskaitymo operaciją (mažiausiai litas, daugiausiai 30 litų). Įkainis gali būti mažinamas atsižvelgiant į prekybos internetu aktyvumą, veiklos pobūdį, naudojimąsi kitomis banko paslaugomis. Jeigu interneto parduotuvės apyvarta auga, jeigu įmonės paslaugas ar prekes perka daug banko klientų, banko ir įmonės derybų metu gali būti pritaikytos geresnės nei standartinės sąlygos. Šiandien tikrai turime įmonių, kurioms taikome mažesnius nei standartinius įkainius“, - tvirtino pašnekovas.

Tuo tarpu parduotuvės imk.lt vadovas teigia, kad per pirmus 10 šių metų mėnesių jo parduotuvė vien SEB banke jau sukūrė milijono litų apyvartą, tačiau nusiderėti mažesnių kainų nepavyko.

Šiuo metu internetinių parduotuvių atstovai rašo skundą Lietuvos bankui ir Konkurencijos tarybai. Kol kas prie iniciatyvos prisideda 12 internetinių parduotuvių, tikimasi, kad jų skaičius augs.

Skundą ketinama pateikti pirmą gruodžio savaitę. 

„Kai pradėjo akciją, nenutilo telefonas. Visi skambino, sveikino ir išreiškė palaikymą. Daug kas sakė, kad prisijungs. Kol kas susiderinome su dar 11 parduotuvių, gali būti, kad ateityje jų bus ir daugiau“, - sakė J. Gylys.

Internetinių parduotuvių, protestuojančių prieš SEB banko įkainius, sąrašas:

• Imk.lt

• open24.lt

• tiketa.lt

• pirk.lt

• autoreikmenys.lt

• plansetiniai.lt

• kompiuteriai.lt

• asusshop.lt

• ishop.lt

• zemakaina.lt

• hairfree.lt

• lesiai365.lt

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.