Tiesa, pardavėjai pastebi, kad vandenį žmonės ėmė pirkti kur kas aktyviau, bet tik dėl to, kad krepšelyje puikuojasi silkė, penki buteliai vyno ir litras degtinės.
Tad net ir žinodami apie majų kalendoriaus pabaigą, lietuviai perka tik tai, kas reikalinga šiuo, sniego nešykštinčiu, metu.
Kaip ir kasmet, žmonės aktyviai ruošiasi didžiosioms metų šventėms – perka dovanas, renkasi produktus šventiniam stalui.
„Pajuokavome komercijos skyriuje, kad galbūt reikėtų paruošti pasaulio pabaigos paketus ir išdėlioti juos matomiausioje parduotuvės vietoje, tačiau jei bus poreikis, tai padarysime, po švenčių“, - juokavo „Rimi“ parduotuvių atstovė ryšiams su visuomene Raminta Stanaitytė-Česnulienė.
Patikrinę pardavimą prekybininkai teigia, kad klientai nė kiek nesijaudina dėl dar majų išpranašautos pasaulio pabaigos.
„Nepastebėjome didesnės prekių, kurios gali būti susijusios su pasiruošimu pasaulio pabaigai, paklausos“, - sakė parduotuvių tinklo „Maxima“ atstovė spaudai Olga Malaškevičienė.
Gausiai už lango iškritęs sniegas pirkėjus vilioja pirkti žiemos pramogoms skirtas prekes ir priemones, skirtas kovai su sniegu kiemuose.
Kaip teigia prekybininkai, oro sąlygos keičia pirkimo įpročius.
„Nuperkama daugiau šiltų drabužių, sniego kastuvų, rogių ir pačiūžų“, - sakė prekybos centrų „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis.
Anot jo, Lietuvoje gyvenantys žmonės nėra pratę prie stichinių nelaimių, tad ir įpročio pirkti tam tikrus daiktus, kad pasiruoštų išgyventi vėtras, pūgas ar tariamas pasaulio pabaigas, neturi.
„Didesnė stichija - tai gandai apie produktų brangimą. Tuomet žmonės puola į prekybos centrus ir šluoja lentynas. Taip prieš keletą metų buvo su gandais apie cukraus brangimą“, - tikino D. Ryliškis.
Anot O. Malaškevičienės, net ir sinoptikams perspėjus apie stichijos pokštus žmonės nepanikuoja: „Galima teigti, kad lietuviai drąsūs, gamtos išdaigų nebijo ir perka tik tai, kas būtina kasdienėms žiemiškoms reikmėms.“