Norintiems grąžinti nekokybišką prekę – kantrybės egzaminas

„Ar perki batus „Senukuose“? Ne? Tai kodėl tada ten ieškai keptuvės? „Senukuose“ galima pirkti, pavyzdžiui, vinis“, - stebėjosi viena bičiulė po mūsų nuotykio šiame prekybos centre.

Neišpakuotą keptuvę galima grąžinti be rūpesčių.<br>A. Barzdžiaus asociatyvi nuotrauka
Neišpakuotą keptuvę galima grąžinti be rūpesčių.<br>A. Barzdžiaus asociatyvi nuotrauka
Daugiau nuotraukų (1)

Jurgita Činkienė

Dec 13, 2012, 4:33 PM, atnaujinta Mar 14, 2018, 4:00 PM

Nors Lietuvoje kuo toliau, tuo geriau veikia prekių grąžinimo sistema, tačiau kartais tai kainuoja ir laiko, ir nervų.

Kasos čekio kopijos laukė dvi savaites

Neseniai „Senukuose“ įsigijome keptuvę. Mokėjome apie 90 litų. Tačiau naujasis pirkinys džiugino vos dvi dienas. Nei iš šio, nei iš to nukrito rankena. Bet to, etiketėje žadėtas „nesibraižantis paviršius“ jau po kelių naudojimų panašėjo į katės sudraskytą delną.

Kadangi pastaruoju metu į namus keliavo nemažai pirkinių, ne visų jų pirkimo kvitai buvo išsaugoti. Kita vertus, ar daugelis saugome visus pirkinių kvitus? Nemanau. Tačiau raminome save, kad mokėta banko kortele, tad parduotuvėje neturėtų kilti rūpesčių norint gauti kvito kopiją.

Prieš važiuodami į Kauno prekybos centre „Mega“ esančią „Senukų“ parduotuvę paskambinome telefonu. Taip, mus patikino - jeigu mokėta banko kortele, kvito kopiją gauti nesunku.

Tačiau, kai parduotuvėje problemą išdėstėme prekių grąžinimo skyriaus darbuotojoms, šios ėmė gūžčioti pečiais. Neva be kvito nieko nebus. Galiausiai moterys atlyžo. Tik nurodė, kad reikia parašyti prašymą.

Greta prašymo teksto moterys pasiūlė parašyti ir papildomą informaciją – kokios prekės kartu su keptuve buvo pirktos, kokioje kasoje mokėta.

Kasos numerio, aišku, neatsiminėme. Tačiau prisiminėme, kad pirkome virtuvės riebalų valiklį ir elektros lemputę. Sakė, tada rasti kvito kopiją bus lengviau. Visa tai šiuolaikiniame kompiuterių amžiuje atrodo gana juokinga, tačiau bala nematė.

Pirmas netikėtumas laukė tuomet, kai išgirdome, kad kvito kopijos teks laukti dvi savaites. Per tiek laiko iš Laplandijos galėtų rogėmis atkeliauti ir Kalėdų Senelis.

Kiek prašymų reikia rašyti? 

Senukai“ savo žodį ištesėjo – paskambino maždaug po dviejų savaičių. Kvito kopija yra. Galima važiuoti atsiimti pinigų ir nuvežti keptuvę.

Tačiau, pasirodo, grąžinti nekokybišką prekę nėra taip paprasta.

„Rašykite prašymą. Pinigus, jei bus priimtas teigiamas sprendimas, jums grąžinsime maždaug po dviejų savaičių“, - popieriaus lapą atkišo „Senukų“ prekių grąžinimo skyriaus darbuotojos.

Kokį prašymą? Pasirodo, kad norint grąžinti nekokybišką prekę, privaloma parašyti prašymą, kurį „Senukai“ nagrinės dvi savaites ir tuomet nuspręs - grąžinti pinigus, ar ne.

Kadangi esame ne iš Kauno, o iš Jonavos ir degalai kainuoja ne tiek jau mažai, keptuvę maloniai pasiūlėme pasilikti „Senukams“. Kas žino, galbūt tai dar ne paskutinis prašymas, kurį reikės rašyti. Nervai kainuoja brangiau.

Grąžinti galima tvarkingą prekę

„Senukai“ – vienas didžiausių šalies prekybos tinklų, todėl smalsumo vedama nutariau paskambinti ir pasiteirauti, kaip veikia grąžinimo sistema kitose parduotuvėse.

Paaiškėjo, kad be vargo grąžinti galima neišpakuotą prekę, jei ji patenka į pagal įstatymą nustatytų grąžinamų prekių kategoriją.

Tarkime, neišpakuotą virtuvės puodą. Tačiau jei nukrito keptuvės rankena, teks laukti ekspertų verdikto. Kitaip tariant, galbūt jie nustatys, kad rankeną aš nulaužiau tyčia, o galbūt ji nukrito trinktelėjus mylimajam per galvą. Tuomet pinigų man, žinoma, niekas negrąžintų.

Galima, žinoma, kreiptis į vartotojų teises ginančias organizacijas arba žygiuoti į teismą. Jei tik turi, žmogau, laiko ir kantrybės.

Prekę priėmė, pinigus atidavė 

Savo kailiu patyriau, kad kitur grąžinti prekes kur kas lengviau. Vienas iš pavyzdžių – „Zara“ drabužių parduotuvė Kauno „Akropolyje“. Įsigijau netinkamas kelnes, todėl jas po savaites nuvežiau grąžinti.

Keista, kad pardavėja detaliai netikrino grąžinamo daikto (galbūt suplyšusi kišenė, galbūt daiktą atvežiau nešvarų). Konsultantė tik pasiūlė parašyti prašymą ir nurodyti grąžinimo motyvus. Jokių problemų atgauti pinigus nebuvo.

Nebuvo bėdų grąžinant netinkamą kabelį ir „Topo centro“ parduotuvėje Jonavoje – pardavėjos prekę be kalbų priėmė atgal ir atidavė sumokėtus pinigus.

Tvarka – pagal įstatymą

Lietuvoje prekių grąžinimo ir keitimo tvarką reglamentuoja įstatymai. Negalima grąžinti kokybiškų elektros prekių, apatinių drabužių, knygų, laikrodžių, muzikos instrumentų, patalynės, kosmetikos ir kai kurių kitų dalykų.

Specialistai pataria, kad abejojantys dėl perkamų daiktų kokybės ar reikalingumo iš karto turėtų išsiaiškinti, kokia yra keitimo ar grąžinimo tvarka – galbūt daiktas iš viso nėra grąžinamas, o gal pardavėjas turi papildomų taisyklių.

Prekes grąžinantys pirkėjai turėtų neužkibti ir ant dar vieno kabliuko. Įstatyme numatyta, kad grąžinama prekė turi būti su nepažeista pakuote.

Tačiau pagal tą patį įstatymą, prekės ir pakuotės išvaizdos pakeitimo, kuris buvo būtinas norint apžiūrėti prekę, negalima laikyti prekės išvaizdos pakeitimu.

Netinkamas arba nekokybiškas prekes Lietuvoje galima sugrąžinti per 14 dienų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.